Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dilan93 schreef:Ik zou niet direct aan verkopen denken.
Hulp en les kan een hoop verschil maken. Neem dit maar aan van deze slimmerik die op dr 16e als eerste paard een groene hengst kocht
Winter is altijd even doorbijten, maar ik zou zeker even kijken hoe het gaat met begeleiding en als het straks ook weer wat beter weer wordt
TisMO schreef:Dilan93 schreef:Ik zou niet direct aan verkopen denken.
Hulp en les kan een hoop verschil maken. Neem dit maar aan van deze slimmerik die op dr 16e als eerste paard een groene hengst kocht
Winter is altijd even doorbijten, maar ik zou zeker even kijken hoe het gaat met begeleiding en als het straks ook weer wat beter weer wordt
Ik ben zelf ook 16 en heb een 4 jarige merrie gekocht. Is het goed afgelopen bij jou? Had je in het begon ook zoveel tegen slagen?
Ik ben zelf ook 16 en heb een 4 jarige merrie gekocht. Is het goed afgelopen bij jou? Had je in het begon ook zoveel tegen slagen?
Loraine1985 schreef:Of t nou maga hard regende, stormde of wat dan ook, toen ik mijn pony pas 2 maanden had, was ik er altijd... knuffelen poetsen aan de hand werken... mijn advies? Denk goed na of je wel een eigen paardje wilt...
TisMO schreef:Ik heb haar iets meer dan 2 maanden dus ook niet lang.
TisMO schreef:Het winterweer heeft er ook mee te maken want wij hebben alleen een buitenpiste en ligt altijd onder water.
TisMO schreef:Als ik dan iets leuks wil doen kan ze het nog niet of vind zij zelf het niet leuk. Ik heb gewoon het gevoel dat ik haar niet begrijp.
TisMO schreef:Ik weet niet hoe ik dat moet oplossen. Maar ik heb gewoon geen motivatie meer en plezier. Ik vind dit echt heel jammer want mijn grootste droom was een eigen paard. En nu heb ik er geen passie meer voor, ik hoop gewoon zo dat dit terug zal komen wanneer het zomer wordt.
anjali schreef:Loraine1985 schreef:Of t nou maga hard regende, stormde of wat dan ook, toen ik mijn pony pas 2 maanden had, was ik er altijd... knuffelen poetsen aan de hand werken... mijn advies? Denk goed na of je wel een eigen paardje wilt...
Maar jij had misschien een gemakkelijk paardje.Dan kun je je ermee ontspannen.Als het een moeilijker dier is dan kan het toch veel stress opleveren in het begin.En bij aankoop weet je dat niet altijd.
anjali schreef:Loraine1985 schreef:Of t nou maga hard regende, stormde of wat dan ook, toen ik mijn pony pas 2 maanden had, was ik er altijd... knuffelen poetsen aan de hand werken... mijn advies? Denk goed na of je wel een eigen paardje wilt...
Maar jij had misschien een gemakkelijk paardje.Dan kun je je ermee ontspannen.Als het een moeilijker dier is dan kan het toch veel stress opleveren in het begin.En bij aankoop weet je dat niet altijd.
Pumpkinbroes schreef:Jij had laatst toch ook dat topic over een schrikachtig en agressief paard waar je niet uitkwam? Ik denk dat dat om dezelfde gaat?
Is het niet beter voor jullie beiden om het paardje te verkopen aan iemand die meer ervaring heeft en dan zelf een ouder ervaren paardje ervoor terug te kopen?
TisMO schreef:Hoi iedereen, ik heb besloten om haar door te rijden met begeleiding en dit heb ik gevonden ze heeft een goeie klik met mijn paardje en wij trainen haar nu bijna elke dag. Zij rijdt ook met haar en soms ik. We zijn al gaan wandelen aan de hond en ik reed vrijdag en zij vandaag. Dit ging heel goed. De osteopaat komt deze maand en daarna de zadelmaker om voor het door te rijden een goed passen zadel te hebben. Morgen ga ik terug rijden en nu gaan we iets doen waar ik echt dol op ben! Rijden met mijn barebackpad, dit heeft ze nog nooit gedaan maar we gaan dit stap per stap doen. Ze laat al toe dat ik elke date zonder zadel op haar zit in haar stal en hierbij is zij super braaf. Dus dat gaan we morgen proberen. Ik ben er ook letterlijk elke dag bij haar om te borstelen en gisteren heb ik geoefend om haar benen te wassen. Ik ga er helemaal voorgaan en heb al een groot deel mijn plezier terug. Doordat ik een soort roerige heb. Ik rijd haar twee keer in een week met trainster en zij ook nog ene keer. De rest van de dagen doen we grondwerk of wandelingen. Bedankt voor de reacties, maar verkopen gaan we niet doen.
Anastasia24 schreef:Dus je paardje kreeg een blessure, had overduidelijk (erg) veel pijn en ipv verantwoordelijkheid te nemen verkoop je der? Is de dierenarts erbij geweest?
Ik hoop dat ze naar een juist tehuisje is gegaan waar zij wel word begrepen en geholpen zowel mentaal als fysiek.
TisMO schreef:Anastasia24 schreef:Dus je paardje kreeg een blessure, had overduidelijk (erg) veel pijn en ipv verantwoordelijkheid te nemen verkoop je der? Is de dierenarts erbij geweest?
Ik hoop dat ze naar een juist tehuisje is gegaan waar zij wel word begrepen en geholpen zowel mentaal als fysiek.
Ja, dierenarts is er heel vaak bijgeweest en we hebben haar ook vele keren proberen te behandelen zoals infiltreren enz… maar elke keer viel ze de dierenarts aan en ze hebben het drie keer geprobeerd haar te behandelen en uiteindelijk zei de dierenarts dat we haar beter zo zouden verkopen naar iemand, want de dierenarts kende de pony al vanaf het begin. We hebben goed huisje voor haar gevonden en ben nadien ook nog enkele keren haar gaan bezoeken.