Grote balen hooi uit elkaar halen voor opslag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:57

Hier in BE net kleine baaltjes verkocht voor €1,80.
Denk dat hier de prijzen rond de €2.50 vallen gemiddeld....
(Kleine baaltjes zijn bij ons onverpakte baaltjes van +- 25kg)

Misschien dus naar BE rijden? :')

Duhelo

Re: Grote balen hooi uit elkaar halen voor opslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:58

Dat is heel erg goedkoop hoor Billy
Ik betaal standaard 3 euro voor een pakje van 20 kilo. Online vind je ze vaak ook niet onder de 4 euro.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:59

BillyJ schreef:

Dat is wel heel goedkoop! Ik ben ook van belgie en voor mij is het 2 euro voor een klein baaltje (opgelet, onze baaltjes zijn maar ongeveer 12 kg denk ik, zeker geen 25). En dat is goedkoop, mijn vrienden betalen 2.5 of zelfs 3 euro ervoor.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:01

Jammer dat je niet in mijn regio zit, had je daar heel goed aan kunnen helpen. Wij halen eigenlijk altijd partijen binnen die niet of nauwelijks bemest zijn, veel van onze klanten hebben ook sobere rassen en hooi is dan inderdaad heel snel te rijk.

Als je de balen los haalt zou ik het sowieso op pallets leggen, niet los op de grond

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:04

Duhelo schreef:
Dat is heel erg goedkoop hoor Billy
Ik betaal standaard 3 euro voor een pakje van 20 kilo. Online vind je ze vaak ook niet onder de 4 euro.

Zal van de regio afhangen :+

Ze gaan hier wel degelijk voor 2.50 weg als je ze gelijk ophaalt van het land na het hooien. En zélf vragen we 1.80, omdat het voor vrienden is.
Meeste mensen hier zijn hobbyboeren met kleine stukken land. Die vragen minder geld dan de grote boeren.

Maar vind 7.50 wat de ts anders betaald echt bizar duur!!!

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:09

trustHim schreef:
Jammer dat je niet in mijn regio zit, had je daar heel goed aan kunnen helpen. Wij halen eigenlijk altijd partijen binnen die niet of nauwelijks bemest zijn, veel van onze klanten hebben ook sobere rassen en hooi is dan inderdaad heel snel te rijk.

Als je de balen los haalt zou ik het sowieso op pallets leggen, niet los op de grond

Even onder de mee lees steen vandaan, welke regio zit je als ik vragen mag?

@TS loshalen zou moeten kunnen, als je het idd van de vloer af kunt leggen. Wel hoop werk...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:09

Clauwtje schreef:
trustHim schreef:

Even onder de mee lees steen vandaan, welke regio zit je als ik vragen mag?

@TS loshalen zou moeten kunnen, als je het idd van de vloer af kunt leggen. Wel hoop werk...

woubrugge (alphen aan den rijn) en 30 km bezorging rondom

RLm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 15:11

BillyJ schreef:

:wow: ik denk dat ik maar naar België verhuis en dan koop ik er meteen een paard bij :D

RLm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 15:13

trustHim schreef:

Heel jammer ja! Ik heb hier al zoveel rond gezocht en gevraagd maar kom toch weer bij de grotere fouragebedrijven uit. Mocht er toch nog iemand meelezen en wat weten in mijn regio dan hoor ik het graag...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:33

Wij hebben 450 kilo balen en die passen niet door de deur. We vervoeren de losse plakken per 3 met een steekwagentje. Hoe makkelijk dat gaat verschilt echt per baal. Als het stevige balen zijn zit een baal er met een kwartier in. Soms vallen ze echter uit elkaar en dan is het veel gedoe.

In een stal van 3 bij 3 past een grote baal graszaadhooi en dan nog een pallet met gewoon kleine pakjes weidehooi

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:48

Ik heb het ook vaker gedaan.
Heb een heel simpel houten laddertje van 2 meter lang met dwarse sporten. dat leg ik naaast de baal hooi op de grond en dan klap ik een aantal plakken horizontaal zodat ze op het laddertje liggen.
En dan dragen we het laddertje met twee man als brancard gebruikend het hooi naar binnen. Binnen uiteinden van de "brancard" op de voorgaande plakken leggen en het geheel eraf laten glijden.
Een groot pak is 5-6 keer dragen.