Paarden in de regen. Meerdere klachten gekregen en meldingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:46

Misschien een ander idee.... maar heeft het dorp waar je woont misschien een verkoophoekje of dorpspagina op Facebook? Post daar anders eens op dat je paarden in orde zijn. Scheelt misschien dan de belletjes vanuit de buurt?

Bloemetje75

Re: Paarden in de regen. Meerdere klachten gekregen en meldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:11

Bij mij (in België) heeft de wijkagent gecontroleerd en in systeem gezet. Als hij een melding krijgt, reageert hij naar de melders dat er al controle is geweest en de paarden een prima stal hebben en droog kunnen staan maar dat dit niet zichtbaar is vanaf de weg.

Kan dat in Nederland niet bij de wijkagent vast gelegd?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:13

Ja dat kan allemaal gewoon staat gewoon in het systeem kunnen ze terug zien. En je mag ze gewoon weigeren hoor, zonder bevel.
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 30-12-20 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:14

Iets ophangen met een tijd en een datum en mensen zijn dan welkom om naar jou uitleg te luisteren.

esje01

Re: Paarden in de regen. Meerdere klachten gekregen en meldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:18

Ik herken he verhaal.
Maar ik sta hier gewoon in het systeem bij de politie en bellen wordt meteen uitgelegd dat de paarden het prima hebben.
Zijn wel eerst 8 bezoekjes aan vooraf gegaan maar uiteindelijk kwam het goed

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:00

StalNollie schreef:
Ja dat kan allemaal gewoon staat gewoon in het systeem kunnen ze terug zien. En je mag ze gewoon weigeren hoor, zonder bevel.

wanneer ze gerede twijfel hebben (er is melding gedaan! dus dat hebben ze zeker) mogen ze zonder bevel controleren

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:04

Het is moeilijk beoordelen zo, maar ik snap waar het vandaan komt. Mensen leren als voorbeeld dat paarden lekker warm in stal staan, dunne glimmende velletjes hebben en men is gewend dat dieren in de winter niet buiten lopen.

Wij hebben ze ook 24/7 buiten lopen. Vorige winter nog niet zoveel gedaan en dit jaar een groot deel van pp aangelegd.
Nu wateroverlast en de sloot overgelopen, dus we hebben water, veel water. Ik heb wel 2 delen van het pad afgesloten en ze kunnen voornamelijk de bak in.

Voor de paddock had ik nieuw zand besteld, maar het was te nat in het najaar om langs ons stuk te komen met wagen. Die is dus echt heel nat nu.

We houden het zo goed mogelijk schoon en de benen zijn bijv niet vies, dus de paarden zien er zo niet slecht uit. Vanaf de weg zien mensen ook niet heel veel meer nu.

Je kan een gesealde uitleg ophangen.

Maar voor je eigen gemak zou je anders een pad rondom de wei kunnen maken voor het bewegen? Dus wel de wei sparen en toch beweging aanbieden? Hier ook oudere paarden, 4 van 20+, oudste bijna 28.
Wat extra zand op je paddock laten komen, dus dikke laag droog zand?

Paarden benen, hoofden en manen en staart bijhouden. Zien ze er al verzorgder uit.

En gewoon een praatje maken als je bezig bent en mensen lopen langs. Als je in een dorp 4 mensen spreekt, gaat dat zo rond.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:09

Wat vervelend zeg! Woon je in de randstad of toeristisch gebied? Zo nee idd in gesprek blijven met dorpsgenoten. Zo ja wordt het al wat lastiger denk ik.

Maareh die van mij zou jouw plek fantastisch vinden :+