Paard wil in 1 weide niet staan, hoe op te lossen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:24

bigone schreef:
Schapen en paarden gewoon samen laten lopen kan toch ook?

Ik heb ooit de (toen nog) jonge ruin van mijn dochter met een kudde schapen zien 'spelen' :Y)
Hij pakte ze op en gooide ze weg.. bij sommige schapen had hij de oormerken eruit getrokken. -O-

Sintara

Re: Paard wil in 1 weide niet staan, hoe op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:30

De weides anders splitsen eventueel? Zeg maar de helft van de vervelende wei bij de helft van een goedgekeurde wei trekken?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:58

Herkenbaar. Mijn merrie kan enorm zenuwen op andere weides. Dit jaar opgelost door een doorgang te maken van ene naar de andere weide. Dat ze alrijd terug kan naar de weide waar ze meer rust heeft. Dat ging super goed dit jaar. Ze staat er nu soms hele dagen te eten met genoeg rust en van zomer zelfs ook een hoek als slaapplek gebruikt dit jaar. Ik het het altijd zo ingericht dat ze altijd terug kon.

Mijn merrie wilt heel slecht aarden in een weide op een hoek. Dat probeer ik te vermijden. Ze heeft de uiterste hoeken/kanten nooit helemaal kaal gevreten dit jaar, dus het blijft wel iets spannend.

Wolfwomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:43

Ben benieuwd hoe het nu gaat. Misschien kun je na 30 minuten met haar in de wei zien waar het bij haar begint en dus ook de oorzaak achterhalen.

grijzemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 23:16

Inmiddels een paar dagen verder, dus kom ik even laten weten hoe het gaat.

Ik heb ervoor gekozen de weides naar elkaar open te zetten. Ze is 90% in haar favoriete wei. En 10% loopt en scharrelt ze wat in de voor haar spannende wei. Maar ze schiet niet meer in de stress. En dat is denk ik voor nu het beste resultaat wat ik kan krijgen. Ze zal hopelijk in de loop van de tijd steeds langer op de wei blijven die ze spannend vindt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:32

Wat fijn, je zult zien dat ze steeds een beetje meer zelfvertrouwen krijgt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:39

Fijn dat ze er wel in loopt. Zo kan ze zelf kiezen. Mijn merrie heeft in haar enge weitje steeds langer gestaan met het naar elkaar open zetten, maar je ziet duidelijk dat die minder af is gegraasd dan de rest.