Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Ik betaal 350 voor mijn haflinger en jaarling in Gelderland. Daar zit dan hooi bij in. Ook 4 mest/voerbeurten per week (staan in totaal grote 5 pony’s) Maar wel 350 meter track, verlichte buitenbak, weides, schuilstal, verharde paddock. Maar verder dus vergelijkbaar. Ik vind 500 voor 2 kleine pony’s ook wel erg veel.
Poekkie schreef:Daihyo schreef:Ik betaal 350 voor mijn haflinger en jaarling in Gelderland. Daar zit dan hooi bij in. Ook 4 mest/voerbeurten per week (staan in totaal grote 5 pony’s) Maar wel 350 meter track, verlichte buitenbak, weides, schuilstal, verharde paddock. Maar verder dus vergelijkbaar. Ik vind 500 voor 2 kleine pony’s ook wel erg veel.
Buitenbak is meestal zo’n 50 euro per maand extra waard tov wei/graspiste als stalprijs voor een normaal paard.
Effe offtopic: ik heb je topic gevolgd en dat lijkt echt wel een fijne plek daar!
Poekkie schreef:Dat is idd een heel moeilijk onderwerp.
Maar zoals hierboven al gezegd... is dat een echt vriendschap als je weet dat je iemand bewust aan het afzetten bent?
Vraag gewoon onder een andere naam vrijblijvend wat prijzen uit de regio op, van pp, maneges, volpension, lege stal, ... vergelijk en trek zelf je conclusies![]()
Zie je dan dat het heeel wat goedkoper kan, leg dan die lijst aan haar voor. En mss zitten er zelfs nog heel wat andere plekjes tussen die ook heel geschikt zouden zijn voor moest ze boos worden en 500 euro willen behouden.
Caily schreef:Hebben jullie wel een idee wat een paard houden kost? Symbolisch bedrag, 50 euro?alleen aan hooi kost een paard al rond de 75 euro per maand. Dan heb ik het nog niet over water, omheining, stroom, mest afvoer, andere spullen, verhoogde huur/ hypotheek, loonwerk, etc etc. Vergeet de kosten voor een schuilstal zetten niet. Afhankelijk van de m2-prijs van de grond in de betreffende omgeving, kan de prijs variëren, maar voor minder dan 100 euro per maand sta je al zeker niet gek, ook al verdeel je het werk 50/50.