Houten omheining weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:19

Volgens de richtlijnen van diverse verzekeringen hoort een schutting/omheining onder de opstalverzekering, maar iedere verzekering kan zijn eigen regels hebben natuurlijk.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:39

Klopt, bij ons alleen degene die op de erfgrens staan.......
En bij stormschade een eigen risico van 200 euries :$

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:48

Dan heb je er idd niet veel aan bij een kleine schade.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:37

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:45

Hier ook Chevaldo, echt een aanrader!

Edit: ik woon in België, uurtje rijden vanuit Zeeland.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:37

Pandora2 schreef:
Valerie_91 schreef:
Ik weet niet welke regio je bent en of je er eventueel al prijs bij hebt gevraagd. Maar de gekendste bij ons in de regio is de Sutter naturally

De Sutter ging ik ook zeggen. Is bij mij in de buurt :D
Ze hebben ondertussen ook draadgaasomheiningen.

De Sutter is helaas wel gewoon belachelijk duur.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:52

Gezien budget hebben wij omheining om paddock gemaakt van gebruikt hout. Houd zowieso van hergebruik. We hebben pallets vol. Dus daarvan mooie omheining gemaakt. Handige man is ook praktisch. :j
Wel met stroomdraad etc.
Afbeelding

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:15

Fijn al die tips. Wij gaan ons project van een paar hectare ook omheinen (track en trail) met houten hekwerk en al bestaande meidoorn. Ik val voor post and rail. Ik kijk even mee en als wij nog een tip hebben laat ik weten. wij willen veel zelf doen, dus service is wat ondergeschikt aan prijs-kwaliteit.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:33

wij hebben omheining gekocht bij Palenboer in Belgie. Tegen een meerprijs komen ze dit plaatsen, maar wij hebben dit zelf gedaan.
We hebben een doorsteek-omheining met 3 leggers, maar ze hebben ruim keuze. Heel tevreden van!

Tieneke

Re: Houten omheining weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:45

Wij hebben eerst geïnformeerd bij De Palenboer. Zij hadden voor plaatsing een firma in Tessenderlo aangeraden, maar die viel voor ons wat duur uit. We zijn dan bij Benny Pexsters in Wellen terecht gekomen, paar honderd euro goedkoper en superdegelijke omheining laten zetten. Eerlijke man. Zit bij boetiek Pexsters, is de vader.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:48

Wij hebben ook goede ervaringen met Schuurman. Ze zitten niet in de buurt, maar toen er een auto door het hek was gereden stonden ze de volgende dag op de stoep om te repareren. +:)+

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:48

Ik heb mijn omheining van Boavista omheiningen. Heb het ook door hun laten zetten. Staat super netjes.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:42

sylviel schreef:
wij hebben omheining gekocht bij Palenboer in Belgie. Tegen een meerprijs komen ze dit plaatsen, maar wij hebben dit zelf gedaan.
We hebben een doorsteek-omheining met 3 leggers, maar ze hebben ruim keuze. Heel tevreden van!

Daar
Hebben wij ook alles van gekocht : palen ,leggers en poorten
En dan een kennis met een bedrijfje wat schuttingen plaatst laten plaatsen ..waren we uiteindelijk de helft goedkoper uit dan alle offertes die we binnen haden gekregen was voor ong 3 ha maar met scheidingen ..kreeg zelfs prijzen tot 80 k %)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 17:39

Ik haal dit topic even terug omhoog. We zijn er intussen serieus mee aan de slag. Chevaldo is een kanshebber,maar hun poorten zijn eigenlijk niet de goede maat voor bij ons.
De Sutter is zoals verwacht enorm duur en lang wachten.
Van DB omheiningen in Kinrooi hebben we wel een interessant voorstel gehad. Iemand ervaringen mee? Ik vind precies weinig reviews op internet,en dat doet me beetje twijfelen.
Ga ook bij woodyfence nog prijs vragen,en Veld omheiningen. En dan wordt het tijd om de knoop door te hakken. Vind het toch spannend,gaat toch wel om een hoop geld.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:59

Woodyfence zit in dezelfde prijsklasse als Desutter normaal (was zelfs iets duurder, heb nog met hen onderhandeld op basis van de offerte die ik van Desutter gekregen had, waren iets goedkoper).

Ik moet zeggen: niet gecreosoteerde omheiningen in hout hebben geen al te lange levensduur, wel gecreosoteerd mag je het goedkoopste hout nemen, blijft toch heel lang houdbaar, maar zal niet meer door iedereen geplaatst worden omdat het bijtend spul is, zeker bij warm weer (één van de mannen die hier mijn omheining plaatste, weigert nog met gecreosoteerd spul te werken).

Met ronde palen lijkt zelf plaatsen in nat seizoen wel doenbaar met zo'n grondboor, desnoods kraantje huren waarmee je ze het laatste stuk in de grond kan duwen (bak van de kraan op de kop, en recht omlaag duwen). De palen zoals ik die heb (eerder formaat treinbiels) klop je natuurlijk niet zomaar de grond in.

Kan je de poorten niet elders kopen? Ik heb maar langs één kant een houten poort, andere poorten zijn metaal. De plaatsers hebben die zonder morren voor mij geplaatst.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:02

Als je Veld vraagt zou ik ook Heijmans vragen. Ik heb beide een offerte gevraagd en Heijmans was stukken goedkoper. Ze zitten hier allebei in de buurt en van beide zie ik alleen nette omheiningen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:42

Ik wat voor grond zitten jullie? Want hier in klei zijn stevige kastanjepalen na 10 jaar zodanig rot dat ze afkraken. Hier daarom treinbilzen als palen die in de grond zitten en zelfs die zullen na 15-20j aan vervanging toe zijn vrees ik.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:44

Klopt, Tengeltje, hier geen echte kleigrond, maar zie hier in de buurt ook wel meer "sjieke" palen omwaaien/afkraken. Mijn flutpaaltjes van vroeger, waarvan ik dacht dat ze na 20 jaar aan vervanging toe waren, hadden hun carbolinebad goed overleefd, ik heb er nog een hele hoop gratis hier en daar weggegeven die ik ongeschonden kon uittrekken met de tractor (had zelfs een ijzeren staaf geplooid, de palen waren sterker!). Vandaar dat ik ook voor gecreosoteerd ging, al is het niet zo milieuvriendelijk (in Frankrijk is het zelfs al verboden).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:24

Alles wat in de grond staat zal op den duur wegrotten, want overal regent het en dus is de eerste 15 cm waar de lucht en de grond elkaar 'raken' het kwetsbaarst. Met impregneren en een hardere houtsoort kun je het wat oprekken, maar uiteindelijk moet al het hout er aan geloven.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:56

DubbelDun schreef:
Alles wat in de grond staat zal op den duur wegrotten, want overal regent het en dus is de eerste 15 cm waar de lucht en de grond elkaar 'raken' het kwetsbaarst. Met impregneren en een hardere houtsoort kun je het wat oprekken, maar uiteindelijk moet al het hout er aan geloven.

Bij onze eerste klant hebben we 40 jaar geleden gecreosoteerd grenenhout geplaatst en dit staat nog steeds en de palen zijn ook nog goed dus hoe lang wil je het hebben?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:22

Fijn om dit topic te lezen.
Wij zijn ook aan het oriënteren voor volgend jaar. Voor de bak en twee paddocks, de grote wei blijft in lint. Het is alleen een enorme investering en heel erg verschillende prijzen per bedrijf.
Wij hebben zelf een voorkeur voor rond door rond. Bij mijn ouders hebben we halfrond opgeschroefd wat op den duur toch niet mooi strak blijft.
Ik heb een bedrijf gevonden welke een beetje in onze buurt zit, waar ik binnenkort een kijkje wil nemen. Maar misschien hebben anderen hier al ervaringen in?

https://importmersman.nl/product/complete-paardenbak/

De poort is niet naar ons zin, lekker simpel ;), maar daar willen we ijzeren landhekken voor gebruiken. En omdat we zelf kunnen plaatsen kunnen we er ook voor zorgen dat de palen goed zijn ingesmeerd om het rottingsproces zo lang mogelijk uit te stellen.

Misschien is goedkoop duurkoop, omdat dit geen hardhoud is, en kunnen we beter doorsparen voor een duurde hardhouten omheining. We vinden het alleen wel interessant, mede qua budget, om van dichtbij te bekijken en informatie te winnen. Misschien zijn alle palen wel scheef en krom en is het niks, maar dan heb ik het toch met eigen ogen gezien :).

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:21

newt schreef:
Fijn om dit topic te lezen.
Wij zijn ook aan het oriënteren voor volgend jaar. Voor de bak en twee paddocks, de grote wei blijft in lint. Het is alleen een enorme investering en heel erg verschillende prijzen per bedrijf.
Wij hebben zelf een voorkeur voor rond door rond. Bij mijn ouders hebben we halfrond opgeschroefd wat op den duur toch niet mooi strak blijft.
Ik heb een bedrijf gevonden welke een beetje in onze buurt zit, waar ik binnenkort een kijkje wil nemen. Maar misschien hebben anderen hier al ervaringen in?

https://importmersman.nl/product/complete-paardenbak/

De poort is niet naar ons zin, lekker simpel ;), maar daar willen we ijzeren landhekken voor gebruiken. En omdat we zelf kunnen plaatsen kunnen we er ook voor zorgen dat de palen goed zijn ingesmeerd om het rottingsproces zo lang mogelijk uit te stellen.

Misschien is goedkoop duurkoop, omdat dit geen hardhoud is, en kunnen we beter doorsparen voor een duurde hardhouten omheining. We vinden het alleen wel interessant, mede qua budget, om van dichtbij te bekijken en informatie te winnen. Misschien zijn alle palen wel scheef en krom en is het niks, maar dan heb ik het toch met eigen ogen gezien :).

Wat bevalt er niet aan het halfrond opgeschroefd? Ik vind juist de rond door rond hier in de omgeving scheef staan en niet meer mooi straks. De omheiningen die al langer staan bedoel ik dan.
Half rond zie ik hier weinig en vond ik wel interessant.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:22

Rond door rond heeft toch wat nadelen, als er een regel kapot gaat is het niet erg makkelijk om deze te vervangen. Daarnaast blijken de palen vaak niet sterk genoeg.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:57

Spoiler:
@juliomariner. Hoe zit het dan met een regel bij andere doorsteek? Heb je daar niet het zelfde probleem? Of werkt dat systeem anders.

@Carika. Door de jaren heen zijn regels kapot getrapt, palen wat scheer gaan staan waardoor er een verloop in zit. Het is in iedergeval niet het systeem wat ik bij ons zelf wil plaatsen.

Er zijn zoveel mogelijkheden. Gelukkig hoeven we morgen nog niet direct te bestellen ;). Daarom is dit topic ook fijn om door te lezen.

@cowgirl. Jij al wijzer geworden?