Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suzanne F. schreef:Nou ik ben dus de enige die het wel vind kunnen. Ik reed Lotje ook als 4,5 jarige weleens met Stang en trens om al vast wat te laten wennen. Zij liep alle oefeningen van het Z ook al uit met een gebrekkige wisseltje aan toe.
Als een paard gewoon zoveel talent heeft dat deze oefeningen makkelijk zijn kan het geen kwaad. Zodra het met ruk en plukwerk moet ben je verkeerd bezig en beschadig je je paard.
Maar om daarmee te gaan pronken op de foto vind ik een beetje raar.
sassie22 schreef:Ik vind het ook erg verkeerd om een 5 jarige al in de Z te starten, zijn die oefeningen niet veel te belastend voor zo'n jong dier??
Jetta schreef:Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig....?
Zie ook het toppic over jaarling met bit in de mond......
DIEPTRIEST.

Suzanne F. schreef:Een scheermes in de handen van een chirurg is een prachtig instrument maar in de handen van een aap is ht levensgevaarlijk voorwerp.
Een kundige ruiter kan verantwoorder met een S & T omgaan dan menig basisruiter met een dikke bustrens. (en daar ken ik genoeg voorbeelden van, trek, hak, zaag zaag)
Wouter24"]
[quote="Zonnebloem schreef:Tsja ik ken een paard dat met zijn 4e al met stang en trens in de Z werd uitgebracht.
.Suzanne F. schreef:Volgens mij heb je nog een situatie aan de hand gehad dat het paard zo talentvol was dat de Z een eitje was.
In mijn ogen gaat de energie van het paard dan zitten in de arbeid en niet in het nog zo belangrijke uitgroeien......
en waarom haast maken als je de tijd hebt...... Lisa_Melody schreef:Zielig...Een paard van 4 hoort geen Z oefeningen te kunnen vind ik.Daar is hij gewoon nog te jong voor. Je stuurt een kind van 8 toch ook niet naar de universiteit?En dat staat natuurlijk wel heel interessant he zo'n stang en trens