Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Ovivio schreef:Heel erg bedankt voor de reacties! Ik zou inderdaad een soort contract op kunnen stellen, dat als hij een keer trapt of bijt, wat natuurlijk altijd kan gebeuren, er niks aan de hand is. Ze hebben namelijk geen plek voor een pony. En vergoeding voel ik me altijd een beetje slecht over omdat hij mij ook niet veel kost. Maar inderdaad voer of dergelijke is een goed idee!
Sjong schreef:Ik weet natuurlijk niets over de cliënten, maar hou er rekening mee dat deelnemers onvoorstelbaar en soms zelfs agressief kunnen reageren.
speurneusc schreef:ik zou als setje gaan, dus ze kunnen jou en je pony inhuren voor bepaalde uren in de week, zo ben je er zelf bij en kan je ze in de gaten houden. Duidelijk afspraken op papier zetten.
Sjong schreef:Ik weet natuurlijk niets over de cliënten, maar hou er rekening mee dat deelnemers onvoorstelbaar en soms zelfs agressief kunnen reageren.
belle_boef schreef:Zij verdienen geld met jouw pony. Daar mag dan best wat tegenover staan.
Shadow0 schreef:Sjong schreef:Ik weet natuurlijk niets over de cliënten, maar hou er rekening mee dat deelnemers onvoorstelbaar en soms zelfs agressief kunnen reageren.
Wat een vooroordelen. Je weet toch helemaal niets over de clienten? Je zou het zelf toch ook niet leuk vinden als anderen zo over jou praten alleen omdat je opleiding x of werkplek y hebt?belle_boef schreef:Zij verdienen geld met jouw pony. Daar mag dan best wat tegenover staan.
Aannemelijker vind ik eigenlijk dat ze gewoon een leuke plek voor hun clienten willen. Dat je het dan qua verzekeringen goed wilt regelen lijkt me heel verstandig (omdat dat zo snel om hele hoge kosten kan gaan) maar ik zie niet echt redenen om aan te nemen dat de zorgboerderij hier probeert geld te verdienen over de rug van. Dit soort dingen kunnen ook gewoon leuk zijn, en met goede intenties gedaan worden, en dat hoeft ook echt niet allemaal tot de laatste stuiver toe verrekend te worden. Soms is samenwerken ook gewoon heel leuk.
Shadow0 schreef:Sjong schreef:Ik weet natuurlijk niets over de cliënten, maar hou er rekening mee dat deelnemers onvoorstelbaar en soms zelfs agressief kunnen reageren.
Wat een vooroordelen. Je weet toch helemaal niets over de clienten? Je zou het zelf toch ook niet leuk vinden als anderen zo over jou praten alleen omdat je opleiding x of werkplek y hebt?belle_boef schreef:Zij verdienen geld met jouw pony. Daar mag dan best wat tegenover staan.
Aannemelijker vind ik eigenlijk dat ze gewoon een leuke plek voor hun clienten willen. Dat je het dan qua verzekeringen goed wilt regelen lijkt me heel verstandig (omdat dat zo snel om hele hoge kosten kan gaan) maar ik zie niet echt redenen om aan te nemen dat de zorgboerderij hier probeert geld te verdienen over de rug van. Dit soort dingen kunnen ook gewoon leuk zijn, en met goede intenties gedaan worden, en dat hoeft ook echt niet allemaal tot de laatste stuiver toe verrekend te worden. Soms is samenwerken ook gewoon heel leuk.
Sjong schreef:Dat is helemaal geen vooroordeel. Ik heb tijdens mijn studie op en zorgboerderij gewerkt en daar konden cliënten heel onvoorspelbaar reageren.
Citaat:Ben nu ook nog werkzaam in de gehandicaptenzorg. Ik zeg ook nog duidelijk dat ik niets van deze cliënten weet maar dat dit dus wel een mogelijkheid is.
Shadow0 schreef:Sjong schreef:Dat is helemaal geen vooroordeel. Ik heb tijdens mijn studie op en zorgboerderij gewerkt en daar konden cliënten heel onvoorspelbaar reageren.
Dat kan natuurlijk! En daarmee zegt het nog steeds niets over zomaar willekeurige clienten die je niet kent op een zorgboerderij die je ook niet kent!Citaat:Ben nu ook nog werkzaam in de gehandicaptenzorg. Ik zeg ook nog duidelijk dat ik niets van deze cliënten weet maar dat dit dus wel een mogelijkheid is.
Het is altijd een mogelijkheid. Je buren kunnen ook agressief zijn en elkaar mishandelen. Je stalgenoot kan ook iemand in elkaar hebben geslagen. Wie weet heeft iemand die je kent wel een keer de stalkas leeggegraaid. Het kan allemaal. Het is alleen echt heel erg vooringenomen om dat op basis van een paar vergezochte verbindingen ineens te gaan opperen.
Ovivio schreef:Ik had namelijk wel vroeger bij mijn verzorgpaarden dat ik een contract had ondertekend (mijn ouders) dat de eigenaar niet aansprakelijk was voor mijn verwondingen of schade aan mijn spullen als er iets gebeurde. Was dit dan ook al niet erg betrouwbaar? De klanten van de zorgboerderij zijn wel al volwassenen (boven de 18) dit maakt toch wel verschil?