e-rijbewijs halen.. Slimste methode?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:03

Verstandige keuze denk ik. Ik sta een beetje huiverig tov eendagscursussen, omdat informatie toch moet 'bezinken'....

Lekker hoor, kom je binnenkort gezellie bij ons rijden! Ennnnnn de Holterberg een keertje gezellie op! Dagtochtje met picknick!!!!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:16

Sonja schreef:
Verstandige keuze denk ik. Ik sta een beetje huiverig tov eendagscursussen, omdat informatie toch moet 'bezinken'....

Lekker hoor, kom je binnenkort gezellie bij ons rijden! Ennnnnn de Holterberg een keertje gezellie op! Dagtochtje met picknick!!!!!!

Sonja je weet niet half hoe ontzettend aanlokkelijk dat klinkt! OK dan!
Voor Jip helemaal. Het is voor haar echt een afsluiting van... en de start van de toekomst Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:17

Mag ik daar "mooie toekomst" van maken?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:21

Sonja schreef:
Mag ik daar "mooie toekomst" van maken?

OK dan! OK dan! OK dan!
zeer goede toevoeging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:23

Volgens mij gaan we een hartstikke gezellige zomer tegemoet.... Tong uitsteken

Heb je al foto's van jullie trailer gemaakt? En heeft Jip wel haar E?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:36

Jip heeft haar E...De foto's van de trailer staan bij de plussies..
[HK] Plussies 8

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:38

Ik wil zelf voor een 1dags cursus gaan. Ik cross nu al het hele land door met de trailer(heb een combie die ik met m'n B mag rijden, een Mercedes Atje met een pony trailertje). Wij hebben thuis meerdere auto/aanhanger combies waar ik al regelmatig mee rijd. Een VW Caddy, Mercedes ML en een Mercedes Atje waar ik ik af en toe mijn pony trailertje(een enkel assig bakkie) of een grote tendemasser achter heb hangen. Ik rijd met alle denkbare combies zo weg, incl achter uitrijden. Moet ik wel zeggen, achteruit rijden me die grote tendemasser vind ik makkelijker dan met mijn trailertje. Mijn trailertje schaart veel sneller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:38

Tja bij de Plussies, daar ben ik toch nog veeeeeeeel te jong voor!!!! Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:47

Sonja schreef:
Tja bij de Plussies, daar ben ik toch nog veeeeeeeel te jong voor!!!! Haha!

Het plusje staat niet voor leeftijd Sonja, maar voor een PLUS.
Dus daar val jij ook onder Tong uitsteken Haha!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:31

Ik moet het ook gaan proberen moet wel eerst nog mijn centjes bij elkaar sparen en dan moet ik ook een andere auto maar ik had verwacht dat het allemaal duurder zou zijn..

Ik ben er ook nog niet overuit of ik het nou in 1 dag ga doen of er meer tijd voor ga nemen. Ga nog maar even overal informeren

gr

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:03

Delphi2 schreef:
Als je gaat oefenen, doe dat wel met een tandemasser (er vanuitgaande dat je daarmee gaat lessen) want een enkelassige aanhanger reageert heel anders. Werkt alleen maar extra verwarrend.

Aanvullend: Het heet pas een tandemasser als er meer dan een meter tussen de wielen zit over de lengte, de aanhanger waar je mee lest en een paardentrailer (normaal model) vallen dus nog steeds onder de enkelassers, ookal hebben ze 4 wielen (wat wel in de volksmond onder dubbelassers valt). Het is niet aan te raden om met een aanhangertje met 2 wielen te oefenen (wat in de volksmond een enkelasser is), die reageren al op een kiezel Haha!

Het verschil tussen de aanhanger waarmee ik heb gelest en mijn paardentrailer vond ik niet zo heel groot, ja, je hebt levende haven achterin en de lengte van je trailer is wat korter, maar voor de rest juist nog overzichtelijker dan de aanhanger waarmee ik heb gelest.

Tsja, je moet van jezelf enigzins kunnen inschatten of je er feeling voor hebt of niet, bij mij scheelde het qua inschattingsvermogen waarschijnlijk wel dat ik van jongs af aan heel erg vaak meegereden heb in auto's met trailer, anders had ik er niks van gebakken denk ik Haha! Heb je er echter nooit iets mee te maken gehad, dan zou ik sowieso al voor een langer traject kiezen.

Succes OK dan!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:13

ik wil binnen kort beginnen met lessen voor E achter B ... ik kies sowieso ook voor de lange route aangezien ik vind dat je om alles goed te snappen dat je dan toch de informatie moet laten bezinken ... en het na 3 dagen nog weten ... wat je daarvoor is verteld ...

Ik heb gisteren voor het eerst met aanhanger gereden ... ging nog best goed "vergat" hem af en toe wel omdat ik in een Galaxy bedrijfsuitvoering reed (dus afgesloten aan de achterkant en enkele cabine) en ik ook op blinde hoek spiegels moest rijden dus ik vergat de aanhanger nog wel eens ... nu heeft mijn vriend maar gemeld dat we ergens deze week met een van hun caravans gaan rijden ... ik ben benieuwd wat ik daarvan bak ... die mag ik niet vergeten aangezien het wel hun handel is waar ik mee rij ...
maar pas als ik alles onder de knie heb ga ik beginnen met lessen ...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:45

Ik heb het zelf pas een paar weken geleden gehaald.
Mijn ervaring is, zolang jij achteruit kan rijden met een aanhanger en een beetje verkeers inzicht hebt kan je het best halen in een eendags opleiding.
Dus als je de mogelijkheid hebt, oefen dan eerst thuis met het achteruit een bochtje rijden en het recht achteruit rijden.
Heb je dat een beetje onder de knie kan je makkelijk een eendagscursus doen, dus in de ochtend lessen en dan 's middag's het examen.

Alleen een examen aanvragen lijkt me geen goed plan, omdat je juist met een paar uurtjes oefenen vooraf je combinatie een beetje leert kennen.

Succes en laat even weten wat je van plan bent en of je geslaagd bent tzt Haha!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:32

Wat ik aan het doen ben: mijn vader heeft een enkelas-kar en daar ben ik nu mee aan het oefenen. Vooruit is geen kunst aan, maar achteruit is verdomd moeilik! Als je ook maar even aan het stuur draait gaat de kar al draaien. Dus ik oefen verlopig daar mee, en als ik dan een keer genoeg geld heb ga ik mijn E wel halen.