Wanneer je de lange manen moe bent!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Re: Wanneer je de lange manen moe bent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:46

ik zou ze ook nog korter maken! Dat ze echt wat omhoog springen, maakt de nek ook nog mooier!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:08

Dat bloempot-achtige gaat er wel weer uit :P bij mijn ene paard is het ook altijd zo maar na een week valt het alweer veel natuurlijk. Maar een uitdunschaar kan het ook oplossen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:12

Maar wanneer je voor coupe Fjord gaat, dan gaat het toch een pleeborstel worden ivm de dikte van de manen? :P

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:20

Ik heb hier bij de welsh tot 1/3 vanaf de oren afgeknipt, voornamelijk ivm beter contact met het schrikdraad trouwens ~~}> , maar ik overweeg de rest er ook af te halen ivm klit/kroes/crimp structuur van de manen (onderste helft, 1e stuk is wel mooi glad en los)) en het niet te kammen zijn daardoor. Als van het najaar de steekbeesten weg zijn en het huidige korte wat aangegroeid is maar beslissen. Hoop op gewoon weer lang kunnen laten (doe niet aan vlechten oid, onder de hals uit komen ze toch niet), maar dan moeten ze wel gewoon makkelijk te kammen zijn.

Maar eerlijk, ik heb niks met het gevlecht en super lange manen sparen. Los en lengte lost zichzelf wel op heeft hier de voorkeur, pas als er problemen zijn gaat er schaar/scheermachine oid langs.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:21

Ik vind het ( sorry) echt geen gezicht. Ik zou het dan heel kort in een boog knippen of lang laten.
Iemand zij het al maar dit is net een bloempotkapsel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:24

Gillbo schreef:
Ik vind het ( sorry) echt geen gezicht. Ik zou het dan heel kort in een boog knippen of lang laten.

Dat bloempot effect is binnen een week weg, lijkt mij geen reden om het helemaal kort te knippen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 17:46

Gillbo schreef:

Ik ben dol op bloempotten :D