Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daan13 schreef:2 volwassen Friese paarden.
1 krijgt onbeperkt de andere krijgt alsnog een flinke portie![]()
Het is onbemest lang hooi wat wij voeren en het kost ons in de wintermaanden iets van 20-/40,- per maand.
S'nachts staan ze op stal en overdag buiten met inloopstal waar ze hooi uit de netten kunnen eten.
Tancreda4 schreef:...
Maar vind ik wel trikky. Vorig jaar 1000 kilo in 1x laten komen en toen aten ze het dus niet.......
Tancreda4 schreef:Daan13 schreef:2 volwassen Friese paarden.
1 krijgt onbeperkt de andere krijgt alsnog een flinke portie![]()
Het is onbemest lang hooi wat wij voeren en het kost ons in de wintermaanden iets van 20-/40,- per maand.
S'nachts staan ze op stal en overdag buiten met inloopstal waar ze hooi uit de netten kunnen eten.
Per paard of per 2? Geen geld!
Ik moet echt gaan verhuizen....
Ik hoop aankomende winter wat meer in te kunnen kopen. Maar vind ik wel trikky. Vorig jaar 1000 kilo in 1x laten komen en toen aten ze het dus niet.......
Duke schreef:Tancreda4 schreef:...
Maar vind ik wel trikky. Vorig jaar 1000 kilo in 1x laten komen en toen aten ze het dus niet.......
Ja! Dat had ik onlangs ook een keer! 2 balen van 500 kilo, dus ook 1000 kilo. Ze aten geen hap ervan! Snapte er niks van, want het rook gewoon goed. Was prachtig hooi. Ik vermoed dat er iets in heeft gezeten wat ze niet lusten, giftig is of niet goed voelde... wel vreemd, want van betrouwbare leverancier. Ik belde hem op en blijkbaar was ik niet de enige met paarden die hooi van deze partij niet aten en hij snapte er ook niets van. Mocht het ruilen gelukkig.
Damoiseaux2 schreef:Duke schreef:Ja! Dat had ik onlangs ook een keer! 2 balen van 500 kilo, dus ook 1000 kilo. Ze aten geen hap ervan! Snapte er niks van, want het rook gewoon goed. Was prachtig hooi. Ik vermoed dat er iets in heeft gezeten wat ze niet lusten, giftig is of niet goed voelde... wel vreemd, want van betrouwbare leverancier. Ik belde hem op en blijkbaar was ik niet de enige met paarden die hooi van deze partij niet aten en hij snapte er ook niets van. Mocht het ruilen gelukkig.
Kan zijn dat er net een stukje van een overleden dier in de partij heeft gezeten. Ruiken wij niet zo zeer omdat het droog is, maar de paarden merken het direct. Hier ook al een keer gehad.
Goed hooi is ongelooflijk duur, omdat we een aantal hele warme droge zomers hebben gehad. Als ik hier rondvraag betaal je met gemak 120 euro voor een 400 kilo baal. Goedkoper vind je wel, maar dan gaat de kwaliteit hard achteruit.
Door het natte voorjaar nu is het gras hard gegroeid en zal er behoorlijk wat bij de eerste snede afkomen.
Wordt het daarna weer zo droog en warm, wordt een 2e snede weer een heel stuk lastiger en blijft de voorraad arm en het hooi duur..
Ipsilonka schreef:Wij hebben ongeveer 1,5 hectare grasland. Hier staan een aantal keer per jaar de schapen van de buurman op. Hij heeft 18 grote pakken gras van mijn weiland afgehaald (hij vond het te rijk voor mijn paarden) en ik heb hooi voor het hele jaar in mijn schuur staanDus mijn hooi heeft niets gekost dit jaar
![]()
Wellicht halen we dit jaar voordroog uit frankrijk, dan gaat het wel geld kosten. Maar daar denken we nog even over na.
Poekkie schreef:Ipsilonka schreef:Wij hebben ongeveer 1,5 hectare grasland. Hier staan een aantal keer per jaar de schapen van de buurman op. Hij heeft 18 grote pakken gras van mijn weiland afgehaald (hij vond het te rijk voor mijn paarden) en ik heb hooi voor het hele jaar in mijn schuur staanDus mijn hooi heeft niets gekost dit jaar
![]()
Wellicht halen we dit jaar voordroog uit frankrijk, dan gaat het wel geld kosten. Maar daar denken we nog even over na.
Domme vraag misschien, mar als het gras te rijk is voor de paarden, komt daar dan ook geen hooi vanaf dat veel te rijk is? Of voer je maar beperkte porties dan?
Duke schreef:Tancreda4 schreef:...
Ja! Dat had ik onlangs ook een keer! 2 balen van 500 kilo, dus ook 1000 kilo. Ze aten geen hap ervan! Snapte er niks van, want het rook gewoon goed. Was prachtig hooi. Ik vermoed dat er iets in heeft gezeten wat ze niet lusten, giftig is of niet goed voelde... wel vreemd, want van betrouwbare leverancier. Ik belde hem op en blijkbaar was ik niet de enige met paarden die hooi van deze partij niet aten en hij snapte er ook niets van. Mocht het ruilen gelukkig.