Paard prive bij iemand stallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: Paard prive bij iemand stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:08

Wat ontzettend grappig dat er mensen zijn die 'lastig worden gevallen' door hun staleigenaar.
Dat is mijn grootste angst :+ . Daarom kies ik ook altijd voor mensen met een (liefst fulltime) baan. Dat heb ik zelf namelijk ook, dan begrijp je elkaar beter.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 21:11

Dat is een beetje waar ik tegenaan zou lopen...
Dat je bemoeienis hebt..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:48

De staleigenaar waar ik stond had een eigen bedrijf en werkte meer uren dan ik. Geen last van bemoeienis. En het contact was ook niet heel vriendschappelijk. Wel goed hoor, maar ik ging niet op de koffie ofzo. Meer zakelijk.
En er was genoeg toezicht en goed contact met de buren. Het kan ook gewoon goed gaan. Beste plek waar ik ooit heb gestaan.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:08

Wij hebben ze bij dorpsgenoten aan huis staan.
We staan er sinds eind april en staan er naar volle tevredenheid. :)
Ze hebben 3 boxen, vroeger zelf paarden gehad maar stallen stonden al jaren leeg.
We doen zoveel mogelijk zelf, maar als het nodig is springen hun bij.
Zoals 's ochtends voeren als wij niet kunnen. Maar ook binnen en buiten zetten.
We hebben de stallen ter beschikking kunnen de paarden wassen met koud en warm water, hebben een 20x40 buitenbak en 1 hectare wei.
Helemaal prima. Toen ik nog in het zuiden van het land woonde heb ik ze bij een haflinger fokker op stal gehad. Was ook top. Daar hielp ik mee met voeren en mesten als het nodig was. Maar daar werd ipc alles voor mij gedaan. :)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:34

Mijn paard staat bij mijn beste vriendin aan huis. Mijn andere paard is daar geboren. Ik ben de enige die er staat.

Ik ben als bijrijdster bij haar begonnen en zo zijn we inmiddels bijna 15 jaar geleden bevriend geraakt.
In al die jaren hebben we één keer onenigheid over iets gehad, maar dat is direct uitgesproken. We zijn beide recht door zee en dat vind ik prettig. Ik weet wat ik aan haar heb en andersom.
Ik hoor zo'n beetje bij het stalmeubilair en kom er vooral de laatste 7 jaar eigenlijk minstens één keer per dag.

Wij hebben niks op papier staan. Maar ik denk dat dat wel handig zou zijn bij een 'vreemde'.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 08:41

Kendra schreef:
Wat ontzettend grappig dat er mensen zijn die 'lastig worden gevallen' door hun staleigenaar.
Dat is mijn grootste angst :+ . Daarom kies ik ook altijd voor mensen met een (liefst fulltime) baan. Dat heb ik zelf namelijk ook, dan begrijp je elkaar beter.

En ik denk weer, elke dag mensen die op visite zouden komen, verschrikkelijk :') en ook de reden dat ik geen pension aan zal gaan bieden... Nogal gesteld op mijn privacy, echt geen zin in dagelijks of zelfs maar wekelijks mensen over de vloer die dan ook nog willen kletsen :')

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:06

Ik zit eigenlijk na te denken om iemand in pension erbij te vragen/zoeken. Mesten/voeren en in de winter hulp bij binnen zetten. Verwacht alleen een vergoeding van ruwvoer en eigen brok. Ik ben zelf zwanger van de tweede en de verzorging valt mij wat zwaar. Zie alleen heel veel beren op de weg. Heb nu een hele stabiele kudde en paarden lopen zodra het even kan dag en nacht buiten. Ben ergens bang dat je uiteindelijk meer werk ervan hebt en dat kan ik nu er niet bij hebben

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:15

Hier heel erg tevreden en dankbaar.

De eigenaresse heeft een paard en die van mij staat er naast. Paard wordt all inclusive verzorgt. Ik kan me niets beters wensen.
Zij kijkt naar het voer, let op of mijn paard niet te dik wordt. Je moet met hele management op 1 lijn liggen.

Oh het zijn ook nog eens schatten van mensen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:17

Wij stonden met 1 van onze paarden bij iemand privé, eigenlijk altijd xeer tevreden geweest alleen op het einde op een vervelende wijze weg gegaan maar denk dat dit weinig te maken heeft met privé stalling maar vooral het hebben van een andere visie.

Nu hebben we zelf de paarden aan huis en gaan we van het voorjaar stalling aanbieden maar de oprit van de stal is een stukje verderop dan ons eigen privé terrein dus dat is wel veel fijner dan dat ik pensionklanten door mijn tuin heb lopen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:24

Wij hebben nu 4, volgende week 5 paarden in pension en zijn vrij duidelijk in wat we wel en niet bieden. Alle dames denken erg mee en we maken de plek echt met zijn allen zeg maar.

Wij doen de dagelijkse verzorging maar hebben bijvoorbeeld iedere maand een klus ochtend waarbij klanten wel of niet kunnen komen. Meestal is iedereen er.

Ik weet zeker dat iedereen met liefde zou invallen mochten wij op vakantie gaan of ziek worden.

Ik verwacht dat deze club jaren zo gaat blijven.

Ze komen niet zomaar binnen, als wij behoefte hebben aan een praatje is dat buiten of in de kantine of wij nodigen ze uit.

Niks dan lof voor onze klanten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:54

Ik sta ook privé bij iemand. Ze heeft zelf 3 paarden en die van mij staat samen met die van haar. En er is nog wel iemand maar die staat apart en heb ik dus niets mee te maken verder.
Ik heb alleen maar privé gestaan. Ik vindt het heerlijk de rust zelf je gang kunnen gaan. Ik zorg ook voor haar paarden. Dus bemoeienis heb ik verder niet. Met mijn huidig paard sta ik er nu 13 jaar. En mijn eerste pony stond er ook. Ik ben ooit meer als 20 jaar geleden begonnen met de paarden te verzorgen. Toen een eigen pony die ik van haar overgekocht heb en daar is gebleven, en zo is mijn huidige paard daar ook terecht gekomen.
Er zijn door de jaren heen wel andere pensionklanten gekomen en ook weer vertrokken. Maar maximum was 3 pensionklanten tegelijk. En nu sta ik "alleen" in "mijn" wei. Heb nooit echt problemen gehad met andere wei/stal genoten maar nu ik verder met niemand rekening hoef te houden is dat toch ook wel heel fijn eigenlijk.
Als ik ooit een eigen plekje heb geloof ik niet dat ik dat snel zou delen. Ondanks dat ik geen echte problemen heb gehad. Zijn er hier en daar weleens frustraties en meningsverschillen.

Belangrijk is dat je enigszins hetzelfde denkt over het houden/trainen van paarden. Omdat het zo klein is kan je ook sneller frustraties krijgen als je teveel van elkaar ziet. Wat ook best logisch is het toch privéterrein en de ene zal dat iets sneller kunnen loslaten als een ander.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:51

Prairy schreef:
Kendra schreef:

En ik denk weer, elke dag mensen die op visite zouden komen, verschrikkelijk :') en ook de reden dat ik geen pension aan zal gaan bieden... Nogal gesteld op mijn privacy, echt geen zin in dagelijks of zelfs maar wekelijks mensen over de vloer die dan ook nog willen kletsen :')

Maar dat bedoel ik ook hoor. Wij hebben hier een paar mensen op stal staan en wij leven een zeer gescheiden bestaan. Naar volle tevredenheid van iedereen. De stal en bak staan los van het huis, dat is denk ik we belangrijk. We komen elkaar niet vanzelf tegen. Behalve als ik op stal ben natuurlijk. En omdat we allemaal drukke banen hebben is er ook weinig neiging om te blijven plakken.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:59

Ik sta ook prive met mijn mini. Zei heeft zelf 3 shetjes en en ik sta er nu al dik 3 jaar.

Ik vind dit veel fijner dan een pension stal, geen negativiteit van andere stal genoten.
Wij staan dan ook redelijk op 1 lijn kwa paarden houden.
De pony's lopen 24/7 buiten, maar mocht het heel slecht weer worden in de winter heb ik ook een eigen stal ter beschikking.
Als ik mijn eigen pony verzorg neem ik die van hun er standaard bij mee (voeren, uitmesten dat soort dingen).
Kleine moeite maar.
Ook doen hun totaal niet moeilijk als ik door omstandigheden wat later ben met betalen, ik kan met een gerust hart op vakantie zonder zorgen te moeten maken of mijn pony wel goed verzorgd word.
Ondanks dat het niet naast de deur is en ik er bijna 30 min Voor moet rijden met de auto ga ik hier niet zomaar weg.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:14

Mindim schreef:
Ik sta ook op een privestalling met nog 1 andere pensionklant.
De rest van de dieren is van de eigenaar. Er is een binnenbak en buitenbak, fijn voerbeleid met goede kwaliteit ruwvoeder en mooie ruime stallen en weidegang.
Ik vind het fijn, op maneges met veel mensen gedij ik totaal niet.

Hier precies zo, met als enige verschil dat de eigenaresse vd stal tevens al 20 jaar een goede vriendin is.
Doordat het zo kleinschalig is staan onze paarden(quarter,fries en 3 welsh a) het hele jaar door op het land, geen modder. Er is altijd gras beschikbaar.
Ik waardeer de rust, het altijd kunnen rijden en mijn eigen tempo aanhouden zonder de mening van een ander. Heel prettig!