Hoe bereiden jullie dieren voor op de sneeuw?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:15

Anastasia24 schreef:
Morgen krijgt mijn haflinger toch echt een 300gr deken op met een 200gr hals. Ik ben niet van de dekens, maar -10 vind ik te gek. Shetlander krijgt een 200gr dekentje op tegen de wind en ergste kou. Ze hebben hier overgens 2 schuilstallen en onbeperkt hooi om warm te blijven. Beide zijn ze nog jong en hebben deze tempraturen nog niet meegemaakt. Vachtje van mijn haflinger vind ik ook niet bepaald ''warm'' dus vandaar mijn keuzes.

Konijnen kunnen hier naar binnen, buiten wanneer ze willen, kat ligt op de verwarming, honden in bed, deur dicht voor de vogels, hamster staat op mijn kamer met de verwarming aan, cavia heeft binnenhok en kan de woonkamer door lopen, niet veel anders dan normaal. :D

ja dat scheelt.
mijn haflinger loopt gewoon mijn een goede dikke jas aan (van zichzelf :+ )
dus daar maak ik me geen zorgen om.
de andere haf die in de kudde staat heeft wel gewoon een deken op, die heeft ook veeeeel minder wintervacht.

Horseloverl

Re: Hoe bereiden jullie dieren voor op de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:04

Andere deken en een pleuris dikke laag strooisel in de stallen mochten ze niet naar buiten kunnen dat de stal schoon blijft.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:14

De oostenwind staat bij ons gelukkig op de achterkant van de stal. Dus de wind waait niet de stal en inloop in. En ook onze paddock ligt redelijk windluw. Overdag gaan de paarden wel naar buiten, even zien hoe dat gaat. Volop ruwvoer, maar geen dekens. Mochten we het idee hebben dat ze het koud hebben, dan lekker weer op stal.

Voor de kippen heb ik nog even een water-verwarmingssnoer gekocht. Hopelijk houdt dat het drinkwater vorstvrij. Verder hebben de kippen een gedeeltelijk overdekte ren, waar de oostenwind ook niet in staat, bovendien is het nachthok ruim, zo'n 9m2. Mijn enige zorg is dat de lellen en kam van de haan niet gaan bevriezen later in de week als het nog kouder wordt.

Katten hebben kattenluik, dus moeten zelf maar zien. Tuinvogels krijgen pinda's, vetbol en strooigoed.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:18

Konijnenhokken vandaag helemaal schoongemaakt (omdat na vandaag alles vastgevroren zit). Vers zaagsel en extra stro. Waar ze leuk mee aan het spelen waren. :') Overigens zitten ze wel tochtvrij, met binnenhokken voor de ergste kou.
Oude (koukleum) merrie heeft haar dikke wind- en waterdichte winterdeken om. Bij de rest hoef ik daar niet mee aan te komen, die hebben dikke vachten.
Kippen hebben een drinkbak in het binnenhok, aangezien die met sneeuw liever niet buiten komen.
Honden hebben nog een extra deken op hun bedden gekregen. Maar goed, die liggen hier in de gang, dus hebben sowieso minder last van de kou.
Vogeltjes buiten hebben netjes en bolletjes gekregen. Morgen vul ik het strooivoer, maar wou voorkomen dat het morgen onder een dikke laag sneeuw is verdwenen.

Oftewel, volgens mij heb ik alles heerlijk antropomorfistisch verzorgd en kan ik rustig slapen. :D

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:22

Niks, beessie heeft een dikke vacht en volgens mijn stalhouder zeehondvet dus dat komt goed. Stalhouder houdt hem in de gaten in het ergste geval gaat er een deken op. Ik heb een ongevoerde regendeken liggen of een 100 grams regendeken.

Lease pony heeft een 200 gr deken op

Verder geen dieren.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:43

Watertanks bij de weilanden leeg laten lopen zodat ze niet kapot vriezen. Komende dagen maar even met kruiwagen en waterzak het water bijvullen.
En hooi in de schuilstallen. Normaal eten ze alleen gras en vitaminebrok, nu ook hooi en dan voornamelijk om ze de schuilstallen in te lokken. Daar staan ze verder alleen in de zomer graag in, met slecht weer blijven ze toch nog graag buiten.

Verder niets bijzonders, ze hebben wel vaker kou en sneeuw meegemaakt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:04

Bijrijdpaard heeft een warmere deken gekregen, bak met water in stal want de automatische drinkbak gaan de leidingen van bevriezen. Hopelijk kunnen ze komende dagen wel naar buiten maar ben bang van niet. Ze heeft wel ijzers maar gelukkig wel met een zooltje eronder dus ze zou evt. wel even naar buiten kunnen.

Konijn extra stro en deken over het hok.