Gezocht specifiek type hooinet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 14:46

LinSa schreef:
https://www.paardeerlijk.nl/a-52628664/ ... escription

Deze, voldoet aan al je eisen en echt het beste hooinet wat ik ooit gehad heb. Niet stuk te krijgen (door mijn pony's). Ziet er na 2 jaar intensief gebruik nog als nieuw uit.

Thanks.

Deze is nog iets kleiner zelfs, krijgen ze daar het hooi wel nog uit?
Vertragen is prima, en mijn paard is retehandig na 7 jaar slowfeednetten.
Maar frustreren is nu weer net niet helemaal handig.
3x3 gaat wel goed iig.

Wat is jouw ervaring met met deze 2,5 x 2,5?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:46

oliebol, dacht ik heb de oplossing voor je :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 14:47

Sure_lee schreef:
Femke_Tweety schreef:
Kijk mensen, jullie helpen me alvast heel goed hier!

@Sure_Lee, die dingen heb je niet toevallig nu nog te koop?? :))

Nee, ik verkocht ze vorig jaar. Waren zo weg haha

Jammer voor mij... :+ :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 14:48

Talida schreef:
LinSa schreef:

Deze, voldoet aan al je eisen en echt het beste hooinet wat ik ooit gehad heb. Niet stuk te krijgen (door mijn pony's). Ziet er na 2 jaar intensief gebruik nog als nieuw uit.

Ik wilde heb net voorstellen, is precies wat je zoekt. Niet stuk te krijgen.
Heb er nog eventueel 1 te koop als je wil. Die van ons moeten er samen mee doen en kregen wat onderlinge frustratie. Net met grotere mazen en ze zijn weer vriendjes

ik stuur even pb

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:48

Ik heb afgelopen zondag 4 netten (3x3 L) besteld bij equiculinair en gisteren al ontvangen (had er al 2 getest, zijn nog steeds goed).

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 14:50

Popstra schreef:
oliebol, dacht ik heb de oplossing voor je :D

Haha, had leuk geweest... :D Maar ik had echt al heel wat websites gezien.

Inclusief -op 1 na- alles dat hier genoemd wordt.

Maar ik schiet inmiddels toch een eind op, omdat mensen soms antwoorden hebben op vragen die ik bij een website niet kwijt kan...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 14:50

miepmier26 schreef:
Ik heb afgelopen zondag 4 netten (3x3 L) besteld bij equiculinair en gisteren al ontvangen (had er al 2 getest, zijn nog steeds goed).

Kijk, dat is mooi! Welke inhoudsmaat heb jij (ze hebben verschillende maten zag ik)

8nnemiek

Re: Gezocht specifiek type hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:18

Volgens mij zijn jouw eisen technisch gewoon heel moeilijk voor elkaar te krijgen met gevlochten netten. Zo'n hooinet wordt altijd van platte, rechthoekige netten gemaakt, en daar kun je niet zomaar een bolvorm van maken. De enige optie die je dan hebt is zoals bij die paardeerlijk website; een vierkant net dat aan de bovenkant naar elkaar toegetrokken wordt waardoor het toch min of meer in een druppelvorm hangt.

Maar dit is dus ook mogelijk met elk ander vierkant net; als je een goed net vindt met maaswijdte 3x3 dan kun je daar zelf een touw doorheen lussen en in één punt in het midden ophangen. Ik denk dat dat het dichtst in de buurt komt bij wat je zoekt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 16:36

8nnemiek schreef:
Volgens mij zijn jouw eisen technisch gewoon heel moeilijk voor elkaar te krijgen met gevlochten netten. Zo'n hooinet wordt altijd van platte, rechthoekige netten gemaakt, en daar kun je niet zomaar een bolvorm van maken. De enige optie die je dan hebt is zoals bij die paardeerlijk website; een vierkant net dat aan de bovenkant naar elkaar toegetrokken wordt waardoor het toch min of meer in een druppelvorm hangt.

Maar dit is dus ook mogelijk met elk ander vierkant net; als je een goed net vindt met maaswijdte 3x3 dan kun je daar zelf een touw doorheen lussen en in één punt in het midden ophangen. Ik denk dat dat het dichtst in de buurt komt bij wat je zoekt.

Het moet in ieder geval makkelijk en goed blijven hangen op zo'n ronde hooinetvulhulp.
En dat is echt gewoon een must.

En dat gaat met de meeste vierkante netten niet fijn.
Zeker als de maaswijdte kleiner wordt, dat blijft minder makkelijk hangen.

Ik weet dat mijn eisen lastig zijn, ik kwam er zelf ook al niet echt lekker uit.

Maar er zijn inmiddels 2 modellen uit dit topic gekomen die nog te koop zijn, én die aan alle eisen lijken te voldoen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:46

Wij hebben deze, eerste hooinetten die ik echt fijn vind en volgens mij aardig aan je eisen voldoen https://www.agradi.nl/shires-hooinet-za ... -zwart.htm
Denk eigenlijk dat ik die ik heb te koop ga zetten, want ben net verhuisd naar een stal waar we ze niet echt meer nodig hebben denk ik. Heb volgens mij 2 van 4cm en 1 van 2,5cm

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:47

Wij hebben zelf van equiculinair de extra sterk large voor de grote paarden in 4.5x4.5cm en er kan echt 8kg hooi in, 9 lukt ook nog wel. Voor de shetten hebben we de 3x3cm maas in small en ook die is ongeknoopt. De small kan minimaal 4kg in (zij krijgen maar 2kg bij de grootste voerbeurt en verder 1kg, dus niet volledig uitgeprobeerd).

Dit is de variant 3x3cm extra sterk large en zou dus ook minimaal 8kg in moeten kunnen.
https://equiculinair.nl/winkel/slowfeed ... tra-sterk/

De netten worden gelukkig vrij rap vaag-grijs bij ons.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:59

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:01

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:15

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:20

Ik heb die in de link van Dennis en pluisje88, echt super netten voor die prijs. Heb de 2,5x2,5 en past echt heel veel hooi in, en makkelijk te vullen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:38

Femke_Tweety schreef:
LinSa schreef:

Thanks.

Deze is nog iets kleiner zelfs, krijgen ze daar het hooi wel nog uit?
Vertragen is prima, en mijn paard is retehandig na 7 jaar slowfeednetten.
Maar frustreren is nu weer net niet helemaal handig.
3x3 gaat wel goed iig.

Wat is jouw ervaring met met deze 2,5 x 2,5?

Ik moet eerlijk zeggen dat ze niet altijd alles eruit krijgen. Ligt een beetje aan de structuur van het hooi soms. Maar 9 van de 10 keer is het net leeg. Ik heb dan wel kleine pony's, misschien speelt dat ook mee. En ik voer deels uit 3x3 en deels uit 2,5 x 2,5 waardoor ze nooit hun honger frustratie op het hooinet botvieren.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:49

Ik heb zelf grotere mazen maar mijn stalgenoten hebben de 2,5. Hun paarden hebben het net elke dag leeg. Zie ook geen frustratie bij ze. Ze zijn er gewoon mooi druk mee. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Kan me voorstellen dat die van mij in de frustratie gaat maar het is dan ook een echte diva. Toen ze 1x niet helemaal onbeperkt hooi kreeg en naar haar idee te weinig heeft gekregen (altijd nog een kg of 6/7 heeft ze van gif een gat in de muur gebeten :o

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:58

Naar de action gaan, aanhanger net halen. Doormidden knippen en dan maak je exact de hooinetten die jij wilt met kleine maas. Ik heb hetzelfde gedaan namelijk.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:01

JackDaniel99 schreef:
Ik heb zelf voor mijn paard deze netten al meer dan 1,5 jaar in gebruik. Zijn niet geknoopt.

Al zie ik het nu niet in de informatie staan, dus zou je voor de zekerheid nog kunnen navragen.

Zijn hele fijne netten vind ik.

https://equiculinair.nl/winkel/slowfeed ... 3-large-2/

https://equiculinair.nl/winkel/slowfeed ... 3x3-large/

Prima netten inderdaad, maar die XL die valt best tegen qua grootte. Hij is ook heel lastig te vullen (smal en lang) en 7 kg erin lukt net (maar dan wel met heeeeel veeeeel moeite). Dus als je echt richting 8 kg wilt zou ik dit niet adviseren, voldoet verder wel aan je eisen. Misschien een envelop versie ervan waar meer in past?! De Large past ongeveer 5 kg in, daar heb ik er meerdere van. Ik heb het jaren afgewogen.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 03-12-20 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:03

Wij verkopen dezelfde als equilinair

Ik gebruik ze zelf ook, niet kapot te krijgen en verkrijgbaar voor 8 kg met de maas die je wil

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:11

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:17

Hier staat een nummer:
https://equiculinair.nl/algemene-voorwaarden/

Succes ermee!
Groet,
Dorien

Femke_Tweety schreef:
Een telefoonnummer heb ik vanochtend al gezocht op die site, want dit is er inderdaad wel 1 die kans maakt. Had dus een paar vragen willen stellen (zeker ook omdat ze niet heel goedkoop zijn) maar geen contactgegevens...

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:29

De shires met 2,5 Maas die Paard eerlijk verkoopt heb ik ook. Mijn slowfeeder getrainde fjorden eten hier prima mee, de andere paarden hebben er wat moeite mee. Ze zijn ook voornamelijk geschikt om op te hangen, als je ze in een bak legt wordt het erg moeilijk voor ze.

De groene netten van sure_lee hebben wij ook, dat is gewoon 3 bij 3 en ongeknoopt, laatst nog nieuwe bijgekocht.

Zit wel echt verschil in die twee, de zwarte slowen veeel meer :j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:02

Ik heb ook 2,5x2,5 netten van shire voor mijn tinker. Hij ging probleemloos van 5x5 naar slowfeeder. Af en toe krijgt hij er wel een grotere pluk uit, maar dan zonder geknoei en nu af en toe i.p.v elke hap. Was bang dat hij gefrustreerd zou raken, maar nee hoor. Als je los hooi hebt liggen kiest hij ook gerust voor het net. :')

Ik heb het zowel hangend als in een speciekuip.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:13

Agradi heeft erg veel soorten en maten hooinetten.