Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tessebes schreef:Wat doen de stallen in je omgeving? 175 euro kale boxhuur lijkt mij een beetje veel voor zo'n kleine box in die regio. Mocht je bang zijn voor te veel hooi/stro verbruik, dan zou je gedeeltelijk inclusief en extra bij kunnen laten kopen. Bij ons is bijvoorbeeld 1 pak vlas per week inclusief de stalprijs, wil je extra dan koop je een baal bij. Heel makkelijk en nooit gezeur.
knollentuin schreef:Voor zo een privé locatie kan je vragen wat je wil. De luxe dat jullie willen voeren en buiten/binnen zetten en alles voor jezelf als de enige huurder bent is wat waard hoor. zeker als je mensen toelaat op je privé huis adres niet te goedkoop zijn.
Gooiske schreef:Weet waar je aan begint, vooral met een bekende...
Maak hele goede afspraken.
Ik zou zeker niet te laag gaan zitten, stel je vraagt 250 per box all in.
Klinkt ontzettend leuk 500 in de maand, minus de kosten houd je daar slechts ca 200 aan over.
Voor die 200 ben je enorm veel vrijheid kwijt, elke dag binnen en buiten zetten, wellicht dekens wisselen, ochtend voeren, avond voeren, stal mesten doen ze zelf, maar af en toe wil je zelf doen, wat als hun dat toch wel makkelijker is en voor je het weet doe je het altijd, waar laat je de mest, wat met de mest op het land?
De bak die gesleept moet worden.
Wat als je weekend weg wil of weekje op vakantie?
Je moet altijd rekening houden met dieren van een ander.....
En wat te denken dat ze te pas en te onpas op je terrein komen, misschien vreemden mee nemen, is het voor kinderen? Ik heb hier een meisje gehad van toen 9 die met onze shet aan de gang mocht, op een gegeven moment kwamen er 4 kinderen uit de auto die bij mij afgezet werden, met de mededeling dat deze graag mee wilden en moeders nu echt moest gaan want ze ging een middagje shoppen met haar andere dochter.....perplex heb ik het toen laten gebeuren, de een na de ander kwam in huis ik moet plassen, ik heb dorst etc.. je begrijpt dat ik, toen moeders de kids weer op kwam halen aan eind van de middag er wel even wat van gezegd heb.
Dus ik zal me er nog wel even goed over bedenken of je dit wel wilt die boxen verhuren....
Het lijkt in veel gevallen mooier dan het is en maak vooraf hele goede duidelijke afspraken.
Voor die 200 euro kan je een hoop ergenis krijgen
Hubbels schreef:Nog even een reactie van mij, het betreft inderdaad prive terrein en we hebben 2 hectare land voor nu, 3 paarden, zou dus eventueel 5 worden.
We denken er niet aan dat we hier rijk van gaan worden, we gaan al wat langer mee in de paardenbisnis zal ik maar zeggen.
Onze paarden staan van 6 uur in de ochtend tot een uurtje of 10/11 savonds buiten. Ook in de winter. Overdag staan de stallen open,zodat ze in en uit kunnen lopen.
Onze bak ,20x40, is een fijne bak om in te rijden.
Het zou gaan om 2 tinkerpony's van rond de 1.50.
Wij dachten aan 175 inclusief hooi stro, dacht toch echt dat dit niet al te duur was.
Hubbels schreef:Nog even een reactie van mij, het betreft inderdaad prive terrein en we hebben 2 hectare land voor nu, 3 paarden, zou dus eventueel 5 worden.
We denken er niet aan dat we hier rijk van gaan worden, we gaan al wat langer mee in de paardenbisnis zal ik maar zeggen.
Onze paarden staan van 6 uur in de ochtend tot een uurtje of 10/11 savonds buiten. Ook in de winter. Overdag staan de stallen open,zodat ze in en uit kunnen lopen.
Onze bak ,20x40, is een fijne bak om in te rijden.
Het zou gaan om 2 tinkerpony's van rond de 1.50.
Wij dachten aan 175 inclusief hooi stro, dacht toch echt dat dit niet al te duur was.
CalipsoLover schreef:Gini schreef:
Nope, je kan niet voor die prijs die hele opsomming geven en dan beweren dat je in een dure regio woont.![]()
Hoezo?Ik zit tussen 2 grootsteden in, Antwerpen en Gent (BE). Hier is het echt schaars qua pensionstallen. Voor volpension betaal je hier makkelijk +350 euro.
Aahja wacht, dat dat best goedkoop is voor ook een binnenpiste, moesten helaas wel altijd veel zelf doen en de piste was ook altijd drukbezet door het LRV. Maarja, dat zal niet het geval zijn bij TS.
Lindsey_99 schreef:knollentuin schreef:Voor zo een privé locatie kan je vragen wat je wil. De luxe dat jullie willen voeren en buiten/binnen zetten en alles voor jezelf als de enige huurder bent is wat waard hoor. zeker als je mensen toelaat op je privé huis adres niet te goedkoop zijn.
Er zitten altijd twee kanten aan: wat hierboven genoemd wordt aan de ene kant en aand de andere kant dat als je veel huur vraagt er ook veel geeist wordt (kan worden) aan onderhoud, toiletgebruik, materialen die nodig zijn voor herstel (omheining, blubber, lekkage, verlichting etc.) Ofwel; veel gezeur als er iets niet goed is. Bij bekenden kan het maken van afspraken misschien wat simpeler, maar ik zou toch goed nadenken over wat je zelf wel of niet wilt. Gezeur komt te paard en gaat te voet![]()
lnvdh schreef:je kan ook voor " paketten " kiezen
pakket 1 is kale boxhuur en gebruik faciliteiten afvoer mest maar zelf box/ land mesten zelf hooi en stro zelf binnen en buiten zetten zelf krachtvoer geven zelf dekens wisselen etc
pakket 2 boxhuur gebruik faciliteiten afvoer mest jij doet het mesten van het land en jij regelt hooi en stro maar zelf binnen buiten zetten dn zelf box uitmesten zelf krachtvoer/dekens etc
pakket 3 ( indien je dat kan en wil) boxhuur incl uitmesten box en land en jij regelt hooi en stro, jij zet bepaalde dagen maar niet alle ( bijv 3 vaste dagen per week binnen/ buiten en voert op die dagen krachtvoer.,wisselt evt dekens etc op de dagen dat jij het doet
pakket 4 ( indien je dat kan/wil) volpension.
bereken ook je onderhoudt aan je rijbak, je stal, je weide, je paddock, het afvoer van mest..water gebruik verlichting etc en vergeet niet.. straks je registratie.. vanaf april 2021 komt er er een administratieplicht.. je hebt een boekhouding etc.. maar ik denk zelf dat je met aanbieden van pakketten je de pensioenklant het meest tevreden houd... dan heeft die een eigen keuze..
Ik heb op een vol pension stal gestaan maar kwam met eigen krachtvoer.. maar ging niks van de prijs af.. ik gaf zelf regelmatig mijn eigen extra hooi bij omdat mijn paard soms om 21 uur al zonder stond.. Ik koos er zelf voor om hier te staan maar ik wist van een stal verderop dat je keuze had uit pakketten en dit eigenlijk ideaal en eerlijker vond..mijn pony kreeg 1/4 muesli in het begin terwijl mijn buurpaard 2 kilo p dag kreeg.. ik kreeg 5-7 kilo hooi en hij 10-12 en toch betaalden we hetzelfde bedrag. De faciliteiten waren overigens prima.
nu sta ik op een stal half pension.. ik zorg 2 dagdelen per week voor 6 paarden en de andere dagdelen wordt het door de andere paardeneigenaren gedaan. Het terrein is in bezit van een van de paardeneigenaren.zij bezit al drie paarden dus is er eigenlijk de meeste tijd; zij regelt het hooi en stro. krachtvoer zit er ip ook bij maar ik heb mijn eigen krachtvoer.. De prijs vind ik zo schappelijk dat ik niet hierover ga klagen.. ze doet geen moeite als ik wat extra hooi of stro pak en ze staat zo vaak voor ons klaar bij ziekte en zeer... ik help ook meer dan ik zou moeten maar ik vind het ook leuk om dat te doen.. maar een andere pensionklant komt om te rijden en gaat dan weer en doet alleen op haar dag der verplichting ..en dat mag.. want dat staat in het contract.. hierdoor geen scheve gezichten...