Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pandora2 schreef:Valerie_91 schreef:Ik weet niet welke regio je bent en of je er eventueel al prijs bij hebt gevraagd. Maar de gekendste bij ons in de regio is de Sutter naturally
De Sutter ging ik ook zeggen. Is bij mij in de buurt![]()
Ze hebben ondertussen ook draadgaasomheiningen.
sylviel schreef:wij hebben omheining gekocht bij Palenboer in Belgie. Tegen een meerprijs komen ze dit plaatsen, maar wij hebben dit zelf gedaan.
We hebben een doorsteek-omheining met 3 leggers, maar ze hebben ruim keuze. Heel tevreden van!
DubbelDun schreef:Alles wat in de grond staat zal op den duur wegrotten, want overal regent het en dus is de eerste 15 cm waar de lucht en de grond elkaar 'raken' het kwetsbaarst. Met impregneren en een hardere houtsoort kun je het wat oprekken, maar uiteindelijk moet al het hout er aan geloven.
newt schreef:Fijn om dit topic te lezen.
Wij zijn ook aan het oriënteren voor volgend jaar. Voor de bak en twee paddocks, de grote wei blijft in lint. Het is alleen een enorme investering en heel erg verschillende prijzen per bedrijf.
Wij hebben zelf een voorkeur voor rond door rond. Bij mijn ouders hebben we halfrond opgeschroefd wat op den duur toch niet mooi strak blijft.
Ik heb een bedrijf gevonden welke een beetje in onze buurt zit, waar ik binnenkort een kijkje wil nemen. Maar misschien hebben anderen hier al ervaringen in?
https://importmersman.nl/product/complete-paardenbak/
De poort is niet naar ons zin, lekker simpel, maar daar willen we ijzeren landhekken voor gebruiken. En omdat we zelf kunnen plaatsen kunnen we er ook voor zorgen dat de palen goed zijn ingesmeerd om het rottingsproces zo lang mogelijk uit te stellen.
Misschien is goedkoop duurkoop, omdat dit geen hardhoud is, en kunnen we beter doorsparen voor een duurde hardhouten omheining. We vinden het alleen wel interessant, mede qua budget, om van dichtbij te bekijken en informatie te winnen. Misschien zijn alle palen wel scheef en krom en is het niks, maar dan heb ik het toch met eigen ogen gezien.