Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 08:11

Mando schreef:
Niet.

Ik woon in the middle of nowhere en paard staat 20 km verderop in the middle of nowhere.

Vol pension dus ik zet alleen zijn eigen ontbijt bakjes neer en de rest is voor de staleigenaar.

Doe 300 gr vandaag op ipv 200 gr en dan zien we van de week wel weer.

Je moet voeren zeg je, geen staleigenaar???? Alles in eigen beheer.

Dan zou ik extra veel hooi neerleggen of extra hooinetten ophangen en geen brok overleven ze wel voor 2 dagen.

Ik ben niet bang om met sneeuw te rijden maar het moet wel verantwoord blijven.

Juist met dat weer is een dagelijkse controle (of twee) geen overbodige luxe.

TS, heb je geen mensen die dichterbij wonen die je voor een keer uit de brand kunnen helpen?

Anders beoordeel de situatie als je daadwerkelijk moet gaan, als je het niet vertrouwt om met de auto te gaan dan doe het ook niet. Ga dan te voet. :j

Petrichor

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 08:19

Het is eerst even afwachten hoe erg het wordt, wij wonen in het deel van Nederland waar de meeste sneeuw word verwacht. Ik ben geen mietje om met de auto te gaan maar het moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Anders word het gewoon een lange wandeling. :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 08:22

Ik ga normaalgesproken altijd op de fiets, is mijn 5 minuutjes fietsen, als dat niet gaat ga ik maar lopen...
Ik moet ze ‘s morgens voeren en buiten zetten, dus ik wacht af hoe de toestand dan is...

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 08:31

KimD schreef:
Mando schreef:
Niet.

Ik woon in the middle of nowhere en paard staat 20 km verderop in the middle of nowhere.

Vol pension dus ik zet alleen zijn eigen ontbijt bakjes neer en de rest is voor de staleigenaar.

Doe 300 gr vandaag op ipv 200 gr en dan zien we van de week wel weer.

Je moet voeren zeg je, geen staleigenaar???? Alles in eigen beheer.

Dan zou ik extra veel hooi neerleggen of extra hooinetten ophangen en geen brok overleven ze wel voor 2 dagen.

Ik ben niet bang om met sneeuw te rijden maar het moet wel verantwoord blijven.

Juist met dat weer is een dagelijkse controle (of twee) geen overbodige luxe.

TS, heb je geen mensen die dichterbij wonen die je voor een keer uit de brand kunnen helpen?

Anders beoordeel de situatie als je daadwerkelijk moet gaan, als je het niet vertrouwt om met de auto te gaan dan doe het ook niet. Ga dan te voet. :j

En wat denk je van waterbakken die bevriezen, twee dagen sneeuw laten eten voor vocht is geen optie

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 08:40

Fiets. 8)7 |(

Lopend is niet te doen.. Dan liever met fiets op goede stukken en stukjes lopen als niet anders kan. Hoop dat het meevalt en ze goed strooien. Tot nu toe kan ik redelijk goed fietsen (veel gebruikt fietspad en wegen), maar je weet het nooit. -O-

Is sneeuw ook glad, als het 'net' ligt? :o?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 08:54

Met de auto. Hoop ik. Enige uitdaging zal wegkomen bij huis zijn. Mijn veulen moet de komende dagen 2x per dag medicijnen. Dus los van het voeren, moet ik sowieso.
Gelukkig hebben we een Kia Sorento voor de deur, met 4WD en terreinbanden. Dus ik hoop dat dat gaat lukken.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 08:55

Met de auto.. heb ze in eigen beheer staan dus zou wel moeten.

Maar we hebben een 4wd staan die eigenlijk altijd overal doorheen ploert.

We gaan het wel zien :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:07

Als ze in eigen beheer staan zonder verdere controle dan zou ik ook gaan dat is logisch.

Maar uit de OP kan ik niet opmaken dat ze volledig in eigen beheer staan, of er een stal eigenaar is op het erf of dat er nog andere stalgenoten zijn waarmee afspraken gemaakt kunnen worden.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:19

Die van ons staat op een klein 25 autominuten verder, en er is geen andere optie dan met de auto. Wel grotendeels snelweg, maar toch, voor morgen vrees ik ook daar chaos.
We kunnen alleen maar hopen dat het mee gaat vallen, maar wij gaan wel voor in elk geval 2 dagen "noodmaatregelen" treffen (extra voerbakjes klaar zetten, extra hooi stomen en verder een dichtbij wonende stalgenoot lief aankijken o.a.) voor het geval dat we ECHT niet zelf kunnen gaan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:20

Gewoon lopen als auto en fiets niet gaat?

Weet niet hoeveel km het naar je stal is. Bij ons is het 5 minuten met de auto en 2 á 2,5 km lopen. Dus dat is prima te doen

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:42

ik ben blij dat ik alleen maar bijrijd paarden heb, die krijgen hun natje en droogje wel van de eigenaar die gelukkig daar gewoon woont. In iedereen succes en voorzichtig als het zo raar gaat worden als ze beweren... Ik heb weekends altijd werk dat ik zelf mag indelen wanneer meestal ga ik zondags, maar ga nu zo meteen ivm het weer.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:44

Achterdeur open, 20 meter lopen :+

Succes voor de mensen die echt moeten reizen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:45

Lopend. Maar dat doe ik al bijna iedere dag.

Ik moet alleen nog ‘even’ 16 verhuisdozen door op zoek naar mijn snowboots :+

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:47

Ik moet stiekem wel lachen om hoe jullie allemaal van de rel zijn omdat er een beetje sneeuw wordt verwacht :o

Er zijn landen waar het de hele winter zo is he? Nu weet ik wij zijn er ook op ingericht, hebben een 4x4, winterbanden, stokken langs de weg enz. Maar stiekum denk ik wel.... watjes :))

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:49

Ik denk dat ik nog gauw opzoek ga naar een slee. :')
Onze paarde staan op een 5 minuten fietsen van huis, maar met sneeuw en gladheid stap ik liever niet op de fiets.
De paarden staan gelukkig bij hele lieve mensen op stal welke ik kan vragen om ze eventueel te voeren. Zodat we zelf minder hoeven te gaan.
Het zal wel of lopend of met de auto worden als er daadwerkelijk zoveel valt als ze zeggen.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:52

Esperanza schreef:
Ik moet stiekem wel lachen om hoe jullie allemaal van de rel zijn omdat er een beetje sneeuw wordt verwacht :o

Er zijn landen waar het de hele winter zo is he? Nu weet ik wij zijn er ook op ingericht, hebben een 4x4, winterbanden, stokken langs de weg enz. Maar stiekum denk ik wel.... watjes :))

_/-\o_

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:52

Petrichor schreef:
Het is eerst even afwachten hoe erg het wordt, wij wonen in het deel van Nederland waar de meeste sneeuw word verwacht. Ik ben geen mietje om met de auto te gaan maar het moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Anders word het gewoon een lange wandeling. :D

Je kan met de auto gaan tot het stuk dat bestrooid is en dan je auto ergens parkeren en laatste stuk lopen?

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:10

Als het alleen gaat sneeuwen durf ik wel met de auto ( winterbanden), als het, zoals hier voorspeld, erg gaat ijzelen dan wordt het lopen. En dan loop ik ongeveer 45 min.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:14

Niet.

Mijn paarden staan op 20km en 30km afstand in buitengebied. Ik woon zelf ook in buitengebied.. Als het echt erg wordt, ga ik geen risico nemen. Lopen zou ik graag willen, maar 30 km wordt me wat enthousiast :D

Ik ga vandaag wel heen en zoveel mogelijk voorbereiden voor het geval dat :)

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:18

lopend.. is hier een klein half uurtje lopen... als ik in buitengebied zou wonen zou ik zeggen rij zover als je kan en vanaf daar lopen...gelukkig is het maar 1 of 2 weken per jaar max...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:28

Esperanza schreef:

Wat je zegt, jullie zijn erop ingericht. Als er (relatief) veel sneeuw valt kan je bij ons de wijk niet eens uitkomen. Dat heb ik op wintersport nog niet meegemaakt. :+

Ik zet extra voer neer wat de stalhouder geeft en de stalhouder verzorgt ook het buiten/binnenzetten morgen. Alleen mesten wordt dan niet gedaan, maar dat zal ze wel overleven. In principe wil ik gewoon gaan, maar in geval van nood hoeft het dus niet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:39

De achterdeur open doen :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:41

Hier is het 11 km dus met de auto, maar ze staat vol pension dus als het echt niet te doen is sla ik een dag over.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:42

Mijn paard staat op 20 km afstand als het echt erg is met de sneeuw ga ik dus niet.
Hij staat volpension dus overslaan is geen probleem.
Stalgenootje die vlakbij woont gaat lopend en checkt hem dan ook nog eventjes en dan komt het wel goed.

Maar ik hoop dat we weg gewoon begaanbaar is zodat ie voor de slee kan!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:42

Vroeger kwam ik ook op de manege met de fiets met van die hoge sneeuwduinen ip het fietspad dat je ook stilstond daardoor heen lopen en weer verder.

Auto gewoon langzaam rijden. En ja te dikke laag kom je niet door heen zonder sneeuwschuiver