Hey hallo. Ik heb een vraagje ivm mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Hey hallo. Ik heb een vraagje ivm mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:12

Nee dat zei je niet, je zei dat het niet kan zonder deken een ongeschorwn paard op de wei zetten en ik zeg dat dat wel kan, alleen niet bij dit paard blijkbaar.
Dan is je woordkeuze misschien verkeerd waardoor het anders over komt.
Maar heb geen zin verdere discussie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:38

Silly1972 schreef:
Nee dat zei je niet, je zei dat het niet kan zonder deken een ongeschorwn paard op de wei zetten en ik zeg dat dat wel kan, alleen niet bij dit paard blijkbaar.

Geschoren of ongeschoren?
Een geschoren paard zonder deken op de wei kan inderdaad niet, alleen in de zomer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:59

Tuurlijk kan dat wel wat een onzin ligt aan het paard. Na 5 maanden groeit veel weer terug hoor en veel paarden nu ook al in zomervachtje die nooit dekens dragen. Doe jij die dan ook een deken ineens om?

Dit paard kan er blijkbaar niet tegen maar mijne stond met 5 maand geleden geschoren gewoon comfortabel vorige week zonder deken.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:18

Een paard dat in november is geschoren nu in dit poedersuiker zonder deken buitenzetten vind ik behoorlijk absurd en onverstandig. Zeker als het dier staat te trillen. Je zult dan toch verder moeten zoeken naar een deken die wel blijft liggen. Welke modellen en merken heb je al geprobeerd en wat gebeurt er precies? Dat zie ik nergens echt staan.

Ik hoop ook echt voor jou dat je paard hier geen rainrot aan gaat overhouden. Dat is echt ellende.

Fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:33

Wat vervelend dat die alle dekens sloopt! Heb je al eens een deken met een gesloten voorkant geprobeerd, met buik en been singels? Ik had ooit een stalgenoot die dat bij haar paard gebruikte die alles sloopte en af kreeg, maar die niet. Hoop dat het je kan helpen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:38

culaccino schreef:
Zou dan zo'n graasmasker of iets dergelijks kunnen helpen tegen het slopen van die dekens? :o? Ik ken die dingen niet zo goed. Of eet je paard dan weer te weinig?

Graasmasker is niet nodig, maar je hebt van die anti-bijtbakken die oa tegen het slopen van dekens werken, dat zou je best kunnen proberen:

https://www.divoza.com/nl/antidekenbijter

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:28

Suzanne F. schreef:
Silly1972 schreef:

Geschoren of ongeschoren?
Een geschoren paard zonder deken op de wei kan inderdaad niet, alleen in de zomer.

Zoals ik al zei, die van mij is geschoren 5 maanden geleden en staat sinds het warme weer zonder deken buiten, dus nu ook en dat gaat uitstekend, haren staan niet overeind en heeft nergens last van.
Denk niet dat je alle paarden over een kam kan scheren.

Daffiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 19:37

We zijn vanmorgen een nieuw deken gaan halen + een vies anti bijt productje. Vandaag twee maal over naar de wei geweest en was enkel een hap afdruk te zien. het lag er wel nog mooi op. Ik hoop dat hiermee het probleem opgelost zal zijn. Maar nog even een dag afwachten. Bedankt aan somige voor de tips!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:41

Fijn, hopelijk blijft hij de deken nu op houden :j
Want is wel een dure hobby als hij alles sloopt ;(

Daffiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 06:48

DuoPenotti schreef:
Fijn, hopelijk blijft hij de deken nu op houden :j
Want is wel een dure hobby als hij alles sloopt ;(

Zeg wel. We hebben al heel wat uitgegeven aan dekens die hij uiteindelijk allemaal kapot bijt. We zijn nu uitgekomen wij de rambo optimo turnout. Plus ik heb er nog een gewone dekensingel bij om gedaan en alles lijkt nu met rust gelaten te worden. We hopen zcht dat het eindelijk gestopt is.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 08:18

Je kan eventueel ook kijken naar de dekens van Luba, liefst met hals zodat hij ze zeker niet uit krijgt. Die zijn supersterk, 1600 denier en niet kapot te krijgen. Hier hangen ze daar met spelen echt vol aan (kwpn van 1m60, mijn paard is een haf) en heb van heel de winter alleen af en toe een klein scheurtje achteraan moeten naaien. Vroeger kon ik 3-4 dekens per jaar nieuw kopen omdat ik de winkelhaken gewoon niet meer aan elkaar kon rijgen.

xpvdpx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:18

Jeetje wat vervelend dat geen deken heel blijft... Hopelijk werkt dat spul wat je nu hebt en houd ie zijn deken op!