Hooiautomaat schreef:Hallo Bokkers,
Wij zijn bezig met het ontwikkelen van een hooiautomaat.
Zouden jullie mij kunnen helpen met enkele vragen?
- zou je geïnteresseerd in een hooiautomaat?
Ja! Ik wacht nog steeds op een systeem wat me aanspreekt en enigszins betaalbaar is.
- hoe vaak moet hij hooi kunnen geven?
Liefst minimaal 12x per etmaal.
- batterij, netstroom of accu?
Netstroom.
- tijdschakelaar?
Ja graag!
- buiten of binnen?
Binnen maar buiten mag ook.
- wat is het maximale bedrag wat je ervoor zou willen geven?
2000/2500 euro voor een goed systeem.
- zouden er nog bijzonderheden op moeten zitten? Voorbeelden; nat hooi, meerdere paarden die niet met elkaar kunnen etc.
Genoeg ruimte om met minimaal 2 a 3 paarden te eten.
Nu dan een vraag een algemene vraag....
Zouden jullie daar patent/octrooi op aanvragen?
Zo ja, wie weet waar je dat goedkoop kan doen?
De meesten zitten toch al op 2500 tot 5000 euro.
Nu kosten een een hooiautomaat bij equipona ook al ruim 2000 euro, dus dan is het geld wel waard.
Wel hebben wij een iets simpele systeem.
We zijn nog aan het ontwikkelen dus willen steeds verbeteren, is het dan verstandig octrooi aan te vragen?
Ik heb overal antwoord op gegeven in de bovenstaande quote. Wat ik nog mis is de eethouding, ik vind de Powerraufe echt een mooi systeem maar ik vind het 'jammer' dat de paarden daar altijd met een gekanteld hoofd uit moeten eten. Het mooiste zou zijn als je iets kan vinden waar ze een natuurlijke eethouding hebben, maar toch ook tijdsgestuurd. Je hebt wel die hit-actief ruiven die met een schuif omhoog en omlaag gaan maar daar zit je incl. computersysteem toch al snel richting de 10.000 en dat is hier gewoon echt te duur.
Verder vind ik het ook belangrijk dat het makkelijk te vullen is en paardproof, dus ook voor paarden die wat sneller dingen slopen, met hun kont tegenaan schuren etc.