Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol013 schreef:In mijn praktijk functioneert het anders prima.
En daar verwijs ik dus ook naar in de laatste regel. Het kán wel. Maar is minder vanzelfsprekend.
Voor veel zaken is overigens best een oplossing te vinden.
Zo heb ik ze geleerd zelf de juiste stal in te lopen als ik met eten aan kom. Scheelt de helft van de tijd.
Dat buiten liggen valt me wel op. Nieuwsgierig waar dat verschil vandaan komt.
Ik zie ze hier overal neer ploffen. In de wei, in het zand en alleen bij hoge uitzondering (-10 of zeikweer) verkiezen ze de stro stal. Overdag en 's nachts. De shetlander flikt het zelf om op de hoefslag te gaan liggen als ik daar aan het rijden ben![]()
Misschien omdat het er hier maar 3 zijn?
pol013 schreef:Dat is het denk ik ook. Het kán en het is beter voor de (sport)paarden. Die uitspraak durf ik wel aan.
.
Poekkie schreef:pol013 schreef:Dat is het denk ik ook. Het kán en het is beter voor de (sport)paarden. Die uitspraak durf ik wel aan.
.
Ik kan hier regelen wat ik wil, maar deze uitspraak durf ik niet aan hoor. Voor mijn paard ga ik nooit 24/7 buiten kiezen in de winter voor zijn welzijn, al had ik 2000 euro per maand over
pol013 schreef:@poekkie Die manieren zie ik wel. Maar lukken misschien niet in je huidige opstelling.
Zo kan het bij mij een optie zijn om mijn nu 25 jarige ooit in de nachten wel apart te gaan zetten. Dan kan hij in de nacht bijvoorbeeld extra hoogwaardig hooi krijgen, onbeperkt tijd nemen voor zijn grotere porties krachtvoer met pulp. En rustig liggen zonder gepest te worden in het geval dat hij ooit zwakker wordt.
Maar ik snap niet zo goed wat opsluiten in een box daar nog voor positiefs aan bijdraagt. Dat zal dan echt ook een combi worden van een droge ruime stal met uitloop en de deur open.
Voorlopig is hij topfit dus niet aan de orde. Maar aangezien hij vast van plan is 30 te worden kán dat ooit gaan spelen.
Het is ook geen verwijt naar jou verder hé. Maar mensen gaan altijd alleen uit van de onmogelijkheden die ze zelf kennen. Daar zijn vaak best oplossingen voor te verzinnen. Als we in die oplossingen blijven denken, geloof ik dat ze ooit wel reëel gaan worden.
Malenka schreef:Ik begrijp nooit zo dat mensen denken dat paarden elkaar zo verwonden. Juist bij paarden die altijd buiten kunnen staan in de groep gebeurt er bijna nooit wat. Ik heb meer fout zien gaan in andere situaties.