Hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mimi_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 14:34

Ik heb een andere vraag voor jullie maar bestaat dat zo dat je bijvoorbeeld vrijheidsdressuur kunt doen met een paard op stal en die dan ook verzorgen maar dit gratis. Als je zegt dat het geld kost zeg de prijs!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:35

Mimi_5 schreef:
Onali schreef:
Tenzij je een groom bent bij een grote stal/ (inter)nationale ruiter verzorg je gewone paarden gratis.

Meeste mensen vragen aan jou juist geld. Ik heb nog nooit gehoord van een betaalde verzorgster op een normale pensionstal.

Het verzorgen is dus of gratis of jij moet betalen.
Niet andersom :+

Maar hoeveel moet je dan betalen?

Ik heb al bedragen van 60 en 80 euro voorbij zien komen voor enkel verzorgen, maar daar hoef je eigelijk nooit op in te gaan.
Als je wat zoekt dan kan je alleen verzorgen wel gratis vinden. Of anders echt max 20 euro per maand als grens stellen ofzo.

Maar zoek niet liever een pony waar je iets mee kan buiten poetsen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:36

Alles kan natuurlijk, daar moet je samen met een eigenaar uitkomen.
Wat mij betreft is een verzorger gratis. Tenzij je op mijn verzoek de hele dagtaak overneemt omdat ik er zelf niet ben. Kan me voorstellen dat ik iemand betaal voor de verzorgen tijdens vakantie of een andere reden waarom ik het zelf niet kan doen. Maar dat zal ik ook enkel aan een volwassenen met veel ervaring overlaten.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:36

Mimi_5 schreef:
Maar hoeveel moet je dan betalen?

Dat variëert echt enorm! Van 20 euro tot 100+ euro per maand. Sommige eigenaren vragen inderdaad geen geld en anderen vragen al geld als je niet mag rijden, alle klusjes moet doen en ook nog eens alle dagen paraat moet staan omdat ze zelf ziek, zwanger of druk zijn. :')

Je kunt een advertentie plaatsen op Facebook groepen dat je je als stalhulp aanbiedt voor het (dagelijks) uitmesten, voeren of buiten en binnen halen van de paarden. Even voor het idee: bij een luxe pensionstal in de buurt moet een eigenaar naast het staltarief 35 euro per maand betalen voor het laten uitmesten van de stallen en voor het buiten zetten 2,50 per dag. Dat zou bij elkaar zo'n 3,65 per dag zijn. In de meeste gevallen kun je niet (veel) meer vragen dan dat want dan laten de eigenaren het wel door de staleigenaren doen. Waar je wel iets meer geld kunt vragen is bij mensen aan huis. Zij zijn namelijk op zichzelf aangewezen en kunnen niemand van stal inschakelen. Een vaste 'stalhulp' die tegen betaling elke week op vaste momenten komt mesten, voeren, etc. is dan waar je echt een meerwaarde zou zijn. Toch lijkt het me nog steeds geen vetpot en verdien je er niet heel veel aan. Je bent er namelijk relatief kort mee bezig en je maakt dus nooit de uren op een dag om een beetje te verdienen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:37

Mimi_5 schreef:
Ik heb een andere vraag voor jullie maar bestaat dat zo dat je bijvoorbeeld vrijheidsdressuur kunt doen met een paard op stal en die dan ook verzorgen maar dit gratis. Als je zegt dat het geld kost zeg de prijs!

Nogmaals de ene eigenaar is de andere niet.
Er is geen richtlijn voor geldbedragen voor bijrijders.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:37

Tieners worden gewoonlijk niet betaald, het is meestal gewoon vrijwilligers werk, er is meer aanbod van verzorgers dan mensen met een paard dat verzorging nodig heeft van een buitenstaander.
Maar volgens je profiel ben je 39 dus ik neem aan dat het niet om jezelf gaat.
Je kunt wel gewoon geld verdienen als je het al baan hebt op een grotere stal en daarvoor kun je kijken op sites als https://www.paardenwerk.nl/

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:38

Mooblie schreef:
Ik heb het gevoel dat je nog te jong bent om echt aan het werk te gaan. Vaak ben je dan afhankelijk van school wat het weer lastiger maakt. In welke regio woon je?

Je zou lokaal eens kunnen kijken of er gezocht wordt naar een stalhulp voor in het weekend. Dan kun je taken als binnen/buiten zetten en mesten verwachten. Hooguit één keer de deken verwisselen. Dan zou ik zeker niet meer dan 5 euro per uur verwachten.

Voor puur de verzorging ga je niet betaald krijgen. Je zou kunnen kijken of je kunt oefenen met het toiletteren van paarden. Voor bijvoorbeeld scheren worden mensen wel eens gevraagd. Prijzen daarvan weet ik niet en vraagt van jou ook weer een investering.

Prijzen van scheren zijn hier ongeveer 25-50 euro per paard afhankelijk van de grootte (shet 25, pony 35, ...) en bijbetalen voor figuurtjes afhankelijk van de moeilijkheid. Maar een scheerapparaat is al gemakkelijk 140 euro en je hebt ook vervoer nodig dus echt winst maken is niet zo eenvoudig. Daarnaast vinden niet alle paarden scheren even leuk, dat is echt geen klusje om door een kind te laten doen als je een beetje een bloedpaardje hebt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:38

Oh het bestaat hoor.. Kennis van mij liet een 5/6 jarig meisje 50 euro betalen (de ouders dan) om de shetlanders te mogen komen poetsen 1x in de week. Van de zotte!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:39

Mimi_5 schreef:

Als je een leuke verzorgpony kan vinden waarvan de eigenaar het goed vindt dat je vrijheidsdressuur gaat doen, jahoor dan kan dat!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:40

Je kan straks beter een kranten/folderwijkje nemen. Daar word je gewoon voor betaald.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:40

Ik had voorheen iemand die de box mest, voer klaar zet en mijn paard om 16.00 binnen zet. Daar betaalde ik 50euro per maand voor.
Zij hoefde niets met mijn paard te doen, enkel soms een deken wisselen sochtends als het mij niet uit kwam.
Denk dat je het beter in die hoek kan zoeken ipv ponies poetsen, daar ga je helaas geen geld voor vangen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:41

Mimi_5 schreef:

In principe wel. MAAR: wat ken je van vrijheidsdressuur? Als eigenaar zou ik wat schrik hebben dat iemand mijn pony vol snoep zou steken tijdens het ‘aanleren’ van kunstjes.

Als je er een beetje van kent of wat les erin wil nemen, heb ik eventueel 2 shets voor je die je gratis mag doen. Regio midden belgie.

Sas_Mon

Als ik iemand betaal wil ik iemand met veel ervaring. Ik heb wel eens iemand betaald om mijn stal te mesten terwijl ik op vakantie was maar dat was natuurlijk tijdelijk. Vrijheidsdressuur met een paard doen kan maar als je er zelf weinig ervaring mee hebt waarom zou ik jou dan betalen om met mijn paard te spelen? Anderzijds is het iets tussen eigenaar en verzorger. Als je wilt betalen voor een paard waar je niet op kunt rijden is die vast te vinden. Dat zal niet heel duur zijn.

Poekkie

Captain schreef:
Oh het bestaat hoor.. Kennis van mij liet een 5/6 jarig meisje 50 euro betalen (de ouders dan) om de shetlanders te mogen komen poetsen 1x in de week. Van de zotte!

1x in de week dan nog. Wow :')

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:43

Captain schreef:

Klinkt als een goed verdienmodel. :')

Mimi_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 14:43

Dankjewel voor al jullie tips

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:46

Ik verzorg paarden. In ruil daarvoor is er 1 paard welke helemaal alleen voor mij is. Mag dressuur, springen, wedstrijden, buitenritten enz. dit sedert enkele jaren. Anders zou ik een eigen paard hebben, op deze manier bespaar ik verschrikkelijk veel geld.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 30-03-21 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:46

Ik heb overigens toen ik jonger was in de weekenden wel als stalhulp ‘gewerkt’. Stallen uitmesten, vegen, paarden buiten zetten. Daarnaast verzorgde ik de fokmerrie van de eigenaresse. Was er per dag denk ik 2 of 3 uurtjes mee bezig en kreeg 15,- of misschien 20,- (?) per dag betaald. Dat was wel uh zwart. :D
Daarna ging ik lekker aan de slag met mijn eigen pony die daar ook op stal stond.

Geen ‘vetpot’ maar vond het altijd heerlijk.
Puur alleen verzorgen en betaald worden is denk ik érg lastig, maar in combinatie met stalwerkzaamheden is het wel te vinden.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 30-03-21 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:48

Een paard verzorgen kost vaak geld maar misschien kan je een oproepje plaatsen in jouw regio, dan hoor je dat vanzelf. Als je een paard verzorgen leuk vind maar niet perse wilt rijden moet dat ook wel gratis kunnen.

Wil je ergens werken zal je daar oud genoeg voor moeten zijn en zal je waarschijnlijk beginnen met stallen mesten. Ik zou een leuk bijbaantje zoeken in een winkel en daarnaast lekker gaan paardrijden met het geld wat je daar verdient.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:51

Tis maar net wat een gek er voor geeft en dat geldt voor beide kanten.
Sommige mensen betalen graag voor de luxe van een groom, andersom zijn er ook verzorgers/bijrijder die +€100 neerleggen voor 1-2 per week rijden.

Mimi_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 14:52

Ik zou het zeer leuk vinden om paardjes van een stal te verzorgen want dan meer ik paarden kennen dus ik vind het niet zo dat ik echt betaald moet worden daarvoor. Maar de reden is dat ik leuke momenten bij de paarden wil. En in mijn buurt zijn er veel weiden en een paar stallen. Maar morgen is het mijn laatste examen en dan ga ik naar die stallen een brief achterlaten zodat ze me eens kunnen sturen voor wat meer info.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:53

Succes :)

Welke regio?
P.s. als je wat brieven extra afprint... doe die gerust in de brievenbus van elk huis waar je wei / trailer / paarden ziet staan :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoeveel verdien je als je iemand zijn paard verzorgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:58

Betaald worden is:
Of je gaat een dag(deel) stallen mesten, vegen enz, dus verder geen paarden borstelen en knuffelen, maar echt flink doorwerken.
Dan krijg je het minimumloon betaald.
Of je rijd zo goed dat je paarden echt kunt trainen.
Maar dan heb je zelf ook echt al een flink niveau van rijden, niet alleen manege niveau of een verzorgpaardje.

Verder is het zo dat je met geluk een gratis verzorgpaard kunt vinden.
Soms moet je een bijdrage betalen aan de eigenaar omdat je gebruik maakt van het paard en de spullen.
Hoeveel dat is bepaald de eigenaar en de bijrijder/verzorger of die daar mee akkoord gaat. Maar dat is geen vaststaand bedrag.

Dus betaald worden om een paar paardjes voor de hobby te verzorgen is zeldzaam.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:01

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:05

Captain schreef:

Maar kinderen van5/6 jaar kun je niet zonder toezicht laten. Dus dan ben je zelf toch je tijd er aan kwijt.