Ik rij (nog) geen wedstrijden. Helaasben ik al wat te groot en zal het er nooit meer van komen ook Maar Melody zou opzich met een goede ruiter best wel de M of Z kunnen halen.
Honeymoon
Geplaatst: 14-02-04 21:06
Haha, nou die van mij is net onder t zadel, maar over een aantal jaar wil ik toch wel Z zijn haha, mag wel hard gaan oefenen.... en dat met een pony bij de paarden
patos
Geplaatst: 14-02-04 21:14
Ben nu M2, in principe moet het mogelijk zijn om Z2 te rijden, misschien zelfs nog wel iets meer. Mijn probleem is de race tegen de tijd, moet over ruim een jaar examen doen, en dan ga ik studeren, het is afhankelijk van de universiteit waar ik terecht kom, of ik op kamers moet. In dat geval zal ik niet meer dagelijks kunnen trainen en gaat mn zusje de training van patos over nemen.
Mist
Geplaatst: 14-02-04 22:08
Met mijn arabier ben ik op (mijn)17 jarige leeftijd begonnen met wedstrijden, net voordat ik 18 werd had ik een winstpunt dus kon ik eindelijk gaan springen ( dressuur is zeker niet haar hobby) vroeger, en nu praat ik over 15 jaar geleden kon je niet met een pony bij de paarden rijden. Dus kocht ik een veulen, helaas had dat veulen al arthrose, door heel haar leven rekening te houden met haar conditie (ze is nu bijna 17) kon ik er toch op rijden. Ze is vrij makkelijk te rijden en zit op L2/M niveau ...maar ik overdrijf het niet ivm haar conditie. Ze was mijn toekomstige sportpaard, maar is dus recreatiepaard geworden (wel eentje die elke dag bereden werd- maar lange lijnen zijn nu eenmaal beter voor arthrose dan korte wendingen) De arabier wil ik (als alles meezit-ondanks haar bijna 22 jarige leeftijd nog wel wedstrijden mee rijden, springen dan want dressuur met haar is veel te frustrerend voor ons beide !
Manon
Geplaatst: 14-02-04 22:15
Ik ben nu L2 met Sevin en ik kan nog een kleine 2 jaar wedstrijden met hem rijden bij de pony's. Het doel van dit jaar is om iig in de M1 te komen en misschien volgend jaar dan M2 en Z1, maarja, of dat zal gaan lukken ?? *zucht*
Eline
Geplaatst: 14-02-04 22:19
Hm... op dit moment ben ik met m'n verzorgpaard zelfs nog niet wedstrijdklaar... Dus laat ik hier maar niets over zeggen Ik wil kunnen starten in de B en een keer een winstpuntje veroveren, laat ik dat maar als uitgangspunt nemen
siesti
Geplaatst: 14-02-04 22:47
Ik rijd nu onderling L1-dressuur en M-springen met mijn paardje bij de pony's. Ik wil deze zomer officieel gaan starten en hoop tot Z-springen te komen en tot de M2 dressuur ongeveer, maar hoe lang ik daar over ga doen weet ik niet
Ireen_
Geplaatst: 14-02-04 23:47
Ik ben niet meer van plan om officieel te gaan starten met Evita.. geen trailer, en ik denk niet genoeg tijd en geld.. daarbij is Evita ook al 16 jaar en ik wordt dit jaar 18.. dan zou ik met een C pony bij de paarden moeten
Thuis heeft ze geen moeite met L oefeningen, achterwaarts gaan en wijken doet ze heel makkelijk. In de les doen we soms wel wat oefeningen als contra-galop, schouderbinnenwaards en stap-galop overgangen. Maar ik denk dat ik verder dan het M zeker niet zou komen met Evita, gezien haar bouw en gangen.. hoe goed ze haar best ook doet, ze heeft van nature geen ruime gangen en een uitgestrekte draf zoals ze het willen zien haalt ze gewoon niet.
maar ik vind het niet erg.. heb heel veel plezier van haar
SuusJa
Geplaatst: 15-02-04 00:09
Z1 wil ik proberen, mag nu over naar de M2, en ik zelf begin het nu eigenlijk nog steeds leuker te vinden, waarschijnlijk omdat als het na een tijdje een klasse gereden te hebben goed gaat, ik nieuwe dingen wil leren en mijn pony ook, want ik merk dat ze steeds leergierig is en meer plezier erin heeft
Verder dan de Z1 wil ik niet ( zou wel mooi zijn,waarschijnlijk praat ik dan ook wel anders) want ik begin er een beetje te groot voor te worden, en daarna wil ik wedstrijden rijden met mijn paard, maar ik wil dit ff af maken tot de Z1!!