Shetlander wei en een wolf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Shetlander wei en een wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:53

Dan laat je ze toch gewoon thuis. Shetjes snappen vakantie toch niet.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 23:25

janderegelaa schreef:
men oudste weet presies wat de trailer en de auto in houd dan weet ze al dat we op vakantie gaan

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 23:38

Ponylove22 schreef:
Wat is het nu is de wolf een gevaar voor men pony s of niet wand ik twijvel nu weer.De eigenaar van de camping zij dat er in de omgeving van uffelte geen wolf is

ja wat wil je nou horen dan? Je krijgt verschillende antwoorden;de meesten zien het gevaar niet zo en geven daarvoor argumenten, een enkeling wel, dus de keus is aan jou.

Ik woon op de Veluwe met een wolf in de buurt, er lopen hier allerlei beesten in weides, schapen , pony's paarden mijn paard loopt gewoons nachts in de wei met een stroomdraadje. Die wolf eet nu jonge zwijntjes denk ik.
Maak je niet zo druk en neem die pony's mee.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 23:44

justkid schreef:
Ponylove22 schreef:
Wat is het nu is de wolf een gevaar voor men pony s of niet wand ik twijvel nu weer.De eigenaar van de camping zij dat er in de omgeving van uffelte geen wolf is

ja wat wil je nou horen dan? Je krijgt verschillende antwoorden;de meesten zien het gevaar niet zo en geven daarvoor argumenten, een enkeling wel, dus de keus is aan jou.

Ik woon op de Veluwe met een wolf in de buurt, er lopen hier allerlei beesten in weides, schapen , pony's paarden mijn paard loopt gewoons nachts in de wei met een stroomdraadje. Die wolf eet nu jonge zwijntjes denk ik.
Maak je niet zo druk en neem die pony's mee.

Hoe is die wei dan wand bij die van vakantie wei zijn maar 2 draaden en niet 4

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:07

Hoe iemand zn wei afrastert heeft er weinig mee te maken. Ook over 1.5 meter hoog hupst een wolf gewoon heen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:08

Is het al vakantie tijd? :D

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:54

janderegelaa schreef:

:=

Nogmaals , er loopt hier nu geen wolf en al zou hij er lopen .... hij heeft geen trek in een shetlander want er lopen reetjes genoeg om op te eten.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 01:07

Misschien moet je even de nieuwsberichten wat meer volgen Happinez, want het is duidelijk dat wolven geen voorkeur hebben voor wild ipv dieren in een weitje. Ze vinden het blijkbaar veel makkelijker om een dier achter een omheining te pakken. Lees je eens in voor je iets neerzet. Er zijn al diverse koeien, paarden en pony's aangevallen door wolven de laatste tijd. Het sprookje dat ze alleen achter wild aangaan is helaas echt een sprookje.

Ik heb alle dieren in de nacht binnen en zou niet anders willen. Als je een plek kunt vinden waar je shetten s'nachts naar binnen kunnnen dan zou ik dat overwegen TS.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 01:37

Paardenfann4 schreef:
Misschien moet je even de nieuwsberichten wat meer volgen Happinez, want het is duidelijk dat wolven geen voorkeur hebben voor wild ipv dieren in een weitje. Ze vinden het blijkbaar veel makkelijker om een dier achter een omheining te pakken. Lees je eens in voor je iets neerzet. Er zijn al diverse koeien, paarden en pony's aangevallen door wolven de laatste tijd. Het sprookje dat ze alleen achter wild aangaan is helaas echt een sprookje.

Ik heb alle dieren in de nacht binnen en zou niet anders willen. Als je een plek kunt vinden waar je shetten s'nachts naar binnen kunnnen dan zou ik dat overwegen TS.

Joh, ik lees genoeg nieuwsberichten maar hou gewoon niet van paniekzaaierij.
Hoe weet jij dat ze dat die wolven dat dan liever doen ? door die "paar" schapen en andere landbouwhuisdieren die ze gepakt hebben ? Heb je ook het wild geteld wat ze gepakt hebben ?
Als jij je goed had ingelezen dan had je ook geweten dat ze wel degelijk voorkeur hebben voor wild, en zo niet dat het dan vaak een zwervende wolf is die voornamelijk een schaap of geit pakt.( of een klein veulentje helaas ) en dat als ze een groter dier pakken ook eerder uitzondering dan de regel is.

Ben je daarnaast bekend in dit gebied waar de TS heen gaat ?
Want dan had je ook geweten dat er op dit moment helemaal geen dreiging van wolven is.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 04:47

Ik zal je er niet zo druk om maken en anders het stuk weiland afzetten met schrikdraad net (Schapengaas). Dan kunnen er ook geen honden bij je pony's komen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 06:21

Ponylove22 schreef:
Ik las ook inderdaad dat het noordbraband was en daar zit ook de velue toch dat natuur gebied..dat is indedaad verder van friesland en ook van drenthe af

De Veluwe ligt niet in Brabant maar in Gelderland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 07:54

Waarom denk je dat er een wolf in Uffelte zit?

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 10:23

Mindim schreef:
omdat de wolf ook al in friesland is gesinjaleerd en ik woon in friesland uffelte is onze vakantie plek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:36

Ts, ik zou je ook aanraden om een plek te zoeken waar ze snachts binnen staan. Ik snap dat je ongerust bent hierover :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:57

Ponylove22 schreef:
Mindim schreef:
omdat de wolf ook al in friesland is gesinjaleerd en ik woon in friesland uffelte is onze vakantie plek

Waar staat dat dan, want heb er niets over gehoord en wanneer was ie dan in Friesland.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 16:00

Men broer weet veel over wolfen en hij zegt dat een wolf niet snel een gezond paard of pony zal pakken.dus ik denk dat de dieren die dood zijn gebeten al ziek of verzwakt zijn door hun leeftijd

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:18

Ponylove22 schreef:
Men broer weet veel over wolfen en hij zegt dat een wolf niet snel een gezond paard of pony zal pakken.dus ik denk dat de dieren die dood zijn gebeten al ziek of verzwakt zijn door hun leeftijd

En wat zegt je broer dan dat er 4 schotse hooglanders zijn dood gebeten?
Deze waren zeker weten niet ziek.

https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 832204700/

En deze jonge paarden, zeker ook ziek??

Dus ik denk dat je broer iets minder weet dan hij denkt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:01

brokjes schreef:
Ts, ik zou je ook aanraden om een plek te zoeken waar ze snachts binnen staan. Ik snap dat je ongerust bent hierover :j

Kunnenze s'nachts niet bij je tent of caravan in een soort tent zoals circussen ze ook hebben?Ik verzin maar wat,je moet creatieve oplossingen bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:47

_Penotti schreef:
Ponylove22 schreef:

Ze zijn beschermd, dus je doet er niks aan.

TS als je je zorgen maakt, laat de ponies dan gewoon thuis. Ik heb hiet niets vernomen van de wolf of doodgebeten paarden en er staan er hier nogal wat, gewoon buiten in de wei.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 19:11

Men broer is niet gek hoor

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 19:11

Ik sluit hem.wel ook hier heb ik men twijvels

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 15:28

_Penotti schreef:
Ponylove22 schreef:

Een schotse hooglander zal eerder in de aanval gaan om haar kalf te verdedigen.Die zijn heel erg vel als het om hun jong gaan

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:15

Ponylove22 schreef:
Een schotse hooglander zal eerder in de aanval gaan om haar kalf te verdedigen.Die zijn heel erg vel als het om hun jong gaan

Toch zijn er 4 door de wolf dood gebeten.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 19:57

_Penotti schreef:
Ponylove22 schreef:

Toch zijn er 4 door de wolf dood gebeten.

Dat is in de natuur en die konden ook al wat zwakker zijn dan de anderen kan zijn dat die 4 al zwak waren wand wat je aan de buitenkant niet ziet kan binenn in het lichaam wel wat zwak zijn
Ik heb de boswachter.een mail gestuurt wat ik het beste kan doen
Ik word hier.niet echt wijzer van.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:20

Als jouw broer er zoveel vanaf weet waarom vraag je hem dan niet wat verstandig is? Je zal hier wsl geen eenduidig antwoord krijgen. De een zal ze wel meenemen. De ander niet. Voor beiden is wat te zeggen.