En composteren op de weide? Dan hoeft je niet af te voeren. Kost je wel plek maar dan scheelt het erg veel werk.
superpony
Geplaatst: 23-05-21 16:17
Verdiep je in composteren.
En anders zal je toch de mest op een kar moeten gaan verzamelen.
Wij hadden op de huurplek een container die geleegd werd elke maand, maar ik vond het niet fijn. Thuis een compost/mesthoop die 2x pj geleegd werd, maar werd suf van het wachten en regelen, ondanks goede afspraken. Kostte 100/150 px
Nu dus een aanhanger. Staat dichterbij en moet nu nog elke week geleegd, want we moeten nog de wanden ophogen. We hebben in principe 3 adressen, maar brengen het dichtbij weg en kost niks.
Je kan ook adverteren met je paardenmest. Mensen halen het ook wel graag op.
En anders toch een tijdje laten liggen.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-21 16:40
Er worden huizen gebouwd althans ze zijn nog maar met de bodem bezig en mensen zeuren nu al over de stank.Dus ik denk dat composteren niet handig is.
superpony
Geplaatst: 23-05-21 16:43
marleen_usar schreef:
Er worden huizen gebouwd althans ze zijn nog maar met de bodem bezig en mensen zeuren nu al over de stank.Dus ik denk dat composteren niet handig is.
Goed composteren stinkt juist niet. En waar ze over klagen is de gewone stank van mest en dieren. Dat gaat niet weg denk ik.
Ik rook het rond de mesthoop ook, maar verschilt ook per weer en windrichting. Nu op de kar ruik je wat, maar het moet toch ergens liggen.