Ben ik nou gek...? Dit verhaal heeft toch niks met de mogelijkheid van opzeggen van beide kanten te maken?
Je schrijft:
Citaat:
Er staat duidelijk aangegeven dat de huur door beide partijen opgezegd kan worden maar langs beide kanten er rekening dient gehouden te worden met 1 maand opzegtermijn. Ik gun hun die maand ook. Netjes zoals we zijn overeengekomen.
Zoals ik het begrijp hebben jullie een contract. Zowel jij als je mede-huurder kunnen het contract opzeggen met een maand opzegtermijn. Dat betekent in mijn ogen dat je je
eigen huur kan opzeggen en de ander een maand de tijd heeft ook te beslissen wat hij/zij doet (alles zelf gaan betalen, nieuwe maatje zoeken, of zelf ook vertrekken). Ook de ander kan zijn huur opzeggen en dan heb jij een maand om iets anders te regelen. Een logische clausule voor verhuizingen etc
Maar dat betekent
niet dat jij ook de huur van de ander kan opzeggen toch?
Als je dat wilt moet er iets in het contract over staan. Staat er bijvoorbeeld dat de verhuur eenzijdig mag worden opgezegd bij niet nakomen van afspraken A, B en C? (denk aan, tijdig betalen, x dagen in de week de zorg dragen voor het voeren etc) Dát is dan de clausule om ze op aan te spreken

Je zegt dus niet hun huur op, je zegt hun dat ze zich niet aan de afspraken houden en dat volgens het contract dan logisch gevolg is dat ze moeten vertrekken.
Maar goed. Ervaring leert dat als er eenmaal zulk gedoe is en men meteen kwaad wordt je meer zal moeten doen om ze van je weide af te krijgen. Ga inderdaad langs het juridisch loket, laat een no-cure-no-pay advocaat een net uitziende brief maken. Vaak is dat voldoende en willen zij ook niet een hele jurisdische procedure in