Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nessie schreef:Ideaal voor paard 1: Stal (minimaal 4x4) met uitloop op zand van minimaal 4x10, hengsten toegestaan, hengst moet met minipaard samen mogen staan. Overdag weidegang hele jaar door (‘individueel’ met z’n tweeën), s’nachts op stal. Buitenbak met zeer goede bodem, voorkeur 20x60. Bij mindere bodem buitenbak is binnenbak noodzakelijk. Volpension.
Dit heb ik nu alleen dan hebben ze een stal van 25 m2 zonder uitloop voor hun samen. Ik weet dat het vrij uniek is hoe mijn sportpaard hengst en minipaard staan, ik zou hier ook alleen weggaan wanneer ik zelf zou verhuizen en het te ver wordt of wanneer ik ze aan huis zou zetten.
ElCamino schreef:Ik denk dat wat we willen en wat er mogelijk is tegen een mooie prijs niet te realiseren is in sommige gebieden zoals bv de randstad, t gooi etc.
De bestaande bedrijven moeten dan rigoreus de boel verbouwen en aanpassen ( grotere stallen, uitloop, paddocks maken etc) verder moeten ze meer mensen aan nemen ( binnen/buitenzet service, meer lopen, meer mesten) en de kosten gaan hierdoor omhoog
Ik denk dat het ideaal plaatje voor ons ( paardeneigenaren) niet te realiseren is voor de stalhouders die daar dan en een belachelijke prijs aan moeten hangen en ook nog eens minder klanten kwijt kunnen.
Hoe graag ik het ook zou willen voor mijn paard....een wat grotere stal met uitloop van zand. Verder sta ik perfect waar ik sta.
Majolen schreef:Voor het paard is al veel genoemd maar de mens wordt vaak vergeten.
- Toilet / wastafel met zeep.
- Mogelijkheden tot omkleden
- Ruime zadel kast
- Ruimte om dekjes en dekens te laten drogen
- Grote wasmachine al dan niet tegen betaling
- Zit ruimte met eventueel uitzicht op rijbaan, verwarmt.
Sommige dingen zijn wel een luxe
nouklime schreef:Voor mij persoonlijk:
winter en zomer minimaal van 09:00 tot 18:00 buiten.
Voorkeur zomers 24/7 wei
Winter (Geen zware) paddock met slowfeeder (of stal met uitloop)
Onbeperkt ruwvoer
20x60 rijbaan met goede bodem hele jaar door!
Wat ik ook fijn zou vinden:
-ruime poetsplaatsen
- was plaatsen
- verwarmde kantine
- Ruime kasten
- binnenbaan
- longeercirkel
ElCamino schreef:De eisen zijn wat mensen graag zouden willen in een ideale situatie.
Janien30 schreef:Denk ook niet dat het rendabel is met al jou eisen en het geld dat je wil betalen...
Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan de regio waar je zit en aan de hoeveelheid paarden die iemand kwijt kan/wil.
Ik heb ook mijn droomplek, maar rijd daar wel 45 min voor.
Hier in de buurt is het er gewoon niet.
En ik betaal echt meer als 450 euro. (wat ik met liefde doe, voor deze plek)
Maartje1990 schreef:Wauw wat een eisen zeg, ik zou daar (nog) niet aan kunnen voldoen. Wat verstaan jullie onder een droge paddock Paradise? Wij hebben een kleinschalige PP met vanaf het voorjaar mogelijkheid tot stalling. We hebben verharde en droge voerplekken, de uitloop wordt bij inloop stal wat modderig (is deels.wel verhard) en 1 pad wordt ook modderig rest is droog. Paarden kunnen altijd ergens droog staan en kunnen het modderige pad vermijden.
ElCamino schreef:Olijf, ik denk idd dat het daar in zit.... wanneer bestaande bedrijven dit moeten gaan realiseren vergt dat zoveel aan investering en inkrimpen van het aantal klanten omdat er gewoon meer ruimte per paard nodig is dat het prijskaartje torenhoog wordt.
Veel mensen die nu nog een paard bezitten zullen dit dan wellicht ook niet ook niet kunnen betalen.
Ik koop hierna zelf geen nieuw paard meer, ik kan mijn dier hier in de regio niet bieden wat het nodig heeft en begin er daarom niet meer aan, en ook niet omdat het me te duur wordt indien ik dit wel zou kunnen vinden....mijn huidige paard is 32 en mag blijven tot hij sterft....daarna niet meer
Ineke2 schreef:Een (droge!) paddock paradise met meerdere schuilstallen, eventueel mogelijkheid om s’nachts binnen te zetten en dat het paard s’ochtends weer buiten word gezet. Beperkte weidegang maar wel hooi uit slowfeeders in bakken ruim voldoende uit elkaar zodat er geen strijd onderling is bij het voer.
Op zijn minst een goede buitenbak, een (simpele) wasplaats, aparte longeer / losgooi plek voor grondwerk, een wc en een zadelkamer. Het liefst in de buurt van een bos.
Een uitloop van 3x3 meter is echt niks, daar zou niet perse meer voor willen betalen.
Zonnebloem92 schreef:nouklime schreef:Voor mij persoonlijk:
winter en zomer minimaal van 09:00 tot 18:00 buiten.
Voorkeur zomers 24/7 wei
Winter (Geen zware) paddock met slowfeeder (of stal met uitloop)
Onbeperkt ruwvoer
20x60 rijbaan met goede bodem hele jaar door!
Wat ik ook fijn zou vinden:
-ruime poetsplaatsen
- was plaatsen
- verwarmde kantine
- Ruime kasten
- binnenbaan
- longeercirkel
Hier sluit ik mij bij aan!