Melganzevoet is niet giftig. Mijn paard en schapen eten het juist graag. Heermoes moet je zijn kwijt te raken, want dat woekert vreselijk en kun je nauwelijks uitroeien.
Als plant 3 inderdaad zuring is, dan is die ook 'giftig' (in grote hoeveelheden dacht ik). Dat eten ze alleen niet zomaar.
pillow
Geplaatst: 25-06-20 13:07
veerledec schreef:
Als plant 3 inderdaad zuring is, dan is die ook 'giftig' (in grote hoeveelheden dacht ik). Dat eten ze alleen niet zomaar.
is niet giftig maar ze eten het ook niet. ook zo,n geweldige vermeerderaar
Jade
Geplaatst: 25-06-20 13:20
die 2e heb ik ook volgens mij, hij waaiert uit vanaf 1 punt, wordt niet echt hoog. Lijkt niet op de plaatjes van heermoes die ik op google vind. Heeft bij mij (helaas) net gebloeid. Is het deze? ik ben ook nog op zoek naar wat het is. het lijkt nu eigenlijk een beetje op kleefkruid, maar voordat het zaadjes ging vormen kleefde het helemaal niet, en groeide het een beet plat tegen de grond aan, met smalle sprieterige blaadjes.
Jade
Geplaatst: 25-06-20 16:29
gewone spurrie (Spergula arvensis) aldus plant app, dank voor de tip! Volgens mij ook nummer twee. Niet giftig volgens Google
pillow
Geplaatst: 25-06-20 20:46
Sintara schreef:
Ik ben geen expert, maar 4&5 zijn bomen, 5 is eikenboom en 6 een soort vingerhoedskruid (giftig)
Dat je geen expert bent hoef je er niet bij te zetten