Paard blijft hangen in hooistolp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Paard blijft hangen in hooistolp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:39

Ik heb pas 40 jaar paarden, dus dat hoef je mij niet te vertellen.
Ik geef slechts een suggestie, waar de TS om vraagt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:00

GDG schreef:
Esther28 schreef:
Ik zoek dus absoluut niet iets als een patura ruif of iets dergelijk. Haar been gaat namelijk boven boeghoogte met maaien..

Ik weet niet of het zo bestaat of dat je het aan zou moeten vragen, maar zou een voerring met dak niet veilig genoeg zijn?

Dus zo'n dak (niet de ruiven)
[ Afbeelding ]

Op zo'n voerring
[ Afbeelding ]

Ik verkoop onder andere deze hooiruiven, maar die ronde ruif met dak is absoluut niet geschikt voor paarden. Deze kun je dan enkel gebruiken zonder dak.

@TS; ik denk dat er weinig opties overblijven als ze zo giga staat te maaien met haar benen, waar een volledige baal in past.
Misschien toch zo'n vierkante ruif met veiligheidsvoerhek, als ze er al met een been in komen kunnen ze die er weer uit trekken en hier kunnen ze in principe niet in vast komen te zitten vanwege de spijlen omhoog...

ElSea

Re: Paard blijft hangen in hooistolp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:04

Mijn paard pikt een hooinet ook niet. Ik heb het hooinet nu aan een zijde opengeknipt en aan de buitenkant tegen de tralies van stal aan gehangen. Misschien kan je kijken naar zo'n constructie? Onderste gedeelte dicht, bovenste gedeelte tralies en dan uit de tralies hooi eten.