Je hebt nu ook een nieuw merk, Zeitler MAssimo. Ze leveren zadels die veelal gebruikt kunnen worden op friezen, tinkers en fjorden.
Shyla25
Geplaatst: 22-02-04 11:30
Ligt eraan wat je wilt uitgeven Je kan een zadel op maat laten maken maar je pony veranderd elke keer van bouw en dan moet je weer een ander zadel wil je het goed laten passen. Anders moet je maar een staartriem nemen Staat ook zo banketstaaf tijdens een wedstrijd
anne_bento
Geplaatst: 22-02-04 11:37
uhmm even offtopic, ik dacht altijd dat een voorsingel, zo'n riem is die voor zijn borst langsgaat, van de ene kant van t zadel naar de andere kant, zodat het zadel niet naar achter kan!! maar... nu snap ik niet hoe een voorsingel kan voorkomen dat het zadel naar voren gaat
Irsa
Geplaatst: 22-02-04 11:43
Annuh, met een voorsingel wordt hier bedoeld, een singel die voor het zadel langs loopt, met aan weerszijden een soort beugel die het zadel tegenhoudt. Je hebt verschillende uitvoeringen, dit is degene die ik ken.
joyce B
Geplaatst: 22-02-04 11:46
dat wat jij beschrijft is een voortuig. Dat is tegen het naar achteren glijden. een voorsingel is een soort "dekensingel" met haakjes waar het zadel achter blijft liggen. Je legt dus eerst de voorsingel op die je aansingelt en daarachter ligt het zadel. Geeft dus extra weerstand tegen het naar voren schuiven
Ragne
Geplaatst: 22-02-04 14:03
Met een voorsingel mag je trouwens wel starten! Mijn zadel heeft een ingebouwde voorsingel, dat kan je ook met je huidige zadel proberen. Je kan dat er gewoon in laten zetten. Kost trouwens wel wat, volgens mij vroeg de zadelmaker hier er €150,- voor. Dus dan zou ik het eerst proberen met een losse voorsingel of dat werkt.