Jaarling met bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:09

carola1 schreef:
tja,ik heb ook al genoeg paarden ingereden en als je nog niet goed kunt rijden moet je geen paard inrijden.

Wie zegt dat ik het zelf ga doen? Ze wordt ingereden op een professionele stal, en daar beginnen ze altijd zonder hoofdstel, en alleen een halster. Maar goed, het zijn dan ook Quarters he, die zijn wat makkelijker te hanteren, ook op jonge leeftijd, met alleen een halster. Haha!

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:10

nou nou nou, wat ben jij goed zeg.vriendelijk is anders he:)

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:12

iedereen doet het op zijneigen manier. ik heb zelf al 4 paarden ingereden en daar was niks mis mee. als jij dat wilt laten doen moet je dat natuurlijk zelf weten, maar ik doe het liever zelf, want dan weet ik dat het beestje precies naar mijn hand staat en reageerd zoals ik dat wil.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:16

Ik zie mijn eigen beperkingen, en heb de ervaring van beleren niet. Daarom doe ik het ook niet zelf, omdat - zoals je zeer juist opmerkte -ik die ervaring en kennis niet in huis heb. Maar ben ik onvriendelijk geweest? Dat zie ik anders. Aangezien jij het op de man speelde, en duidelijk niet wilt zien dat er andere methodes zijn dan die jij er op nahoudt, heb ik je even geinformeerd hoe de situatie er voor staat.

Bovendien heb jij Cassi nog niet echt onvriendelijk meegemaakt...want dan klink ik heel anders Haha!

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:19

hahaha dat is dus niet waar he. ik accepteer het als iemand een andere "stijl" heeft. en ik rijd zelf ook wel eens voor de lol zonder bid hoor. daar is ook niks mis mee. maar ik vindt dat iederen dat voor zich zelf moet weten. het maakt ook niet uit op welke manier je en paard inrijd, als je maar zorgt dat het welzijn van het beestje voorop staat

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:20

carola1 schreef:
iedereen doet het op zijneigen manier. ik heb zelf al 4 paarden ingereden en daar was niks mis mee. als jij dat wilt laten doen moet je dat natuurlijk zelf weten, maar ik doe het liever zelf, want dan weet ik dat het beestje precies naar mijn hand staat en reageerd zoals ik dat wil.

Jij klinkt nu echt alsof je weinig vertrouwen hebt in Professionele Paardenbedrijven. Laat ik je vertellen dat ik mijn merrie op een Professioneel Paardenbedrijf heb gestald, en daar de nodige jonge paarden heb ingereden zien worden. Mijn zelfgefokte jonge merrie, vertrouw ik aan deze mensen toe, ik mag erbij zijn als er die ruiter de eerste keer opgaat, en zal verder van dezelfde personen Professionele begeleiding krijgen. Aangezien ik bij deze mensen al 7 jaar les, weet ik hoe zij rijden, en zullen zij mijn paard precies op die manier beleren zoals ik dat gewend ben. Mijn paard gaat naar mijn hand staan, en reageren zoals ik dat wil. Haha!

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:22

hhhhhhhhhhh hier wordt ik zo moe van he. ik heb niet gezegt dat ik weinig vertrouwen in prof. paardenbedrijven heb. maar ik doe het liever zelf. is dat ook weer niet goed of zo

Cassidy

carola1 schreef:
hahaha dat is dus niet waar he. ik accepteer het als iemand een andere "stijl" heeft. en ik rijd zelf ook wel eens voor de lol zonder bid hoor. daar is ook niks mis mee. maar ik vindt dat iederen dat voor zich zelf moet weten. het maakt ook niet uit op welke manier je en paard inrijd, als je maar zorgt dat het welzijn van het beestje voorop staat

Hoofdletters zouden helpen je relaas wat leesbaarder te maken, maar gelukkig gebruik je interpuncties. Bit is trouwens met een t, anders denk ik ieder keer dat je ergens op aan het bieden bent Haha!

Cheveyo

lokt toch altijd veel reacties uit, zo'n topic.
welkom op bokt, Carola1, voel je je een beetje thuis hier? aan je zinnen te zien wel.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:23

het kost een hele hoop geld, voor iets wat je eigenlijk echt zelf wel kunt. (als je een beetje lef en veeeeel geduld hebt) een ongeluk zit in een klein hoekje maar ja, dat kan ook met die prof. mensen gebeuren toch? en er is gelukkig nog nooit iets fout gegaan

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:25

hahaha, nou, ik heb hier al niet zo veelaardige mensen mee gemaakt. als ik zo eens even rond snuffel op alle onderwerpen. heb eigenlijk als eerste onderwerp wat ik open maakte niet echt veel vriendelijks gezien:)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:26

ik vind het getuigen van zelfkennis wanneer je een prof. je paardje in laat rijden. Gelukkig mag iedereen zelf weten wat hij/zij doet en kan je daar advies en raad mee laten wegen. Liever geld aan een prof betalen dan zelf mijn paardje verknallen omdat ik denk dat ik dat zelf kan. Ieder zijn vak toch?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:27

Dat kleine beetje extra dat het professioneel beleren van mijn merrie nog gaat kosten (bovenop de gewone opfokkosten) maakt dan ook niet meer uit. Ik heb een sportcarriere voor haar op het oog, en dat gaat alleen lukken als de basis er goed inzit.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:28

ach ja.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:28

carola1 schreef:
hahaha, nou, ik heb hier al niet zo veelaardige mensen mee gemaakt. als ik zo eens even rond snuffel op alle onderwerpen. heb eigenlijk als eerste onderwerp wat ik open maakte niet echt veel vriendelijks gezien:)

Toch veel geleerd op je inschrijfdag. Sommige items roepen nou eenmaal bepaalde reacties op, maar alles is naar mijn idee in het belang van het paard, gezien dit forum.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:30

ja,dat moet ook. maar toch

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:35

carola1 schreef:
ja,dat moet ook. maar toch

Wat "maar toch?". Je roept zelf dat het welzijn van de paarden voorgaat, vervolgens kom je binnen met een antwoord dat het indoen van een hoofdstel bij een anderhalfjarige geen kwaad kan, en vervolgens vertel je dat je 11 jarige merrie het bit nog steeds af en toe niet los wil laten...

In mijn ogen dus geen normale reactie van je merrie. En ik vraag me af of dat niets te maken heeft met iets uit haar verleden? Lips are sealed

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:37

Jij spoort ook nie he. Mafkees. ji denkt dat je het allemaal zo goed weet, maar ondertussen.................. de wereld heeft al genoeg van jouw soort mensen hoor. Boos!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:38

heb jij niet heeeeeel stiekum een klein schaduwaccount Carola1?

Ik zie het nut er niet van in om een paard van 1,5 aan een bit te laten wennen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:39

geen ruzie maken onder het vechten..... Knipoog

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:39

ja zoiets

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:47

carola1 schreef:
Jij spoort ook nie he. Mafkees. ji denkt dat je het allemaal zo goed weet, maar ondertussen.................. de wereld heeft al genoeg van jouw soort mensen hoor. Boos!

Wat voor mensen? Mensen die eerlijk voor hun eigen mening uitkomen, geen schaduwaccount aanmaken, en voor de rest netjes blijven in hun discussies? Ik geef tenminste antwoorden op de gestelde vragen, kijk kritisch de wereld in, maar zou desnoods open staan voor andere meningen, mits onderbouwd en netjes geformuleerd. De enige antwoorden die van jouw krijg zijn oneliners en geen goed gefundeerde antwoorden op mijn vragen. Voor iemand die net komt kijken op bokt (laten we er maar van uitgaan dat je geen schaduwaccount hebt aangemaakt) wel een verkeerde start, laten we eerlijk wezen. Lips are sealed

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:53

wat een vertrouwen. schaduwaccount. en misschien heb je wel gelijk, maar ik kwam net binnen vallen toen hier iemand zo erg werd afgezeken dat ze weg is gegaan. naa, dat is normaal

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:55

Sorry, het komt op mij over alsof je dit topic gebruikt om iemand (toevallig nu Cassidy) die je voor je voeten krijgt te jennen. Misschien ben je vandaag op je eerste dag van je....... Verward maar echt een gezellige manier van offtopic gaan is dit niet. Dat andere topic was iets heel anders.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:56

Aha? Hoezo weet jij dat ze is weggegaan? Laat me raden...vriendinnetje?

Het is trouwens intussen al bijna 2 uur. Dus Cassi gaat straks ook weg, maar niet omdat jij met mij die discussie hebt. Haha!

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat voor andere stijl ik rij als ik mijn paard op halster inrij en later pas met het hoofdstel begin?

En ik heb ook nog geen antwoord op mijn vraag wat voor mensen de wereld al genoeg heeft, en waar de wereld volgens jouw niet op zit te wachten?