Hier blijft het makkelijk 24 uur zitten bij mijn ruin die een stal met uitloop (half beton en half zand) heeft.
candalisa
Geplaatst: 07-02-21 20:40
Ducktape met daaroverheen vet wrap ... 15 minuten heeft het gezeten en daarna waren het enkel sokjes
Melvern
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-21 10:00
Hier bij stalgenoten ook niet echt succesvol. Bij de ene was het heel snel los en de ander had 1 goed vast, maar andere voetje binnen no time eraf. Het scheurde steeds
Meerdere keren geprobeerd maar het bleef niet zitten op 1 voet.
Hier is het toch 24 uur blijven zitten. Paard gaat zo voor de 2e keer met de wrap/tape oplossing naar buiten. Staat in de nacht wel binnen en heb het ook aangebracht in stal op droge en warme voeten. Gisteren avond bij het naar binnen halen alleen de losse stukken (klein stukjes aan de buitenkant) afgeknipt. Dus ik moet wel bijhalen om het een langere tijd bij te houden.
Karin
Geplaatst: 08-02-21 10:54
Die heb ik ook jaren gehad. Pony deed het er uitstekend op. Ik vond gisteren een foto van tien jaar geleden waarop zo'n ring goed te zien is.
Woensdag was de smid hier, maar ik heb er geen moment bij stilgestaan dat er sneeuw zou komen. Ik heb hem vanochtend geappt of hij alsnog sneeuwringen kan plaatsen of tijdelijk van de ijzers kan halen. Bij een pony die 24/7 buiten staat is het op standaard beslag gewoon niet te doen. Achter heeft-ie vrij smalle hoeven waar het niet zo bij klontert. Voor leek het gisteravond goed te gaan, maar vanochtend weer niet.
Dispar_Vulgo
Geplaatst: 08-02-21 10:56
Hier was het ook niet echt een succes.
Alleen met ductape geprobeerd. Na 30min was het grootste deel al stuk. Terwijl m'n paard alleen in de zachte paddock loopt, maar wel nat. Vandaag eens proberen met watten in de hoef en daarna ductape (en vetrap), zodat het ductap niet kan 'indeuken' in de hoef
Heleennn
Geplaatst: 08-02-21 11:04
Ik denk dat er ook niet echt rekening mee gehouden wordt dat de paarden er aan gaan lopen friemelen? Mijn paard heeft zo’n dingen in no time van haar voeten gefriemeld. Ductape, vetwrap en sokken bedoel ik dan. Dus ik wilde echt geen risico’s nemen, dus hup ijzers eraf. En ik denk dat ik ook niet opnieuw ijzers eronder ga laten zetten, is denk ik niet echt nodig. Deed het eerder uit macht der gewoonte (paard had voor ijzers toen ik ze 9 jaar geleden kocht). Dus gewoon maar eens kijken hoe het zonder gaat.