Welk bestemmingsgrond mag ik paarden hobbymatig behouden?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welk bestemmingsgrond mag ik paarden hobbymatig behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:48

Op agrarische grond zijn de regels voor hobbymatig paarden houden ook niet zo simpel als iedereen lijkt te denken ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:55

Robijntjah schreef:
Op agrarische grond zijn de regels voor hobbymatig paarden houden ook niet zo simpel als iedereen lijkt te denken ;)

Daarom zei ik al, agrarische bestemming voor stukken grond die aan particulieren zonder agrarisch bedrijf verkocht moeten worden, is niet logisch :=. Dan snijdt de gemeente haarzelf ook in de vingers, niet alleen omdat de grond dan voor de gemeente weinig opbrengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:56

Precies. Daar schiet je dus ook vrij weinig mee op als particulier.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:00

Precies Robijntjah. En daarnaast vraag ik me ernstig af of een particuliere rijbak is wat men voor ogen heeft bij de bestemming sport. Het zou mij niet verbazen als een sportbestemming betekent dat het om een openbare sportbestemming gaat, voor iedereen toegankelijk dus.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 11:02

Boras schreef:
Precies Robijntjah. En daarnaast vraag ik me ernstig af of een particuliere rijbak is wat men voor ogen heeft bij de bestemming sport. Het zou mij niet verbazen als een sportbestemming betekent dat het om een openbare sportbestemming gaat, voor iedereen toegankelijk dus.

Dat lijkt mij dus ook

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:04

Boras schreef:

Dat zou ik als buurtbewoner niet in mijn achtertuin willen. Misschien kunnen de omwonenden samen die grond kopen zodat er geen bebouwing én geen schreeuwende teamsport op kan komen?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:21

Uiteindelijk is de gemeente de enige die hier iets nuttigs over kan zeggen. Zolang zij geen bestemmingsplanwijziging voorbereiden, is het koffiedik kijken en kan de gemeente je alleen vertellen wat je binnen de huidige bestemming wel en niet mag.

Neemt niet weg dat je je goede ideeën natuurlijk wel bij hen kenbaar kunt maken. Bij voorkeur in samenspraak, en nog beter, samen met de omwonenden van het veld. Als de neuzen van de buurt dezelfde kant op staan, bestaat de kans dat een gemeente daarin mee gaat.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 15:56

Ja klopt, dat dacht ik ook.

Ik had ook al geofferd In het begin een stuk te willen huren.
Hoeven hun niks te verkopen maar zou het wel onderhouden worden.

We wachten maar af, ook hoe groot uberhaupt het stuk land gaat worden.
En anders kopen we het alsnog en maken we er gewoon een mooie tuin van.