Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Katisa schreef:Tja... 1 paard is geen paard, maar waar trek je de grens als horse hoarder? Heb er 4 staan en vind dat eigenlijk wel teveel, meer paarden betekent gewoon meer werk, meer stront en meer kosten. Met 2 kun je ook makkelijker eens weg, als je ze aan huis hebt dan. Met 4 heb je inderdaad wel meer het kudde gevoel, ze lijken er zelf heel tevreden mee in ieder geval. En ach, het is het ultieme penny-gevoel om te kiezen welke ik vandaag eens zal rijden!
Als er in de toekomst wegens natuurlijk verloop minder zijn, ga ik ze niet meer aanvullen. Horse hoarden is leuk, maar twee is genoeg eigenlijk.
VogeltjeM schreef:Ik heb er 2. Denk dat het helemaal van de omstandigheden afhangt of meer dieren beter is. Denk aan: plek in de schuilstal, voerplekken, karakters van de paarden die erbij zouden komen.
Die van mij zijn echt matties, spelen/kroelen/leven samen. Ik denk dat ze beter af zijn met zijn tweeën dan met een zure pismerrie erbij, om maar even wat te noemenmaar een leuke speelse ruin zou wel weer een toevoeging kunnen zijn misschien.
Hier nul problemen trouwens qua verlatingsangst, dat doen ze echt super. Ze kijken niet eens op van hun hooi. Ga rustig meerdere uren op stap met de één. Meerdere dagen zou ik dan weer niet doen, dus in die zin ben ik wel beperkt.
Dat het er twee zijn is trouwens voor mezelf: ik ben nu al superveel aan het poepscheppen en kijk niet echt uit naar meer werk.
In de toekomst als ik wat kleinere paarden heb, zou ik wel voor 3-4 willen gaan. Maar denk dat ik dan evenveel poep te scheppen heb als nu met 2 reuzen.