hoofdborstel zin of onzin?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: hoofdborstel zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:37

Handig? Ja...
Nodig? Nee :Y)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:39

Ayasha schreef:
axel_1997 schreef:
echtwaar een harde borstel? dat moet dan wel voorzichtig gebeuren.
maar aan de andere kant snap ik ook niet wat mijn kat zo fijn vind aan heel hard kopjes geven tegen zo'n metalen kattenborstel. :D

Ja, voorzichtig natuurlijk. En zorgen dat je niet in de ogen komt. Maar ze schuren dat hoofd ook graag en dat doen ze ook vrij ruw. Die stumpers van mij moet ik zelf even tegen houden aan de neus omdat ze zelf mee gaan schuren en dan loopt het wel eens mis. :)) zij houden minder rekening met hun ogen dan ik en dan is het mijn schuld natuurlijk. :))

Het is wel zo’n borstel
https://www.google.com/search?q=harde+b ... fpzPbOoxHM
Maar dan met vrij stijve haren. Die plastic borstels gebruik ik op het lijf ook niet dus zeker niet op het hoofd.

Dit gebruik ik ook op het hoofd van mijn paard. Ik gebruik ook rustig een rubber rosborstel. Sterker nog, mijn paard gaat er zelf extra in hangen. Hij vind het heerlijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:39

Ik gebruik hem wel bij eentje die niet wilde dat je aan haar hoofd zat. En soms als ik uitgebreid poets.

Wat maakt het uit? heb een berg borstels en heb niet echt voorkeuren. Pak gewoon wat nodig is. Even een borstel erover om een deken op te doen, of poetsen voor het rijden, of echte viezigheid/zand en modder weghalen? Daar pak ik een borstel op.

Maar onze zachtste bortstels zijn misschien wel zachter nog.

Mijn ene merrie verhaart behoorlijk op dr hoofd en dan doe ik ook zachtjes met de rosborstel. Maar alleen een deel.

Voor de shet heb ik allemaal kleine borstels, ook omdat onze zoon ooit klein was en kleine kinderen hem weleens poetste. Wisselen we ook uit. Gewoon wat handig is voor wat je wil.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:47

axel_1997 schreef:
Ayasha schreef:
Het is wel zo’n borstel
https://www.google.com/search?q=harde+b ... fpzPbOoxHM
Maar dan met vrij stijve haren. Die plastic borstels gebruik ik op het lijf ook niet dus zeker niet op het hoofd.

Wat bedoel je met plastic borstels? Want als ik de link volg kom ik er een van nylon tegen. Dat is ook gewoon kunststof.

Zoals de magic brush bv. Maar je hebt ook gelijkaardige borstels in groter formaat, echt harde niet buigbare plastick.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:48

het wordt tijd voor een "show je poetstas" topic :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:56

axel_1997 schreef:
echtwaar een harde borstel? dat moet dan wel voorzichtig gebeuren.
maar aan de andere kant snap ik ook niet wat mijn kat zo fijn vind aan heel hard kopjes geven tegen zo'n metalen kattenborstel. :D
Ik ken er één die niets heerlijker vindt dan een flinke rosbeurt over z'n lippen. :')

Ik vond het een kek ding om te hebben toen ik 10 was, maar heb er al jaren geen meer vastgehad. Ik gebruik meestal een zachte borstel, soms een harde als er hardnekkige zweetplekken o.i.d. op het hoofd zitten.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:57

Ik gebruik het wel, maar nodig? nee.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 13:58

c_alsemgeest schreef:

open er een zou ik zeggen. :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:00

Ik gebruik een ouderwetse rosborstel, een rubberen rosborstel en een sorbo huishoudborstel.

Dat is het wel ongeveer :')

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:02

Ik doe de hoofden eigenlijk nooit en als er modder zit (Is mijn haflinger goed in) gaat de magic brush er zachtjes over tot het weg is. Bij een ''langere schoonmaak'' beurt kan ik er eens een babydoekje over halen, maar dat is het ook.
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 07-05-21 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:02

LoveBodin schreef:
Zo waar dit. En boos dat ze dan kijken!!

Ik borstel ook gewoon hoofden met de gewone harde borstel. Zeker tussen de kaken kan die van mij daar echt van genieten. En achter zijn oren ook bvb.
Overigens ben ik vrij lui in mijn borstels, ik gebruik alleen een rubberen rosborstel en een harde borstel. Heel soms de zachte.

:j
Oren plat en het oogwit laten zien. En als je dan zegt "houd je kop dan ook stil ezel!" dan ontdek je dat die oren echt nóg platter kunnen. _O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:41

c_alsemgeest schreef:

Nee hoor, alsjeblieft niet............. ;) ;) :D :+ }> :o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:59

Ik gebruik gewoon mijn Magic brush voor hun hoofd nu, ze vinden het heerlijk in de rui. Anders een normale zachte borstel inderdaad. En ook hier heb ik wel eens ruzie met hun ogen omdat ze zelf mee gaan schuren. Ach ze doen hun oog wel dicht voordat de borstel erin zit en dan poets ik met mijn hand de haren bij hun oog weg. Ik heb er ook eentje die zweet boven zijn ogen, dus die jeukt ook als een idioot aan die borstel bij zijn oog dan. Dus die van mij kan het eigenlijk weinig schelen of ik bijna in zijn ogen zit of niet. :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:03

Hier gaat over het hoofd wat ik in m’n handen heb :') rosborstel, harde borstel, magic brush of zachte borstel. Ze vind alles prima en wil vooral nu dat ik ook nog ff tussen d’r oren poets en d’r oren zelf ook _O- heb een vreemd paard

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:10

Vind het onnodig zo'n hoofdborstel.

Ik gebruik magic brush bij de rui vinden ze heerlijk, vooral mijn D pony houdt ervan lekker geborsteld worden op zijn kruin. Als ik hem niet borstel wil hij met zijn hoofd tegen me aan schuren maar dat sta ik niet toe, hij is zo al dominant genoeg.

Mijn 2 anderen die ik vooral met zachte borstel waarbij ik met mijn andere hand de ogen afscherm.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:48

Ja, ik gebruik die ook consequent elke keer. Ik heb pony’s met kleine hoofdjes en dan vind ik zo’n klein borsteltje fijner dan een gewone zachte borstel.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:57

Ik gebruik meestal een zachte borstel. Als mn paard verhaart en jeuk op zijn hoofd heeft, dan gebruik ik ook rustig een rosborstel of een wat hardere borstel.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:47

Ik vind het onzin. Ik doe gewoon een zacht borstel er overheen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:16

Ik leg de rubberen rosborstel tegen het voorhoofd en het paard doet de rest :j .

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:28

Hier gebruik ik meestal een magic brush, en dat mag best stevig van ze. Maar anders een harde borstel. Een zachte borstel gebruik ik vrijwel nooit, niet specifiek voor het hoofd niet, maar uberhaupt niet.

Zelfs een koeborstel heb ik wel op het hoofd gebruikt, dat vinden ze, mits beheerst, vaak zelf lekker. Bij 1 van de dieren is dat wel moeilijker, niet omdat hij het niet lekker vindt, maar omdat hij zelf mee gaat schuren en dat kan met die borstel niet.

Een koeborstel is een metalen roskam met in plaats van een hoop rijen, zoals deze:
https://www.agrishop.nl/metalen-roskam- ... anden.html

Slechts 1 u-vormige rij die grofweg 5cm breed en 3cm diep is met fijne tanden, zoals ook op een metalen zweetmes zit. Het handvat zit op de achterkant van de U en geeft een T-vorm vanaf de steel bekeken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:34

Jolliegirl schreef:
Onnodig, hier gaat er gewoon een zachte borstel overheen. áls ik het hoofd al borstel......

Dit, vooral het laatste. :=

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:35

Niet nodig, maar wel handig, vooral als ik net het derde oor weer netjes geknipt heb en die haartjes van meneer zijn vacht wil halen. Ook vind hij het fijn als ik hem ermee op het voorhoofd en bij de oortjes borstel, dus voor hem is het wel een soort van nodig :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:00

Ik gebruik 3 borstels: een normale rubbere rosborstel, een borstel met korte haren en 1 met lange haren (tegen stof).
Mijn paard heeft het liefst de rosborstel op haar hoofd.
Meestal hou ik hem gewoon omhoog en dan schuurt ze zelf haar hoofd er met volle kracht tegensaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:34

stap 1. (zacht) hoofdborsteltje
stap 2. vochtig doekje erover
stap 3. nog eens met de zachte borstel erover

Als het iets sneller moet gaan gewoon de zachte borstel :)

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 21:00

superpony schreef:
c_alsemgeest schreef:

Nee hoor, alsjeblieft niet............. ;) ;) :D :+ }> :o

ja nu moeten we wel. ~~}> :+