Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tosadog schreef:Toen we onze dieren nog niet aan huis hadden: de oplossing voor bagger, hier al voorbij zien komen, gruproosters (koeienroosters, stalroosters). Ik vind ze bijna niet meer 2e hands op bv Marktplaats, maar nieuw zijn ze zeker te krijgen. Wij hebben indertijd het stuk voor de stal een beetje uitgegraven en ruwweg gelijk gemaakt, daar de gruproosters tegen elkaar geplaatst voorgelegd, de roosters opgevuld met aarde en zand en ze door de paarden in laten lopen. De roosters zakken nog wat meer weg en zetten zich muurvast in de modder/grond. Paarden blijven niet hangen omdat de roosters opgevuld zijn en ze zakken nooit meer weg. Voordat we dit hadden liggen stonden wij en de dieren soms kniehoog in de bagger voor de inloopstal, daar wordt het natuurlijk altijd een bende. Ik heb er nog fotos van maar kan ze nu zo snel niet vinden. Absoluut slijtvast, na jaren het weiland gehuurd te hebben is alles er met een tractor weer uitgetrokken (zo vast zaten ze) en nu hebben we ze hier in de opslag staan, je kunt ze eigenlijk zo weer gebruiken.
cobiie schreef:Plastic wat breekt geeft hele scherpe randen en daardoor kans op lelijke wonden.
Wij hebben zelf stelcon platen (zonder ijzere randen) liggen. Die verzakken enkel met groot verkeer erover.
d4rkhorse schreef:cobiie schreef:Plastic wat breekt geeft hele scherpe randen en daardoor kans op lelijke wonden.
Wij hebben zelf stelcon platen (zonder ijzere randen) liggen. Die verzakken enkel met groot verkeer erover.
Normaal ga ik ze wel opvullen met zandHeb ook al gekeken voor stelcon platen maar vindt ze vrij duur en volgens mij zijn ze super glad als het regent? Kan zijn dat ik misschien de verkeerde heb opgezocht
d4rkhorse schreef:voor
[ Afbeelding ]
na (heb er wat zand overeen gedaan omdat ze dat hadden aangeraden) Het was heel makkelijk om te leggen ik denk dat we er minder dan een halfuur over gedaan hebben.
[ Afbeelding ]
Na een harde regenbui
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Het slijkerige gedeelte is het natte zand![]()
De mest is wel wat moeilijker om opteruimen omdat de mestvork er af en toe blijft inhaken. Als je er meer zand oplegt is dit natuurlijk geen probleem.
Ik vond dit best wel een grote investering dit heeft me ongeveer 250 euro gekost. heb er nog een paadje lopen naar de zadelkamer en er nog een paar voor voor de zadelkamer.
Het heeft nu al een aantal keer gevroren en het is totaal niet glad. Het ligt er nu ongeveer een maandje denk ik