Geen bak, alleen buiten rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 01:17

Ook geen bak en rijden in de wei,compleet met bakletters en geitjes.Nadeel is wel dat als het te nat is je niet kan rijden.Dit jaar 2 maanden niet kunnen rijden.Nu weer begonnen.Zelf rij ik niet meer ,maar mijn verzorgmeisjes wel.Ik dacht dat we Löss grond hadden.
Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 07:46

Ik heb een aantal jaren op een stal zonder bak gestaan :) Ik zadelde op, en trok gewoon naar buiten, ging perfect :) Stonden vlakbij een bos toen, héérlijk. Vonden we beide veel leuker dan een piste haha.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Geen bak, alleen buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 07:52

Ik heb altijd mijn paarden op stallen gehad met alle luxe die je maar bedenken kan. Paard gaat over een paar maanden naar huis en dan heb ik geen bak meer. Ik kan in een van de weides longeren, maar dat is het. Ik zit recht aan het bos en als ik 5 km door het bos rij kom ik op mijn Rijvereniging met binnenbaan. Ik rij voornamelijk endurance maar train ook mijn paarden dressuur anders heb ik ze zo krom na 120 km :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:59

Ik heb voorheen op twee stallen gestaan zonder verdere faciliteiten. Nouja de ene had wel een buitenbak maar die was zo mul dat het strand er jaloers op was dus die werd nauwelijks gebruikt door de klanten. Ik reed toen altijd buiten. Het bos en strand was op stap afstand dus dikke prima.
Toen ik wedstrijdambities kreeg voldeed het niet meer, in het begin nog wel met de trailer naar de vereniging, lessen etc. gegaan maar dat brak me snel op.
Toen een stal gezocht wat beter aansloot bij mijn wensen (o.a. binnenbaan) en daar staan we nu nog steeds. Mijn pony is inmiddels met (wedstrijd)pensioen maar staat er op z’n plek dus hij blijft lekker staan.

monnette1

Re: Geen bak, alleen buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:32

Hier alleen een paddock waar ik in kan longeren. Dat doe ik ongeveer 1x per 2 weken, zodat ze goed soepel blijft en gehoorzaam. Verder rij ik alleen maar buiten. Helaas ook geen bos hier maar veel asfalt en bermen. Ik rij met hoefschoenen, en draaf best veel op de weg, vooral s winters. Ik hoop maar dat door hoefschoenen de hardste klappen gedempt worden zodat ze geen artrose ontwikkeld, want dat is wel een beetje mijn angst... Het grootste gedeelte rij ik met een los teugeltje. Ik rij wel veel overgangen en tempowisselingen, soms wijken.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:55

Mijn pony is ook al enige tijd verkocht, maar wij hadden ook geen (rijbare) bak. Er was er wel een, maar dat is ook teveneens een paddock en was altijd zwaar of nat.

Wij gingen dan ook altijd het bos in. Beetje krachttrainen door heuveltjes op en af te gaan. Conditie met lange ritten. Lekker warmrijden op brede zandpaden en dan figuurtjes rijden en oefeningen doen op grote open velden. Op sommige plekken konden we ook sprongetjes wagen. Ze was hier in betere ontwikkeling dan dat ze voorheen ooit was. Ik heb eigenlijk nooit fijner gereden moet ik zeggen, als ik ooit weer een paard heb zal een bak ook flink wennen zijn. :)