Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
woemp schreef:Ibbel schreef:Begin gewoon maar eens met een tractor en een sleep. Zo te horen is je bak slepen je grootste klus met de hand die je vaak doet. Of beleer je paard voor de sleep, heb je alleen die sleep maar nodig.
Hmmm kan je met een kniklader niet beiden ? Een sleep erachter hangen en vooraan scheppen?
Waarom nemen mensen dan een kniklader en een tractor?
Maar je hebt gelijk hoor. Die bak slepen is de grootste ellende. Ik ben er ongeveer 11u aan het harken voor het klaar is ... dus het wordt verspreid over meerdere dagen.
pillow schreef:Ibbel schreef:En laten verteren op je composthoop (composteren) maakt dat (een deel van) het "voedsel" in de mest domweg in de bodem van je mesthoop verdwijnt. En daar hoef je geen vruchtbare grond te hebben.
Je mesthoop hoort op een dichte vloer te liggen, dus dat kan als het goed is niet.
DuoPenotti schreef:Maartje1990 schreef:Nee hoor het mag ook op een flinke laag stro liggen bijv.
Ja is dat zo? Ik meende ook op een vloeistofdichte vloer.
Citaat:Het is toegestaan om mest op onverharde bodem op te slaan, mits korter dan een half jaar. Dan geldt wel de voorwaarde dat dit gebeurt op een absorberende laag (met een dikte van ten minste 15 centimeter en een organische stofgehalte van ten minste 25%, bijvoorbeeld stro) en contact met hemelwater wordt voorkomen. De opslag moet dus worden afgedekt. Bij verwijdering dient ook de absorberende laag te worden meegenomen. Bij opslag langer dan een half jaar moet die plaatsvinden op een vloeistofkerende of vloeistofdichte vloer (een mestplaat).
woemp schreef:Ibbel schreef:Begin gewoon maar eens met een tractor en een sleep. Zo te horen is je bak slepen je grootste klus met de hand die je vaak doet. Of beleer je paard voor de sleep, heb je alleen die sleep maar nodig.
Hmmm kan je met een kniklader niet beiden ? Een sleep erachter hangen en vooraan scheppen?
Waarom nemen mensen dan een kniklader en een tractor?
Maar je hebt gelijk hoor. Die bak slepen is de grootste ellende. Ik ben er ongeveer 11u aan het harken voor het klaar is ... dus het wordt verspreid over meerdere dagen.
Poekkie schreef:Wij hebben een iseki mini tractor 24 pk met frontlader, een weidesleep en een pistesleep. Pisteonderhoud, weides maaien en slepen, mesthopen omhoog scheppen, ... Ideaal![]()
Al zou ik - afhankelijk van de sleep - bij een volgende aankoop een modelletje van 28 of 30 pk overwegen omdat onze sleep wel erg zwaar is.