Mizora schreef:Je hoort toch veel te vaak het argument om geen strooisel in de schuilstal te gebruiken omdat het meer werk is om te mesten en ze het als toilet gebruiken. Dan is het 24/7 buiten staan blijkbaar niet vanwege paardenwelzijn, maar ruitergemak en goedkoper huisvesten.
Hier wil ik wel even op ingaan.
Hier hebben ze normaal ook geen strooisel in de schuilstal omdat ze het inderdaad als toilet gebruiken EN vervolgens buiten gaan slapen.
doei doei, ben geen gekke henkie. Dat gezegd hebbende. Als het een groot deel van de nacht regent / ik verwacht dat de bodem te nat is/word (modder heb ik het dan niet eens over) krijgen ze wel een stro stal. Dan heb ik ze de gelegeheid in ieder geval gegeven om droog te liggen. Maar de rest van het jaar
Dus als een paard echt een sip nat weitje als enige verblijf heeft zou ik daar niet zo blij van worden.
Voordeel is wel dat als je de ruimte wel hebt (in tegenstelling tot een stal die niet ingericht is op voldoende ruimte per paard) je wel makkelijker aanpassingen kunt doen om het verblijf beter te maken.
Sjndsdien staat hij swinters met deken.