Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) op een boerderij, met 20 paarden. Naar buiten en naar binnen brengen doen we zelf (je komt één keer aan de beurt om of naar buiten te brengen of om binnen te zetten) voeren ´s ochtends doet onze boer of zijn vrouw. Het voer voor ´s avonds doen we gewoon alvast in de trog als we gemest hebben. Tussen de middag voert degene die op dat moment daar is (er is om die tijd altijd wel iemand). Het is wel een hoop werk met twee paarden, maar ik vind het hardstikke leuk om te doen. Ook heb ik gemerkt dat ik een intensievere band met ze gekregen heb en dat ik in die 1,5 jaar dat we alles zelf doen, meer geleerd heb als in al die jaren daarvoor (ik wist niet eens precies wat m´n paard te eten kreeg en vooral niet hoeveel
) Ik zou NIET meer in een pensionstal willen!! (al-hoe-wel ik het wel fijn zou vinden als m´n boxen gemest zouden worden
) Citaat:Op 2001-09-22 15:34, schreef Margreet:
Hangt er helemaal vanaf wat de voorzieningen zijn en in welk gedeelte van Nederland je zit!
Binnenbak (en is die ook wel eens vrij of zijn er altijd manegelessen!)? Gedraineerde buitenbak? Longeercirkel? Weidegang? Paddock? Spuitplaats? Solarium? Stapmolen? Moet je zelf mesten of wordt dat gedaan? Zelf voeren, zelf voer klaarzetten of is dat geregeld? En zo zijn er nog veel meer dingen! Moeilijk dus om te zeggen of het duur of goedkoop is.
In ieder geval wel in de buurt van R'dam