Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilary schreef:Melissa1996, nee dat weten we niet inderdaad. Ik reageerde meer op de mensen hierboven die vonden dat de stalhouder alles met die box mocht doen, incl. verhuren aan een ander, als TS er geen paard in had staan. Dat klopt dus niet
hwn schreef:Fijn dat het in orde is.
Maar maakt toch niet uit of de stal nu gebruikt wordt of niet? Stel dat je reserveringskosten betaalt voor een hotel voor twee weken, maar je meldt dat je maar enkele dagen later aankomt. Logisch dat je je geld niet terugkrijgt, maar dan ga je de hotelhouder toch niet verbieden je kamer voor een dagje door te verhuren? Op voorwaarde dat je kamer (in dit geval stal) vrij en netjes is op het moment dat jij (je paard) daar aankomt. Kan best dat iemand bijv. een weekje op reis gaat en paard daar eventjes onderbrengt. Mooi meegenomen voor de staleigenaar natuurlijk, maar heb jij geen hinder van.
Hilary schreef:Je mag een box (of huurwoning, bijvoorbeeld), niet dubbel verhuren. Dus als TS geld betaalt als reservering, mag de stalhouder dezelfde box niet verhuren aan iemand anders in die periode. Hetzelfde geld als je je opzegtermijn hebt betaald, maar vast een halve maand eerder naar je nieuwe stal gaat. De stalhouder mag gedurende die halve maand de box niet verhuren (tenzij de halve maand wordt terugbetaald aan de vertrekkende pensionklant).
Saaams schreef:Hilary schreef:Je mag een box (of huurwoning, bijvoorbeeld), niet dubbel verhuren. Dus als TS geld betaalt als reservering, mag de stalhouder dezelfde box niet verhuren aan iemand anders in die periode. Hetzelfde geld als je je opzegtermijn hebt betaald, maar vast een halve maand eerder naar je nieuwe stal gaat. De stalhouder mag gedurende die halve maand de box niet verhuren (tenzij de halve maand wordt terugbetaald aan de vertrekkende pensionklant).
Maar welk recht heb je als de pensionhouder toch de box eerder verhuurd aan een ander maar niet over de brug komt met een halve maand geld retour?
boemel schreef:Vervelend! Ik zou inderdaad even langsgaan en alvast wat spullen brengen.
En dan checken hoe het ervoor staat.
Ik heb ook ooit reserveringsgeld betaald.
Toen ik belde dat vrijdag mn paard zou komen, bleek de stal niet leeg.
Na wat geknetter van mijn kant, kon mijn paard toch komen.
Vervolgens bleek ik een halve stal te hebben....
Overdag stond er een ander paard in MIJN stal. En s avonds ging mijn paard dus in een vieze stal.
Moest ik niet al te moeilijk over doen, vonden ze.
Na een hoop gedoe, kreeg ik de stal toch voor alleen mijn paard.
De week erop zetten ze een paard bij mijn paard in de wei, die bekend stond als heel vals.
Diezelfde avond had ik geen pensionstal meer nodig, want ze stond 1 maand lang gewond in de kliniek. Ben daarna verhuisd!
Dit is natuurlijk een heel extreem geval en gaat jullie vast niet gebeuren!
Tessebes schreef:ElSea schreef:Ik zou gewoon terloops vragen of je alvast een tuinkussenbox met dekens/voertonnen kwijt kan in je stal. Zo van: we waren de garage aan het opruimen en ik kwam dit tegen, dit wil ik graag gaan gebruiken maar het staat me hier in de weg. Kan het in mijn stal tot de tijd dat er een paard in staat?
Wat een kinderachtige oplossing.
Wellicht was de box even in gebruik ivm een defect in een andere stal. Of als wisselstal om uit te mesten. Bij ons zijn hele kattengezinnen opgegroeid in gereserveerde boxen, geen probleem toch.
Wat nog zou kunnen helpen, is zeggen dat je een paard laat keuren en vragen wanneer hij het beste kan komen bij goedkeuring. Zelf ben ik meer van "eerlijk duurt het langst".
eilleen333 schreef:Als ik in een restaurant een tafel reserveren vanaf half 8, is het op zich geen probleem dat er tot kwart over 7 nog andere mensen aan zitten. Als de tafel maar leeg en schoon is als ik kom.
Zo is het bij zo’n stal ook een beetje denk ik. Al zou ik wel aandringen op iets van een contract. Dat je straks niet maanden betaald hebt en dan uiteindelijk geen stal krijgt.
hwn schreef:@Ruitje, net wat ik dacht. En ik als (ex)pensionhouder zou niet blij zijn met een toekomstige klant die al direct zo wantrouwig is. Misschien leest die zelfs mee op Bokt.
Anderzijds zou ik nooit een aanbetaling doen zonder contract, dan had ik een andere stal gezocht.
Nadia schreef:Ergens snap ik de TS wel, mijn situatie was iets anders, maar ik snap het gevoel wel.
In mijn situatie had ik al een box op m'n huidige stal, mijn merrie stond al 2 jaar in die box toen ik haar in liet slapen. Ik heb haar halverwege december in laten slapen en kreeg van m'n stalbaas een maand bedenktijd wat ik met m'n box wilde doen. De rest van de maand december heb ik gelaten voor wat het was, januari hoefde ik van stalbaas niet te betalen maar ik heb hem wel iets betaald voor de fijne zorgen rondom het inslapen van m'n merrie.
Begin januari heb ik hem laten weten dat ik op zoek ging naar een ander paard, dat ik dus vana f 1 feb weer stalgeld zou gaan betalen en dat ik binnen een half jaar een ander paard zou hebben. Mocht ik binnen die tijd toch geen paard gaan kopen, dan zou ik hem dat laten weten zodat hij m'n box eerder zou kunnen verhuren.
Ik heb m'n ruin uiteindelijk eind april gekocht en naar stal gehaald, in de tussenliggende maanden heeft er niemand in m'n stal gestaan omdat het mijn box was. Ik wilde er niemand in hebben, het was mijn box en ik betaalde er gewoon voor. Misschien een egoïstische reactie, maar ik betaalde elke maand genoeg en wilde zelf kunnen bepalen wanneer er een paard in zou komen.
Ik snap de TS dan wel dat ze het niet fijn vindt dat er een paard in 'haar box' staat omdat ze geld betaald heeft. Maar aan de andere kant is de helft van het stalgeld niet het volledige bedrag voor de box en dan kan je imo niet verwachten dat de stal leeg blijft. Als je dat wil, dan moet je het hele bedrag betalen vind ik.