Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

De dealer waar we zaterdag waren staat wel goed bekend, vriend en zwager hebben hier ook een zitmaaier gekocht. Maar hij is dealer van Husqvarna en Sabo, maar raadde ons dus de Husqvarna aan. Als ik die vergelijk met een Stiga in dezelfde prijsklasse, zit er weinig verschil in. Alleen is de opvangbak van de Stiga iets kleiner, en het maaivlak is 6cm kleiner. Verder qua vermogen en specs (voor zover ik er verstand van heb) lijkt het redelijk gelijk.
Loonwerker schreef:Ik heb de TC242T en TX even vergeleken, maar er zijn wel veel meer verschillen dan alleen meer vermogen.
Zo heb je een betere stoel, luxer stuur, meer wielen aan het maaidek, cruise control, bumper, led verlichting, grotere benzinetank, sterkere dynamo, minder uitstoot per kWh, ect.
Al met al is het een veel luxere maaimachine. Zeker voor ongelijk terrein, zijn de extra wielen en de betere stoel wel interessant. Als je veel lange stukken maait, is de cruise control ook een uitkomst denk ik.
Dus minder gemak is prima, maar de dingen die er wel toe doen zijn volgens mij dat vermogen, en de dynamo dan wellicht? Zo bracht de dealer het iig op mij over.
. Niet ideaal maar gaat al 1,5 jaar goed. Ik heb het stuk verdeeld in 3 weitjes, maar ben met de hand ook niet langer bezig dan een uur met 1000m2. Ik maai wel vooral als ik net de paarden naar een andere weide verplaatst heb de hoge stukken die zijn blijven staan en het onkruid. Ik zou er denk ik ook opletten hoe kort je kan maaien. Ik vind bv. met een stuk brandnetels of zuring het heel fijn om hem heeel kort af te stellen, dat je echt tot op het zand maait en dan daarna wat graszaad erover. Heb ik zeker met brandnetel al hele stukken mee veranderd in gras.
Er staat nog wel eens een paaltje langs de slootkant waarvoor ik opzij moet, het is dan heel fijn als je snel vaart kunt minderen door domweg je voet van het pedaal te halen.
maar alleen omdat er toevallig wel verlichting op zit.