wendely schreef:Als een paard of pony zijn mest door de boks loopt is 9 van de 10 keer de boks gewoon te klein.
Een paard van ca. 1,67 in een box van ca. 3,5 bij 7, er elke ochtend presteerde ze het om geen een plekje "schoon" te hebben. Leuke theorie maar er is ook de praktijk...(en zo ken ik er meer dat je denkt: hoedan...)
Ze staat nu sámen met een vriend in een box met vergelijkbare afmeting, maar box is verhoudingsgewijs een stuk schoner dan toen ze alleen stond.
Paard wat alleen in box "gewoon" veel beweegt. dr vriend vind dat niet leuk, dus zegt dat ze moet stoppen met bewegen.. ideaal

Meest ideale vind ik om meermaals ff drollen te wippen, dat helpt enorm, maar niet altijd haalbaar.
Hier wel voorkeur voor stroboxen moet ik eerlijk zeggen, maar dan wel voldoende stro en juiste stro.
Eerlijk ben ik nooit écht lang per box bezig. uiteraard, een grote box met 2 paarden erin, dat kost meer tijd. Maar dat is ook maar 10/20 minuten voor het uitmesten, per paard is dat nog maar 5/10 minuten.
Dat is dan ook meteen mn "gemiddelde" die 5/10 minuten, eerder dichter bij 5 dan 10. Maar dan moet er nog wel opgestrooid worden.