Paarden laten weghalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:56

Weghalen lijkt me overdreven, ik denk dat wanneer je de dierenbescherming belt en ze komen kijken de vrouw een waarschuwing krijg en eventueel in de gaten word gehouden.

Bellen kan nooit kwaad.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:53

manic"]
[quote="SuperSmurf schreef:
hebben jullie een tijdje terug in de krant gelezen dat mensen die een huisdier willen aanschaffen deze alleen nog van een bepaalde lijst met toegestane dieren kunnen halen? En daarbij moeten ze ook aangeven of ze wel goed voor de dieren kunnen zorgen. Ik vond dit persoonlijk een super goed idee! Hoop ook wel dat t erdoorheen komt! (was geloof ik nog alleen een plan)

Ik denk dat in de praktijk blijkt dat ineens de helft van de bokkers geen paard meer mag kopen. Het idee alleen al dat iemand anders daar over gaat beslissen vind ik eerlijk gezegd een beetje ver gaan.
[/quote]

Straks kunnen paarden alleen nog maar door de elite gehouden worden.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:39

ik weet niet of t ook om paarden ging, maa ik neem aan dat die ook onder huisdieren vallen? En het zal toch niet zo zijn dat alles helemaal superperfect moet zijn om een huisdier aan te mogen schaffen? T zal dan alleen niet meer voorkomen dat pony's in tuinen/garages etc komen te staan en honden/poezen niet op een klein vies stink stukje met 10 tallen tegelijk. Tenminste.. ik hoopte eigelijk dat t daarvoor zou zijn..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 17:40

petrabonanza schreef:
Ik zou niet gelijk van het ergste uitgaan, halsters die kapot zijn: wat een dierenbeulerij. Paarden in de bagger, ik denk dat ze dat alleen maar lekker vinden. Tuurlijk wil je voor elk paard een ideel leven, maar wat is dat. Aan de ene kant is het zielig als er nooit naar een paard wordt omgekeken maar aan de andere kant is het zielig als hij ondanks dat hij verkouden is zijn brood moet verdienen. Bij mijn eigen paard haal ik er gelijk een veearts bij als hij verkouden is, maar ik kan niet in andermans portemonnaie kijken. Voor een paard met snottebelen kan het volgens mij niet echt kwaad om rustige ritjes in de buitenlucht te rijden.

Ik heb niet gezegt dat kapotten halsters dierenbeulerij is, maar je kan toch wel normale degelijke spullen voor je paard kopen?
Zadels passen ookal niet en dat is wel zielig, ik denk ook niet dat jij het fijn vind om 2 a 3 uur op een dag, 7 dagen in de week met te krappe schoenen te lopen.

Ik denk dus niet dat ze het lekker vinden want af en toe zakken ze bijna tot hun buik weg.
Nee dat snap ik dat je niet in iemand anders zijn portemonnaie kan kijken, maar dan moet je ook geen paard nemen als je het niet kan betalen, dat is zielig voor de paarden. En dan al helemaal geen 4.
En geld heeft ze zat want der ex man is top advocaat en daar krijgt ze geld van.
Het zijn geen snottebellen, het is gewoon keihard rondom de neus en je kan hun neus niet inkijken, als ze wat eten dan schuimen ze groen schuim.
Rustig rijden doen ze ook niet en ze leert die kinderen ook allemaal verkeerde dingen, die kinderen schoppen zo hard in de flanken als ze kunnen omdat ze dan heel hard "schoppen maar" roept.

Oja en de paarden kunnen niet 24 uur per dag drinken, maar 1 uur op en dag en thats it

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:19

Kijk, dat paarden niet de hele dag kunnen drinken vind ik wel verkeerd.
Sommige mensen hoeven niet zo nodig degelijke dingen, ik denk dat dat ook het minst belangrijke is van het houden van paarden. Dat zadels niet passen is niet handig want je rijdt zelf je paarden kapot. Zolang ze geen mok hebben van de blubber, kan blubber niet echt kwaad.

Als je er echt zo mee zit bel gewoon, je kunt altijd vragen hoe de DB erover denkt, beter een keer te vaak gebeld dan een keer te weinig

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:11

onze paarden staan ook de hele dag in de blubber.. Hebben zat land tot hun beschikking dat droog is, maar het kuilgras ligt in het begin van het land en daar is het modderig.. En mijn paardje heeft wél mok.. Nja is niet anders.. HIj heetf er geen last van en het is niet heel erg.. en ik zie ze liever in de blubber staan dan hele dagen op stal, omdat ze anders mok zouden krijgen..

en haagsemeid; de eigenaresse van mijn vz paard is ook totaal blut en heetf 2 paarden.. Maar dat wil niet zeggen dat die paarden het slecht hebben.. ze krijgen gewoon normaal voer,. hebben goedpassende spullen, staan 's nachts op stal.. Alleen kan ze dan niets voor zichzelf kopen (heeft wel een vriend met een baan) Tuurlijk zou zij graag meer geld willen hebben, maar ze is dol op haar paarden! Waarschijnlijk gaat er ook 1 weg, maar dan komt er wel weer een ander! Zolang de paarden het goed hebben zie ik het probleem niet..
Probleem is alleen wel dat mijn paardje last heeft van zijn nieren en zij eigelijk geen geld heet voor een da.. Mocht t echt zo erg zijn dat hij niet zonder da kan, komt ie (hij is ook al een keer geweest, maar moet waars nog een keer komen) maar nu betaal ik de da.. Ik heb ook niet onwijs veel geld, maar zo gaat t allemaal net! Ik betaal btw ook al de smid..

Het is al wat petrabonanza zegt: degelijke dingen hebben (en dus geld) isniet het belangrijkste van het houden van paarden..

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 17:55

Nee oke maar jou paarden kunnen nog droog staan op het land, zij dus niet, ze hebben misschien erg ruim genomen 10x50, waarvan de helft vol staat met hooivorken etc, waaraan ze zich kunnen openhalen. En dan vind ik het weer een totaal ander verhaal.

Ik zeg ook niet dat je dan geen paard moet nemen, want een hoop liefde is ook goed, maar je moet wel genoeg geld hebben voor de dagelijkse normale dingen. En wat ik al zei, de zaak is heel anders want zij heeft wel geld. En ik vind het toch wel erg als een paard geen goed zadel heeft, kijk als het niet 100% past ala, maar als de er hele drukplekken en wondjes te zien zijn is het wel een ander verhaal.

Ik denk dat als mensen de paardjes zouden zien staan, dat ze dan wel het wel 100% met me eens zijn. Ik vertel alleen de situatie, zien zegt veel meer.

Offtopic: gefeliciteerd Lachen

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:23

Die zin van de halsters kan je weg laten en van die snot neus ook.
Ik heb wel vaker paarden gezien met zo'n snot neus maar die paarden werden echt wel goed verzorgt.
Helaas kun je er niet 24/7 bij staan om hun neus schoon te maken.

Voor de rest zijn het goede punten.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:19

nee ik bedoelde ook niet dat je geen gelijk hebt. ik wil heel graag geloven dat die paarden er slecht bij staan! Alleen wilde ik even aangeven dat je niet zomaar kan zeggen dat je zonder geld (weinig eigelijk) geen paard kunt houden.. Ik zie dus liever mensen met paarden die hun paarden WEL oed verzorgen, dan mensen met veel geld die niets voor hun paarden over hebben..

Offtopic: dank je wel!! Haha!

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:34

ok heb je nu gebeld of niet ??
want dat zou ik gewoon doen
liever dat ze komen kijken en het allemaal (redelijk) goed blijkt te zijn
dan dat je over een maand leest dat die ponys zwaar verwaarloosd zijn en alsnog worden opgehaald
wnat dan heb je spijt dat je niet eerder iets gedaan hebt
naar mijn id kan het nooit kwaad om te bellen,
liever voor niks dan dat je later spijt hebt omdat je niks gedaan hebt.