gezonde anti-stalverveling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:20

ej verkoopt mini hooinetten, daar heb ik er ook 2 van ik vul ze met hay chuncs ( zijn van Duits kruidenhooi) daar zijn ze altijd wel evn zoet mee als je ze niet tegen een want op hangt naar bv in het midden van de stal.

Ellis_Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:24

Ik had hetzelfde vorig jaar met mijn paard toen moest ze 4 maanden boxrust na een koliekoperatie. Ik heb toen een heel fijnmazig hooinet gekocht waar ze altijd best een tijdje mee bezig was. Ik zorgde er wel voor dat daar altijd onbeperkt ruwvoer inzat.

Maaike

Re: gezonde anti-stalverveling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:40

Het mini hooinet van EJ heb ik ook voor mijn paard, ik doe er meestal 2 of 3 haychunks in en dan afgewisseld met gewoon hooi. Moeten ze net wat langer prutsen.
Sterkte met de boxrust, hopelijk een goede genezing!

goldyc

Re: gezonde anti-stalverveling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 14:16

@vanillia, paard is heel braaf aan de hand. Daarbij gaat ze niet uit haar plaat, gelukkig maar! Ze houdt zich eigenlijk sowieso best rustig, alleen maandag was ze wat drukker omdat er sneeuw lag (dat vindt ze geweldig). Dus ik heb haar ergens middenop het pad geparkeerd en haar lekker wat met de sneeuw laten spelen met haar neus.

@ We kunnen hier niet 'ergens naartoe' stappen; de stal ligt aan een 80km/h baan en die baan is best druk. Mijn paard is verkeersmak, maar het is ruim 25 minuten stappen naar de dichtsbijzijnde wegel. Los daarvan ligt alles stijf bevroren, de buitenbak ook :P.
Ik mag haar sowieso enkel op het harde stappen voorlopig, dus de binnenbak is nog geen optie.

Ze krijgt onbeperkt hooi in een hooinet, dus ze kan altijd eten, maar tijdelijk geen korrels oid omdat ze die energie nu echt niet nodig heeft. Ze krijgt wel een (kruiden)slobber voor haar vitaminen etc. Ik ben haar aan het leren dingen aan te geven op commando, daar snapt ze voorlopig nog niet al te veel van := Ze kan wel al iets vasthouden!

Thanks Maaike!
Genezen zal ze waarschijnlijk nooit meer volledig, of toch niet in die mate dat ze weer berijdbaar is. We gaan voor pijnvrije grasmaaier en 'overmaatse hond' (ik mag er wel nog mee aan de hand werken, licht grondwerk, spelletjes, of dingen als gaan wandelen)