Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aalstreep schreef:Heen en weer verhuizen van mijn paard zal niet echt een optie zijn. Daar is ze te gevoelig voor. Ze staat op de huidige stal in principe lekker maar ze is gevoelig voor straalrot en ik vind het hier in het westen buitenrijden niet echt lekker te doen met haar.
aalstreep schreef:Dichter bij is er niet iets wat voor mij interessant genoeg is voor verhuizen. Wat mij zal trekken is echt ruime natuur en goede gezonde harde bodem voor een schappelijke prijs. Op meer als 30min rijden zal ik al al inclusief willen staan i.v.m. iedere dag moeten reizen.
Yaffie schreef:Ik heb mijn paard op max een uur van me vandaan gehad, maar ik moest er nog iedere dag naar toe, omdat ik de verzorging niet los kon laten. Even extra borstelen of dekentje wisselen. Ik heb em nu op 10 min van mijn huis, doe het zelf. Ik heb er ook aan gedacht om hem bij een natuurgebied nog verderweg te stallen, maar ik kan het echt niet loslaten. Meer mensen die hier last van hebben?
Shalimar schreef:Als je het hebt over de financiële kant van de zaak qua stallingsgeld, zou ik in jouw gedachten spinsel ook het benzinegeld uitrekenen. Dat kan nog wel eens oplopen en dan loont het misschien om op een duurdere stalling dichterbij te gaan staan. En inderdaad, de Veluwe is prachtig, maar er zijn ook veel stukken waar je als ruiter niet mag komen (of überhaupt niet omdat het militair oefenterrein is) en dan denk je dat je prachtig staat maar heb je niks. Ik ken overigens wel mensen die dit hebben gedaan, maar die kwamen inderdaad af en toe, en degene die wel om de dag kwam, had geen werk en dus tijd genoeg voor die zes uur OV reistijd per keer. Ik dacht altijd wel, hoe kun je het opbrengen. En bij crisissituaties moeten anderen beslissingen nemen of evt naar de kliniek rijden. Dat moeten ze wel willen.
Daihyo schreef:Ik zou het niet kunnen. Ben daarom zelf naar de Veluwe verhuisd vanuit het westen
Maar ik snap het wel. Het is hier prachtig. Ik zou er wel voor kiezen om dan zelf 4 dagen te werken en 3 dagen paard. En dan voor de andere dagen een bijrijdster zoeken. Al is dat maar voor 2 dagen. Dan loopt je paard 5 dagen in de week en is eerlijker wanneer jij dan je dagen komt en lange ritten wilt maken.
pumpina schreef:Ik overweeg het ook serieus. Ik rij 3x per week en mijn bijrijdster 2x, de andere 2 dagen mest ik alleen even snel meestal. Een bijrijdster kun je daar ook vast vinden, en met 3x per week ben ik happy.
Mijn grote nadeel: zodra er medisch wat is. Ik heb tot nu toe nog nooit een stalhouder gehad die de medische zorg dan opzich nam, en rij dan altijd zelf braaf 2x per dag heen en weer, maar dat gaat dan dus echt niet.