Perceel ligt laag ten opzichte van omringende percelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:04

xdesix schreef:
rien10 schreef:
Maak gebruik van je lage stuk door er een vijver aan te leggen. Lekker poedelen voor je paarden.

Dan heb ik meer vijver dan weide helaas. De "ijsbaan" beslaat 3/4 van de grond.

Nee niet de ijsbaan, alleen het lage stuk, zo heel groot is dat niet en dat is in de zomer dan prima bruikbaar. De helft van de ijsbaan kan dan afwateren op dat lage stuk. Nogmaals, die wallen moet je sowieso weghalen, dan heb je meteen al een veel betere afwatering.

En ja, dat van die greppels zei ik al dat dat zou helpen.

xdesix

Re: Perceel ligt laag ten opzichte van omringende percelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 12:01

Bedankt voor jouw bruikbare tips. Heb ik veel aan.

BigOne

Re: Perceel ligt laag ten opzichte van omringende percelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:12

Sloten voor afwatering is een optie maar of dat zo maar kan , geen idee want water loopt naar het laagste punt dus krijg je ook het water van de buren erbij. Berkenbomen zijn dikke waterzuipers dus kan een optie zijn. Misschien eens contact met de naaste buren opnemen, zij hebben hetzelfde. En een woning met grond in deze tijd die drie maanden te koop staat? Altijd even goed opletten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:18

As je lager ligt kan je jouw perceel vergelijken met de “sloot” dat perceel is een brede sloot van de hoger gelegen percelen. Als het in de zomer bruikbaar is is het fijn. Als je voor de winter een fijne paddock kan maken is het mooi.

Mijn paden naast de sloot zijn ook modderig. Een sloot ernaast betekend niet per definitie een droge bodem. Als het grond water hoger komt dan de sloot kan je dus zelfs dan nog een natte paddock hebben.

Berken bomen, wilg en eiken slurpen en veel maar in de natte periode staan sapstromen stil en zullen ze je perceel niet “droog slurpen”