Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tessebes schreef:Het ziet eruit als een dunne laag, als ik naar de dorpel van de deur kijk. Ik heb er zelf een dikke laag vlas in, ik pot 1 maand op en strooi 1,5 baal per week bij. Het sopt nooit en als het te donker wordt of de bovenlaag te dun, dan gooi ik er nog een halve baal bij
MirandaMalik schreef:Zelf hou ik het meest van stro.
De paarden kunnen lekker knabbelen en omdat ik uitloopstallen heb blijft dit het beste liggen.
Ik denk dat het vooral te maken heeft met de manier van uitmesten en opstrooien of je het schoon houdt.
Bij mij lopen ze in en uit met zijn drieën en ook nog twee geiten dus het is niet zo dat ze het heel netjes houden.
Maar ze doen ook veel buiten natuurlijk, plassen meestal binnen.
Ik zoek elke dag alle drollen en plas uit en de rest van het stro blijft er in.
Dan hoef ik helemaal niet zo veel op te strooien (2/3 kleine plakjes per stal) en ze hebben een hele dikke laag, want het oude stro is wat compacter en ze eten alleen wat van het verse stro.
Zo trappen ze niet de grond kaal met liggen en opstaan.
Ook hebben ze altijd hooi, anders eten ze natuurlijk meer stro.
Wat ik vaak zie is dat mensen te veel goed stro eruit halen, dat werkt iets sneller maar dat is wel zonde. Nieuw stro alleen is niet fijn, dat hebben ze zo opzij geschoven en staan en liggen ze op de kale vloer en heel met hoog opstrooien kunnen ze nauwelijks lopen.
Met een beetje handigheid ben je voor één paard per stal een kwartiertje bezig op mijn manier.
[ [url=m/0DIn48.png]Afbeelding[/url] ]
MirandaMalik schreef:Poekie zo te horen ben jij ook veel sneller dan ik dus waarschijnlijk redt je het wel in tien minuten, ik ben nooit zo haastig.
Poekkie schreef:MirandaMalik schreef:Poekie zo te horen ben jij ook veel sneller dan ik dus waarschijnlijk redt je het wel in tien minuten, ik ben nooit zo haastig.
Van die 7 stallen zijn er maar 2 van mij en de rest is pension waar ik verantwoordelijk voor ben voor de verzorging naast een fulltime baan. Dus ik moet wel![]()
Als ik alleen mijn 2 stallen zou hebben doe ik daar wss een uur over haha.
Maar werkt vlas niet altijd sneller dan stro? Dat gevoel heb ik toch.