Wat is nou echt de beste anti klit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 22:56

Dreamybol schreef:
kwii schreef:
Grand National van de welkoop werkt bij die van mij super. Meerdere dagen plezier van.

Deze! Had hem van stalgenoot gebruikt en was erg fijn. Ben zelf alleen niet meer bij de Welkoop gekomen voor de lockdown. Heb nu z'n staart maar opgegeven tot ik tijd heb om hem te wassen. -O-

De welkoop is gewoon open hoor :j

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:58

kwii schreef:
Grand National van de welkoop werkt bij die van mij super. Meerdere dagen plezier van.

Hier net zo en goed dik in de conditioner(goedkoopste vd lidl).
Je kunt ook een spuitfles maken met water met flinke scheut conditioner erdoor.
Werkt qua onderhoud ook goed!

Edit: daarnaast in de winter invlechten. Mijn merrie kan 1 vlecht maar bij dikke staarten maak ik 2 of 3 enkele vlechten vanaf einde staartwortel naar beneden werken.

Joanne1997

Re: Wat is nou echt de beste anti klit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:00

Wat hier echt een enorm verschil maakt is de staart overdag buiten in een vlecht. Dan wordt hij een stuk minder vies en gaat hij helemaal niet in de klit. Ik gebruik maar ongeveer 1x in de week een beetje Cowboy Magic. Daarnaast als de staart droog aanvoelt wassen met cremespoeling.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 23:03

Joanne1997 schreef:
Wat hier echt een enorm verschil maakt is de staart overdag buiten in een vlecht. Dan wordt hij een stuk minder vies en gaat hij helemaal niet in de klit. Ik gebruik maar ongeveer 1x in de week een beetje Cowboy Magic. Daarnaast als de staart droog aanvoelt wassen met cremespoeling.

Ze staat in een pensionstal dus ben zelf meestal niet in de ochtend op stal. Dan zou ze een heel jaar met een vlecht in moeten lopen. Dat is toch niet echt mijn keuze eigenlijk.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:12

Mijn merrie loopt vanaf november tot maart met een vlecht in. Losjes gevlochten, geen enkel probleem.
1x pw week/2 week haal ik de vlecht eruit, borstel goed door, grand national erin en een dag/2dagen luchten. Dan weer opnieuw in vlecht.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:17

inge_romeo schreef:
Ik gebruik deze:
https://www.decathlon.nl/p/ontwarrend-g ... _/R-p-2014

Toen ik een keer in de Decathlon liep heb ik een klein flesje meegenomen. Maar ben al snel terug gegaan voor de grotere fles. Ook niet duur!

Ik heb ook de oranje flessen van de Divoza staan (Equishine zeg ik uit mijn hoofd), maar dit werkt voor de manen en staart echt een stuk beter. :j

Ik ook! Vind hem fijner dan die oranje flessen..... (merknaam even kwijt!)

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:18

Mijn tinker pist tegen haar dikke staart aan. Als ik pech heb, ook wat zachte mest, dan ook strontdredlocks.
Dus ik vlecht haar staart in en die gaat inderdaad in een staartzak. Zo blijft de boel schoon, ook haar achterbenen blijven veel schoner. Ze is er niet minder paard om, ze staat 24/7 buiten met schuilstal.
Ik gebruik cowboy magic, vooral de conditioner is fijn.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:21

Ik heb ook een paard met een enorme dubbele manenkam en idem staart. Nu in de winter knip ik beide net even wat korter dan in de zomer, aangezien hij graag mag rollen in de (natte :D ) paddock en met name staart dan gewoon niet bij te houden is.

Ik was de staart in de winter ook nauwelijks, leg mij er gedeeltelijk bij neer. Indien ik was; twee keer wassen, dan conditioner van mane and taile en vervolgens op nat, en later eenmaal ook op droge staart, ook weer de equishine anti-klit. Ik ben het wel met je eens dat die er ook zo weer afdruppelt maar eenmaal goed ingetrokken vind ik het geniaal spul. Qua prijs-kwaliteit sowieso echt een aanrader en helemaal omdat ej regelmatig kortingsacties heeft.

Qua uitkammen/pluizen moet ik mij ook altijd enooorrrmmm inhouden er niet teveel aan te zitten :') maar hij heeft zo’n enorme bos; ik merk echt niks dat het dunner is geworden sinds ik hem heb (en hij heeft een jaar stilgestaan toen ik hem kocht, wel z’n natje-droogje maar niet gepoetst en geknipt etc).

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:25

Voor mij alleen maar nog Equi Star, ik zweer er al jaren bij. Het is niet duur, werkt ontzettend snel en is zeer zuinig, je spuit het in de staart en hij blijft 3 à 4 dagen perfect doorkambaar.

Equi Star
Afbeelding

Verder vlecht ik niet en was ik de staart één keer in de twee maanden icm met een goede 5 à 10 cm er af iedere twee maanden anders hangt ie op de grond.

Zijn staart
Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:49

Ik vind ook die van de decathlon het fijnste!

Had nu een fles equishine gekocht, maar mis die van de decathlon al onwijs :=

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 23:50

Cowboy magic spray
Body shine and detangler
1 keer per week wat insprayen en staart blijft door kam baar .
Pony heeft hele volle staart

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 03:25

Ik gebruik momenteel die van Effol. Ik moet zeggen dat hij erg bevalt.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 03:32

Ik gebruik die van de Decathlon, tot nu toe kan daar geen CM of Equistar tegenop.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:06

Cowboy magic, even in de staart en manen verdelen, meestal poets ik dan even wat anders tussendoor, en dan van onder naar boven uitborstelen. Doe met de iets grotere fles zeker wel een jaar.

Spul van de action geprobeerd omdat iedereen er zo enthousiast over was, maar nee, werkt hier echt niet fijn.

Wil ook nog een keer leave in conditioner proberen, zonder sulfaten en parabenen. Heb die voor m'n eigen krullen, dus benieuwd of het voor de paarden ook werkt

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:49

Haarserum van de action!!
En inderdaad zodra het nat weer wordt de staart in een vlecht en in een staartzak.
Ik vind dat echt niet zielig hoor,, waarom vind je het niet ok dat er bijvoorbeeld alleen een vlecht in zit ts? Dat scheelt echt al zoveel...

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:52

Hier ook fan van het haarserum van de Action.

Momenteel gebruik ik Naf silky mane & tail detangler en moet zeggen dat ik daar ook erg tevreden over ben :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:49

Cowboy magic werkt het beste in een gewassen handoekdroge staart.

Wat je ook kunt doen in de wintermaanden is de staart eens goed wassen, anti klit, drogen en dan vlechten en in een sok doen. Gewoon een sok van jezelf. Je knipt dan reepjes aan de bovenkant en daar knoop je de sok mee vast in de vlecht. Zo blijft de staart schoon.
Het mooiste is nog als je de vlecht een paar keer omhaalt en vast zet met elastiek zodat het een kort staartje word en dan in de sok.
Mijn paarden staan al vanaf november zo en ik hoef dus amper wat aan de staarten te doen. Met rijden laat ik ze ook zitten. Lekker makkelijk. Soms haal ik ze er uit en kam de staart door en vlecht opnieuw en dan weer de sok er omheen

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:53

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:55

Ik snap je wel Ts. Ik doe alleen de staart in een vlecht en bandage als ik de volgende dag een wedstrijd heb en ze eerst nog in de paddock staat. Ik wil dat absoluut niet continu in en om doen. Ik vind dat ze gewoon hun staart normaal moeten kunnen gebruiken en dat vind ik belangrijker als mijn gemak dat staart schoon blijft. Dus 1 dag / nacht en daarna gewoon weer los.

Al mijn paarden vonden een vlecht ook niet prettig, ze sloegen zichzelf te hard :')

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:03

dioni schreef:
Mijn tinker pist tegen haar dikke staart aan. Als ik pech heb, ook wat zachte mest, dan ook strontdredlocks.
Dus ik vlecht haar staart in en die gaat inderdaad in een staartzak. Zo blijft de boel schoon, ook haar achterbenen blijven veel schoner. Ze is er niet minder paard om, ze staat 24/7 buiten met schuilstal.
Ik gebruik cowboy magic, vooral de conditioner is fijn.

Ik vind dat persoonlijk toch wat sneu hoor, 24/7 met een staartzak. Ik zou ook eerder de zachte mest aanpakken want dat lijkt me niet helemaal gezond als ze altijd onder zit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:07

https://www.youtube.com/watch?v=PvmNWpftj3g

In de winter is een 24/7 een staartzak niet zo sneu hoor als ze een deken om hebben. Zomers laat ik de staarten ook los maar dan worden ze ook lang niet zo vies en is het prettiger weer om ze vaker te wassen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:19

Hier 3 friezen en heb altijd zo'n liter sprayfles glansspray van Harry's Horse. Zelfde als Equistar maar dan goedkoper. Paar keer per week borstel ik de staarten uit, als ik ga beginnen met poetsen spray ik het in, aan het eind van poetsen is de staart aan de beurt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:28

Cowboy Magic :) als je een beetje op aanbiedingen let kan je dat best voordelig inkopen :) hoe groter de verpakking, hoe voordeliger het wordt :D

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:58

@ kidde: ze heeft niet altijd slappe mest hoor, alleen als ze dat heeft zit wel haar staart onder.
Daarnaast plast ze meerdere keren per dag tegen haar staart aan, daar is goede mest geen oplossing voor.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:36

Blijft ook bij regen werkzaam.
Hoef het maar 1x in de 10 dagen te gebruiken.

Afbeelding