Taucha schreef:trysteffy schreef:... want zijn baard knippen en scheren gaat allemaal goed ....
Baard en tastharen is totaal iets anders.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Almighty schreef:In Duitsland is wat je doet inmiddels verboden. Hoop dat de rest van Europa en de wedstrijd paarden ooit volgen.
Je doet dit alleen om je paard mooier te houden. Maar alles aan je paard zijn oor heeft juist de functie om vliegen, vuil tegen te houden. Niets binnen kan dringen in het oor. Dat haal je weg.
Maar ook geluiden met trilling op te vangen. Je paard zoveel x geluid harder horen dan wij.
Ook het afhalen van tast haren. Maakt dat je paard minder goed kan bepalen wat hij doet met zijn mond.
https://www.knhs.nl/nieuws/2019/verzorg ... videostar/
Laten we ons meer bewust zijn van paard zijn welzijn. Ze slikken al zoveel van ons.
Absolem schreef:Tsjah ik doe ook gewoon een praam om bij mijn jonkie als ik die plukken uit z'n oren weghaal.
En ja ook ik scheer z'n baard en dat kan ik gewoon doen terwijl die los in z'n stal staat. Maar oorplukken weghalen staat in het rijtje niet cool baas.
Liever een praam dan een blind paard hoor...
Gini schreef:Absolem schreef:Tsjah ik doe ook gewoon een praam om bij mijn jonkie als ik die plukken uit z'n oren weghaal.
En ja ook ik scheer z'n baard en dat kan ik gewoon doen terwijl die los in z'n stal staat. Maar oorplukken weghalen staat in het rijtje niet cool baas.
Oprechte vraag: waarom liever een praam dan een opvoeding?
Ik vind oren knippen zo een doodgewone handeling. Daar moet het paard echt leren oké mee zijn hoor. Als ik voor zoiets kleins en simpels al met een praam aan de slag moet, dat zou ik echt vermoeiend vinden.
Gini schreef:Absolem schreef:Tsjah ik doe ook gewoon een praam om bij mijn jonkie als ik die plukken uit z'n oren weghaal.
Oprechte vraag: waarom liever een praam dan een opvoeding?
Ik vind oren knippen zo een doodgewone handeling. Daar moet het paard echt leren oké mee zijn hoor. Als ik voor zoiets kleins en simpels al met een praam aan de slag moet, dat zou ik echt vermoeiend vinden.