(Of zit ik nou in een hele verkeerde hoek te denken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Bij een afdak moet je zorgen dat het schuin naar achteren weg loopt. Dan heb je geen last van regenwater wat voor de ingang van het dak af komt. Gewoon een houten balkje aan de voorkant op het dak leggen en de achterkant direkt aan het dak vast maken.
d4rkhorse schreef:denken jullie dat zon dak haalbaar is? ik heb allemaal van die golfplaten liggen op de wei die ik kan gebruiken voor dak. of is de kans groot dat het gaat wegwaaien? of zou het niks helpen met de wind en regen?
[ Afbeelding ]
eilleen333 schreef:d4rkhorse schreef:denken jullie dat zon dak haalbaar is? ik heb allemaal van die golfplaten liggen op de wei die ik kan gebruiken voor dak. of is de kans groot dat het gaat wegwaaien? of zou het niks helpen met de wind en regen?
[ Afbeelding ]
Dat kan prima. Ik zou alleen de platen die uitsteken wel verankeren aan balken. Dus eerst een frame van balken maken op de goede maat en daar de platen op maken en nog een klein stukje (cm of 15 ofzo) laten uitsteken zodat de balken waar ze aan vast zitten droog blijven. Zo hebben wij dat ook bij de schuilstallen.
Maar losse platen gaan makkelijk klapperen en dan scheuren ze uit.