gordijnen in plaats van dak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:30

Kun je er niet zo'n luifel/afdakje opmaken die ook wel eens boven voordeuren hangen? Die houden ook het in regenen wat tegen.
(Of zit ik nou in een hele verkeerde hoek te denken? :o )

DubbelFun

Re: gordijnen in plaats van dak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:30

Die zijn zo klein dat houdt echt niks tegen :)
De oversteek bij mijn stal is 1 mtr en dat is eigenlijk al te smal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:03

Wij vangen hier behoorlijk wat wind en de platen liggen muurvast. gewoon met speciale spijkers geloof ik. Je moet zorgen dat het goed aansluit en er geen wind tussen kan komen.

Hou er wel rekening mee dat je zonder dakgoot een blubber zooi ervoor gaat krijgen.

Wij hebben dakgoot, maar op onze vorige plek ( huren ) was dat niet en dan had je echt ene vieze zooi voor de ingang.

Achterin bij onze overdekte hooi bar, hebben we straks het dakje naar achter aflopen. Dan loopt het de sloot in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:07

Bij een afdak moet je zorgen dat het schuin naar achteren weg loopt. Dan heb je geen last van regenwater wat voor de ingang van het dak af komt. Gewoon een houten balkje aan de voorkant op het dak leggen en de achterkant direkt aan het dak vast maken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:14

DubbelDun schreef:
Bij een afdak moet je zorgen dat het schuin naar achteren weg loopt. Dan heb je geen last van regenwater wat voor de ingang van het dak af komt. Gewoon een houten balkje aan de voorkant op het dak leggen en de achterkant direkt aan het dak vast maken.

Dat kan niet bij elk model schuur en afdak.

Een dakgoot is zo gemaakt en kan je ook nog eens water opvangen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:16

Op een plat dak als een container gaat dat juist prima om met een balkje schuinte te creëeren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:19

Hier bij de buren hebben ze op een container een heel driehoekje (vanaf de zijkant gezien) er bovenop gemaakt. Daarmee hebben ze dus een overstek + nog een soort zoldertje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:40

Echt een puntdakje gemaakt dus :)
Dat zal qua warmte in de container ook wel uitmaken, denk ik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:41

Ja wellicht wel. Het ziet er meteen ook een stuk leuker uit :)

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 11:01

Dankjewel allemaal voor het mee denken! :D Moest er een dak komen,komt er natuurlijk ook een dakgoot voor het water op te vangen :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:25

d4rkhorse schreef:
denken jullie dat zon dak haalbaar is? ik heb allemaal van die golfplaten liggen op de wei die ik kan gebruiken voor dak. of is de kans groot dat het gaat wegwaaien? of zou het niks helpen met de wind en regen?

[ Afbeelding ]

Dat kan prima. Ik zou alleen de platen die uitsteken wel verankeren aan balken. Dus eerst een frame van balken maken op de goede maat en daar de platen op maken en nog een klein stukje (cm of 15 ofzo) laten uitsteken zodat de balken waar ze aan vast zitten droog blijven. Zo hebben wij dat ook bij de schuilstallen.
Maar losse platen gaan makkelijk klapperen en dan scheuren ze uit.

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 12:54

eilleen333 schreef:
d4rkhorse schreef:
denken jullie dat zon dak haalbaar is? ik heb allemaal van die golfplaten liggen op de wei die ik kan gebruiken voor dak. of is de kans groot dat het gaat wegwaaien? of zou het niks helpen met de wind en regen?

[ Afbeelding ]

Dat kan prima. Ik zou alleen de platen die uitsteken wel verankeren aan balken. Dus eerst een frame van balken maken op de goede maat en daar de platen op maken en nog een klein stukje (cm of 15 ofzo) laten uitsteken zodat de balken waar ze aan vast zitten droog blijven. Zo hebben wij dat ook bij de schuilstallen.
Maar losse platen gaan makkelijk klapperen en dan scheuren ze uit.

de balken vast maken aan de container op 1 of andere manier of toch steunbalken op de grond?