Deurwaarder beslag laten leggen op paard???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:24

SuusJa schreef:
Incassobureau of deurwaarder?
De verwarring begint al met deze onduidelijkheid. Want er zijn grote praktische en wettelijke verschillen. Een incassobureau heeft geen wettelijke status. Iedereen kan een incassobureau beginnen. Een beperkt aantal is lid van de NVIO, de Nederlandse Vereniging voor Incasso-Ondernemingen.
Omdat een incassobureau geen wettelijke status heeft, mogen zij ook geen dwangmiddelen gebruiken. Zo kunnen zij geen beslag leggen op uw loon, uitkering, inboedel of huis. Zij mogen alleen met brieven u steeds indringender vragen te betalen. Helpt dat niet dan moeten zij een echte deurwaarder inschakelen.

een béétje off topic:
Hoe komt het dan dat incassobureaus er toch vaak in slagen mensen financieel de nek om te wringen (dan denk ik vooral aan mensen die in een wanhoopspoging geld lenen van een of ander luguber leenkantoor, en wanneer ze het niet kunnen aflossen een incassobureau over de vloer krijgen). Is dat dan echt puur psychologische druk die op die (meestal al erg in de penarie zittende) mensen wordt uitgeoefend? want die bedrijven sturen toch geen echte deurwaarders?

terug wat meer on topic:
ik zou hoe dan ook het zadel vergoeden. Je bent in de fout gegaan door het zadel niet aan de eigenaar zelf terug te geven.
Je zal inderdaad wel niet vervolgd worden als je het niet vergoedt, maar het is gewoon unfair voor de eigenaar die zijn zadel kwijt is, wat de wet er ook over zegt. (voilà, mijn vonnis Knipoog lol)

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:20

Wie zegt dat die vent het zadel nooit gehad heeft??
Hij loopt je misschien wel te belazeren........
Weet het niet maar, hij kan wel zeggen dat hij nooit het zadel heeft gekregen daar , maar zoiets kan iedereen verzinnen hoor

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:57

visje"]
[quote="SuusJa schreef:
Incassobureau of deurwaarder?
De verwarring begint al met deze onduidelijkheid. Want er zijn grote praktische en wettelijke verschillen. Een incassobureau heeft geen wettelijke status. Iedereen kan een incassobureau beginnen. Een beperkt aantal is lid van de NVIO, de Nederlandse Vereniging voor Incasso-Ondernemingen.
Omdat een incassobureau geen wettelijke status heeft, mogen zij ook geen dwangmiddelen gebruiken. Zo kunnen zij geen beslag leggen op uw loon, uitkering, inboedel of huis. Zij mogen alleen met brieven u steeds indringender vragen te betalen. Helpt dat niet dan moeten zij een echte deurwaarder inschakelen.

een béétje off topic:
Hoe komt het dan dat incassobureaus er toch vaak in slagen mensen financieel de nek om te wringen (dan denk ik vooral aan mensen die in een wanhoopspoging geld lenen van een of ander luguber leenkantoor, en wanneer ze het niet kunnen aflossen een incassobureau over de vloer krijgen). Is dat dan echt puur psychologische druk die op die (meestal al erg in de penarie zittende) mensen wordt uitgeoefend? want die bedrijven sturen toch geen echte deurwaarders?

terug wat meer on topic:
ik zou hoe dan ook het zadel vergoeden. Je bent in de fout gegaan door het zadel niet aan de eigenaar zelf terug te geven.
Je zal inderdaad wel niet vervolgd worden als je het niet vergoedt, maar het is gewoon unfair voor de eigenaar die zijn zadel kwijt is, wat de wet er ook over zegt. (voilà, mijn vonnis Knipoog lol)
[/quote]

ik weet het niet, ben geen advoocaat Tong uitsteken maar ik zag het staan, dus maybe heeft ze er wat aan

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:30

Visje: incassobureaus sturen wel dreigbrieven of laten mensen langs de deur gaan. Veel mensen zijn niet op de hoogte van wat een incassobureau wel of niet mag dus als er ergens in een brief staat 'zullen wij stappen ondernemen om beslag te leggen op uw inkomen' dan ontstaat er al snel paniek.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:38

dan komt vervolgens de deurwaarder langs die weer wel beslag mag leggen. Je kan het maar beter voorkomen.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 02:32

Whoehahahaha .... Die vent Zoë in beslag nemen??? Kan ie kennis maken met 'r achterkant Schijnheilig

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:05

Maar die deurwaarder kan pas beslag leggen wanneer er juridische uitspraak is geweest, en dat is er niet dus... eind goed al goed Haha!
( hoop ik )